Подаръците са раздадени, как може да върнем ненужните?

Ценни съвети от "Активни потребители"
26 дек 2019 12:00,
5

Невинаги желанието за скъп и хубав подарък съвпада с желанията на хората, за които ги купуваме и така се сдобиваме с нова вещ, която трупа прах. Как да процедираме с ненужните предмети и в какъв срок можем да ги върнем?
Още по темата

"Законът облагодетелства тези, които пазаруват по интернет, защото имаме 14 дни да върнем всеки един продукт, който сме закупили онлайн. Разходите по изпращането на стоката обратно на търговеца са за наша сметка. Тя не трябва да е увредена или използвана по някакъв начин", каза председателят на асоциация "Активни потребители" Богомил Николов в студиото на "България сутрин".

Лошата страна на Коледа - стресът и притеснението

Той допълни, че не всички покупки могат да се върнат и изключенията са книги, софтуер на материален носител, козметика, бельо и храна, но в останалите случаи може да се върне стоката без да се дават обяснения.

Как стои обаче въпросът при връщане на стоки, които са закупени от физически магазини?

"Трябва да пазим документа за покупка. Логиката е проста - да докажем, че сме купили тъкмо тази стока, тъкмо в този магазин и то в определен ден и час", обясни Николов.

Според него трудно ще намерим търговец, който да приеме стока без касова бележка или друг документ за покупка, освен ако не продава бутикови уникати, които ги има само при него. 

"Проблемът е в това, че може да сте си купили стоката от друго място, но да ви мързи, защото магазинът е в другия край на града и да отидете в най-близкия и да я смените там. А това не е коректно", разясни Николов за зрителите на Bulgaria ON AIR.

По негови думи в случай на дефект можем да се възползваме от гаранцията и търговецът да ни осигури ремонт или подмяна.

"Законът, в частта му за обявяване на намаления, е много остарял. 30 дни трябва да е предлагана стоката на стара цена, за да може да бъде намалена", сподели гостът в студиото.

Богомил Николов твърди, че тези правила не са приложими за интернет търговията, защото динамиката е различна и е необходимо да се приемат нови специални регулации. При сключването на договор с телекомуникационен оператор или финансови институции също трябва да се променят условията, категоричен е председателят на асоциация "Активни потребители".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


5
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
3
 
! Отговори
Capital преди 4 години
А защо изобщо ги купуваме?
1
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За какво и тази статия? Ясно е, че подарък не се подарява с касова бележка, за да може да се върне в магазина. А в онлайн търговията дори получателят да знае от кой магазин е купен продукта, няма достъп до профила на подаряващия, за да декларира там връщането и да получи етикет. Ако приемем, че плати пощенските разходи сам с адреса на подаряващия, просто изпрати пакета и това мине, сумата ще бъде възстановена на подаряващия, а не на него, и ще стане още по-голямо мазало.