Екологично, но скъпо: Минута с тротинетка струва 30 ст.

7600 тротинетки са внесени у нас, обмислят пътни знаци за тях
16 ное 2019 10:06, Анисия Иванова
38

Електрическите тротинетки подпалиха страстите у нас. Без електрически тротинетки на тротоарите, а само по велоалеите, ограничения на скоростта, задължителни каски и светлоотразителни жилетки - това са част от предложенията за нови правила, които да залегнат в пътния закон. Защо обаче разпалиха страстите у нас и само у нас ли?

Според проф. Иван Тодоров, професор по административно право, самата тротинетка е създадена за градска мобилност. "Трябва да се качиш на нея по всяко време от друго превозно средство, да се предвижиш донякъде и да я оставиш. Няма логика да нарамиш светлоотразителна жилетка, каска и да тръгнеш с метрото, след това на автобуса, след това да вземеш пак тротинетка“.

Проф. Иван Тодоров даде пример с Виена. "Да, има някои хора, които карат собствени тротинетки с каска по своя инициатива, подчертавам, по своя инициатива. Но тези, които се качват на масовите тротинетки на фирмите за мобилност, те не ползват такива неща. И това е идеята“, обясни той.

Тодоров е категоричен, че не може да се осигури мобилност на хората, ако се задължат да карат с каски и светлоотразителни жилетки. Според него гаранцията за безопасността е ограничението до 25 км/час. „Всички тротинетки – това е масова регулация, са ограничени до тази скорост. Имайте предвид, че колоездачите, като засилят, карат с 40-50 км/час. Няма никаква логика да ограничиш тротинетката до 25 км в час и да им сложиш каски“, коментира проф. Тодоров.

Владислав Стоицов, председател на Българска асоциация за електромобилност, обобщи данните. 7600 тротинетки са внесени у нас, спестени са 12 хил. тона въглеродни емисии, годишно тротинетката изминава 1200 км, като това е най-достъпното електрическо превозно средство. В същото време, цената е висока. Първоначалната такса е 1.50 лв., а всяка минута се заплаща по 30 ст. Владимир Тодоров, председател на Асоциация на пострадалите при катастрофи, допълни, че в момента се обсъжда и създаването на нови пътни знаци за тротинетките.

Целия разговор по темата гледайте в предаването "Брюксел 1“, днес от 17.30 часа, по Bulgaria ON AIR=

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
14
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Времената се менят ще караме тротинетки. Държавата е длъжна да изгради обезопасена инфраструктура за тротинетките, не да кара хората да се обличат като мумии за да оцелеят в градската джунгла.
14
12
 
7
 
! Отговори
13 преди 4 години
Коментарите са показателни, защо *** изчезват като подвид на хомо сапиенс и това е задоволително. Вместо да поискат нова инфраструктура, за която има предостатъчно пари ако пантеона им от ГЕРБ спре да ги краде, те се лаят едни други кой да спрял да кара еди какво си, и кой как трябвало да кара, защото другия искал да кара еди как си. Обречен, зловреден вид, за щастие, почти изчезнал от планетата. Така се балансира природата, самоунищожението е заложено генетично в най-опасните видове.
13
7
 
14
 
! Отговори
O.o преди 4 години
До АнонименЖелателно е да мога да те видя. Малко по-навреме, преди да ми разбиеш стъклото с твърдата ти глава, и да ми оплескаш боята с кръв. Също така е хубаво, да може да понесеш възможно по-малко поражения, за да може сам да храниш семейството си, а не да чакате на помощи за инвалиди. Иначе нямам против да се возиш на каквото ти хареса и прецениш че ти изнася - дори и лагерна количка. Само не ми разваляй стъклата, боята и настроението...Нека сега червените палци да потекат - през оная ми е
12
2
 
7
 
! Отговори
Сульо преди 4 години
До Анонимен 5Или си стар дядо, или дрогиран боkлyк защото със съвременно колело не е проблем да развиеш 40-50 км ако си нормален и здрав
11
4
 
22
 
! Отговори
Сульо преди 4 години
Тоя с тротинетката като се шибне в някоя кола и я изкриви или надраска,кой ще плаща?
10
1
 
17
 
! Отговори
:-) преди 4 години
Тротинетките били 7600, но пък били скъпи под наем (тези под наем са под 1000 сигурно, а и са от няколко месеца).Спестили 12000тона емисии - или от 10 години има 7600 тротинетки или всеки каращ тротинетка е карал преди това ЗИЛ.
9
0
 
5
 
! Отговори
Я па ти.. преди 4 години
До Анонимен 7 Този *** е професор , а ти академик ли си или патриарх ?
8
7
 
26
 
! Отговори
Питам преди 4 години
Не искам в града да се движа с 50 км.ч. и някакъв ненормалник да ми се мотое пред колата. Него ли да гледам , знаците , колите около мен или бабата на пешоходната пътека. Ай сиктир !
7
6
 
12
 
! Отговори
Така е .. преди 4 години
Тези ел. карачки ще създадат огромни проблеми на държавата. Да се забрани внасянето на тротинетки в обществените превозни средства , или да се таксуват с билетче.
6
8
 
11
 
! Отговори
До 3 преди 4 години
Всеки разполага с живота си! Ти ако искаш си слагай и скафандър! Как си представяш да взема тротинетка под наем за 500 метра и да си сложа каска дето преди това я е слагал някой kлошар или римлянин? Или предлагаш хората, които ползват тротинетка под наем цял ден да се разхождат със собствена каска?
5
9
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
тоя ми ти професор май нивга не се е качвал на колело...ще му дам едно и да видим как се засилва с 40 или 50 км....ако дигне 15 ще е чудо
4
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Няма инфраструктура. Той може да кара с 25 но автомобила кара с 50. Когато ти си с 25 и караш в насрещното защото си безсмъртен - с каската имаш поне малък шанс. Иначе шофьора ще трябва да те лежи като за човек. И трябва категорично да се ЗАБРАНИ карането по тротоарите. Там вървят малки деца които не могат да се пазят и разчитат, че са в безопастност. Или да си пускаме децата с каски и бронежилетки да ходят по тротоара до училище? Нали затова живеем в общество а не в джунгла?
3
10
 
9
 
! Отговори
marquise преди 4 години
Не съм съгласен с мнението на проф. Иван Тодоров, че тези които ползват т.н. електричрски тротинетки, движещи се със скорост до 25 км/час не трябва да носят каски и сигнални жилетки с така изложените лаични и избирателни мотиви/съображения/. Не се сочи, каква ще бъде сигурността на ползащият тротинетка при ПТП в условията на сблъск с МПС или при удър в неподвижна вещ - дърво, сграда и т.н.Липсата на каска може да се окаже фатална за живота на ползващия това превозно средство.
2
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Герберяси ние няма да правим секс с тротинетките изобщо не ви влиза в работата колко струва минута с Тротинетка.
1
5
 
9
 
! Отговори
Професор Тюхчеф преди 4 години
Виж как един стар замисъл се превърна в ежедневие. Преди 15-тина години гледах един по телевизията, който обясняваше/рекламираше тротинетка за възрастни и колко е удобна да я нарамиш да идеш до спирката после врът , до работа (ставаше дума за чужбина) , и ето че с развитието и най-вече с поевтиняването на технологиите вече се чудят как да се справят с това решение , превърнало се в проблем