Нужен е и полигон, за да има добри шофьори

Хората не знаят, че колата е физика и се изучава, посочи Васил Жеков
24

Шофьорските изпити скоро ще преминават с новите драконовски мерки. Дали ще сработят новите мерки и дали новите шофьори ще са по-внимателни?

"Трябва да се затегне малко контролът при взимане на книжка. Има много проблеми, по които трябва да се работи. Паркирането е основен проблем", каза рали състезателят и инструктор Васил Жеков в ефира на "България сутрин".

Всички негови ученици се оплаквали, че при взимане на книжка не са били научени да паркират.

Още по темата
"Хората не знаят, че колата е физика, тя се изучава. Стажът не е ключът и не гради шофирането. Раждаме се с грешни инстинкти за самосъхранение", коментира Жеков.

Той е убеден, че за да станем добри шофьори, ни трябва полигон с професионалисти.

"За да станем безопасни трябва драстична промяна - полигони, които симулират сняг, хлъзгаво. Всяка година се повтаря - първото падане на сняг и се започва - кола в канавка, кола в бордюр. Хората не са подготвени за това какво е сцепление, не са готови да реагират", обясни Васил Жеков пред репортер на Bulgaria ON AIR.

По думите му понякога дори гумите не помагат при лед, а са нужни и човешки умения, които се изучават.

"Излишните движения са строго забранени. Ние правим ситуацията по-сложна отколкото трябва. Финландия е една от най-показните държави за това, че няма катастрофи. След взимането на книжка хората там имат една година, за да си подобрят уменията, подготвят ги как се действа при аквапланинг", категоричен бе Жеков.

Той призова да станем по-толерантни на пътя и да не бъдем толкова агресивни.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
1
 
1
 
! Отговори
Теди преди 4 години
По - важно е да има възпитание. Какво като е изкарал някой полигон, а когато е на пътя кара с 200, употребил алкохол или просто засича автомобили за кеф.
21
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
решава, че не и се чака на светофара и мина, аз съм вече в средата на кръстовището. Най-интересното знаете ли кое беше?! Понеже трябваше да спра за да мине, през малкото прозорче на задната седалка, около 3 годишно лапенце си гледкаше колите....... Идваше ми да я настигна, да и прасна една хубава снимка и директно при мажа й! И ако ти не я пребие, аз щях да я нашамаря пред него.
20
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Категорично е нужен. И ако се обучава и изпитва както трябва, вкл. и на него, хората пак ще започнат да се учат да паркират, да карат на заден и да потеглят по баир, без да връщат назад.
19
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Винаги съм бил за полигон,незнам кой кратун го отмени.
18
1
 
4
 
! Отговори
Driver преди 4 години
Няма добър и лош шофьор има разумен и неразумен. Това което трябва е първо да научат закона за движение по пътищата не някакви си правилници които всеки милиционер чантаджия сменя всеки път щом се докопа до шефското място. Полигон е хубаво да има това е добра идея но и повече практика трябва.
17
0
 
4
 
! Отговори
Щирлиц преди 4 години
Върнете старият начин на обучение,какъвто беше при социализЪма,пък да видим дали ще има разлика.
16
1
 
6
 
! Отговори
Матарист преди 4 години
Щот за А категория като има полигон и малко се блъскаме?Отделно, най-голям напредък в уменията съм имал на писта. Хубав асфалт, маркировки в метри до всеки завой, маркировки колко градуса е следващия завой, няма насрещен трафик, големи тревни зони за сигурност, мед екип чакащ, инструктор - от който имаше смисъл.Е, 250 евра на час. Ако искаш. За 3 часа натрупах повече опит отколкото за 3 години...
15
0
 
4
 
! Отговори
Иван преди 4 години
не, нужен е акъл.
14
1
 
10
 
! Отговори
BB преди 4 години
Да престанат с *** предложения калинките и да насочат силите към организацията на движението където сме някъде в 18 век.Нужни са еднопосочни улици магистрали първокласните пътища разделени с мантинели и още десетки решения в организацията на движението там са големите проблеми а не в курсове и изпити
13
3
 
6
 
! Отговори
House M.D. преди 4 години
1. Никаква гума не може да те спаси на лед.2. Във Финландия ИМА катастрофи. Т.е. инструкторът лъже нагло.
12
1
 
6
 
! Отговори
Да допълня... преди 4 години
До Анонимен 11 Бях дете когато баща ми ми обясни със схеми как работят четиритактови , двутактовия ,дизеловия че дори и Ванкеловия двигател.Беше счетоводител , но човек с усет към техниката.А ти защо не се научил твоите деца ?
11
2
 
8
 
! Отговори
Пенсионер преди 4 години
От всеки човек добър шофьор не става. Това важи за всички професии.Жена ми инженер и икономист е карало от Ботев град до Мездра на ръчна спирачка, преди години. Колелата се бяха почти запалили. Спира и започва да ги охлажда с пожарогасителя. Резултат: Нови джанти , накладки и пожарогасител.Та такива инженери шофьори има и сега.
10
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абсолютно трябва да си изучиш автомобила, да го опознаеш, да знаеш всяка част за какво е, как работи двигателя, как се предава мощността му върху колелата ; бутала, биели, скоростна кутия, диференциал, колянов вал и всичко това как действа! Мойте синове изкараха книжки и не знаят какво има в двигателя и как действа, да не говориме за скорости и диференциал! Освен това е много важен полигона, това също те кара да си опознаеш автомобила, да можеш най малко да паркираш пред блока хаха
9
2
 
5
 
! Отговори
Полигонка преди 4 години
Книжките ги издават КАТериците, бръкмите ги регистрират пак те, а инструкторите каквото и да правят, от всяка кифла с жичка и всеки цъpвyл с беймвье, шофьор не става.
8
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като чета коментарите на "спецовете" зад волана не се учудвам защо оная с косата редовно си прибира черният данък по пътищата.
7
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За да има шофьори драги зритЕлЕ, е необходимо закона да работи не само фиктивно. За cypикати и лемури, като този в предходната подобна тема, трябва да има жестоки наказания и най - важното е те да се ИЗПЪЛНЯВАТ!
6
1
 
9
 
! Отговори
Танер преди 4 години
Спиред мен е до манталитет и култура а на пътя в бг няма никаква култура само ругатни и пусувни..
5
7
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всички знаем че 90% от катастрофите се случват защото на шофьорите не им пука за правилата нито за последствията от поведението им на пътя.Не е заради незнание или липса на умения.Наличието на допълнителни изпити просто ще оскъпи услугата нищо повече.Ето преди лошите пътища бяха виновни.Сега нали оправиха пътищата ?И кво се случи.Всеки ден се убиват със същата честота като преди.Та и с полигонът ще е същата работа.Ама "той не знаел да кара на лед.." Като е надупил БМВ-то с 160 какво значение има
4
1
 
7
 
! Отговори
До 3 преди 4 години
Чвека иска да каже, че ако правиш едно нещо 100, 200, 300.... 900, 1000 пъти неправилно, то няма да стане правилно.
3
2
 
16
 
! Отговори
Не съм експерт, но.. преди 4 години
Не сте ли забелязали, че всеки който кара по-бавно от вас е ***, а всеки който кара по-бъзо от вас е ненормалник???