"Автомагистрали" ЕАД ще изгради последните 88,9 км от АМ "Хемус"

МРРБ е едноличен собственик на 100 процента от капитала на фирмата
20 дек 2019 23:10,
35
"Автомагистрали" ЕАД ще изгради последните 88,9 км от АМ "Хемус"
Снимка: Булфото архив

"Автомагистрали" ЕАД ще проектира и изгради и последните 88,9 км от АМ "Хемус". Това е отсечката между 222-ри и 310-ти километър - след връзката с пътя Русе - Велико Търново до строящия се в момента участък Белокопитово - Буховци, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".

Още по темата

АПИ възлага проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на основание чл. 14, ал. 1, т. 6 от Закона за обществените поръчки, тъй като МРРБ е едноличен собственик на 100 процента от капитала на "Автомагистрали" ЕАД и правата на държавата в дружеството се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. АПИ също е второстепенен разпоредител на бюджетни средства към министъра на регионалното развитие и благоустройството.

През миналата година Министерският съвет предостави 1,3 млрд. лв. за строителството на 134 км в отсечката от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново. Този участък също е възложен на "Автомагистрали" ЕАД, напомнят от пътната агенция.

Цялостното доизграждане на АМ "Хемус" е основен приоритет в Управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна. В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна, с обща дължина от около 180 км. Неизградената част, започваща от п. в. "Боаза" и завършваща при с. Белокопитово, ще свърже вече изградените участъци от двете страни на магистралата.

Новият договор е на стойност 1 150 000 000 лв. без ДДС. Той е за проектирането и строителството на последните три участъка от АМ "Хемус".

На заседанието си на 11 декември 2019 г. Министерският съвет пое ангажимент за осигуряване на 1 380 000 000 лв. по бюджета на МРРБ за изграждането на последните 88,9 км от АМ "Хемус". Целият обем на тези средства ще бъде предоставен през следващите три години. През 2019 г. на МРРБ се осигуриха 483 000 000 лв. за предстоящи плащания. Средствата ще постъпят в сметката в БНБ, в която е и предоставеният досега ресурс за строителството на АМ "Хемус", и ще бъдат използвани за предстоящи разплащания.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ДедоАми ти защо не я построи тогава за по малко пари и с по високо качество, кое ти попречи?
33
0
 
2
 
! Отговори
11 преди 4 години
Е как последните 89 км. - та те не са пстрили последните 300 км.?!
32
1
 
7
 
! Отговори
Tolio преди 4 години
До тато от ПравецТи хубаво си я почнал ама само по равното си построил някой километър преди повече от 40 години,с бригади ленински съботници и тв.Сега тези лошите ще построят за 4 г.останалити 3/4 от разстоянието в планинската част(демек трудната и скъпа).От тези 4 г.една и половина ще се изгубят по дела и отчуждаване на предварително предвидливо взетите от твоите съратници терени...те така
31
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Браво на вожда Винету.
30
4
 
13
 
! Отговори
Дедо преди 4 години
Баси "магистралата"! 16 милиона на километър - това никъде го няма! Даже в богата Германия километър магистрала (и то в пресечен терен) струва под 9 милиона - а да сравняваме качеството, просто няма смисъл!
29
8
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Боко краде много яко, като за последно!
28
13
 
8
 
! Отговори
Радослав преди 4 години
До 25Като сме толкова добре, защо за времето в което в нормалните държави правят експедиция до Марс, ние не успяваме да направим една кална коларска пътека? В България няма магистрали! Нито 1! Това на което Баш Тиквондур му вика магистрала в нормалните африкански страни му казват асфалтирана пътека прокарана от ***! Може би когато магистралите станат излишни заради телепортация, държавата ще купи на старо магистралите от Европа и ще ги телепортират тук!
27
6
 
5
 
! Отговори
Радослав преди 4 години
До 25Как БВП нараства ли? Като се въртят едни и същи 2 лева между 100 човека. Това, че има инфлация и сумите които се въртят между хората се увеличават не е мерило за това колко е добре икономиката. Ако преди 1 км с такси ти е бил лев, а сега е лев и 50, не означава, че таксиджията произвежда повече, ама БВП ще ти нарастне с 50%. Инфлация му се вика и тя вдига БВП защото сумите които се менкат нарастват, ама това не означава, че произвеждаме повече!
26
2
 
14
 
! Отговори
Тато из Правец преди 4 години
Айде ,бе !!! Още ли я строите тая магистрала ??? От 1970 г съм я почнал !!!
25
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 21 Дълтът монотонно нараства изпреварващо относително икономиката. Освен това дългът е нетен, а икономиката мерим с БВП, а само свинското порастна с 40%. Ако измерим общата реална инфлация, то ще получим стегнация. Това не е само у нас, разбира се. Положителна тенденция има само в тесущата сметка, но това е основно поради свитото потребление.
24
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 22БВП не всяко ,,менкане на 2лева между нас и тегленето на кредити",второто няма нищо общо с БВП.Освен продажбите се отчита и производството в страната,а то не може да е в ,,предсмъртна агония",щом БВП-то постоянно се увеличава и надхвърля 100млрда.евро.
23
0
 
10
 
! Отговори
Наблюдател преди 4 години
По-добре да се изгради национална пътна мрежа за каруци.
22
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Докато я направат, ще е измислен телепорта.
21
1
 
9
 
! Отговори
Радослав преди 4 години
До 21БВП е без значение! Важно е само износ/внос да е на +, а ние отдавна сме на -! БВП е колко пъти сме си менкали 2 лева между нас си или казано с други думи извинение за теглене на все по големи кредити. Производство му е майката, а нашето е в предсмъртна агония за съжаление! От 1944г насам държавата ни затъва все повече и повече, но с комунисти в управлението няма как да е иначе!
20
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 7Коментарът ти адски глупав Дългът станал от 10 млрд 30 млрд ,но кажи и че икономиката стана почти 100 млрд долара И второ гледа се като процент от бвп колко дължиш а не каква е сумата
19
2
 
12
 
! Отговори
Алберто Сантофимио преди 4 години
До Анонимен 16Ти им пишеш истината , която е от не толкова далечно минало, но те ти цъкат минуси, защото от истината боли. Имах толкова много време да построят и двете магистрали барабар с половината Белене, ноооо някой трябваше да краде като обезумял. А другата половина от Белене ми еха да построят с държавни облигации без да фалират КТБ. Господин Борисов щеше още да е кмет или някъде в МВР. Обаче пак се повтарям , но няма как - нямаше кой да краде. И сега крадат, но има и видими резултати.
18
10
 
6
 
! Отговори
Радослав преди 4 години
И разбира се става ясно на всички нагледно, че комунопитека Тиквондур и компания отново излъгаха, че ще има път Русе - Велико Търново. Ако случайно някои се е съмнявал, че комунопитека лъже, вече има неоспорими доказателства, че лъже долния му *** заедно с цялата си комунопитекска партия!!! Колкото до строежа на Хемус - докато стане реалност тази коларска пътека на правнуците ни ще са им станали костите на пепел! Никога няма да я построят защото ще им спре лапачката!
17
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А ние от Русе още дълго ще сънуваме автомагистралата Русе-Велико търново. Нещастници!
16
10
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тук ревящите са нещастни, щото не могат те самите да крадат.
15
12
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Опорните точки на БСП ;Нагласени конкурси или потъваща магистрала Като имаш в предвид не само че те нищо не постройха ,те дори ни фалираха 96-а Да не споменавам Белене ,Цанков камък,КТБ и спрените еврофондове