20 години мерки, но загиналите на пътя не намаляват

Диана Русинова иска да се оставят ескпертите да си вършат работата
14 яну 2020 09:43, Красимир Ангелов
35

Депутатите предложиха употребата на наркотици на шофьори, седнали зад волана, да се установява чрез тест на слюнката, а след това и с кръвна проба. Целта е по този начин да бъдат ограничени и наказвани шофьорите, седнали зад волана след употреба на наркотични вещества.

Още по темата
1,8% на година са общо всички произшествия, които са свързани по някакъв начин с употреба на алкохол или наркотици, посочи Диана Русинова от Института за пътна безопасност в студиото на "България сутрин".

"Поведението на политиците е обяснимо. Изпратихме доста кървава година, имаше много жертви по пътищата - над 620. Политическата класа трябва да излезе с някакъв отговор и да кажат, че правят някакви мерки. Ние от 20 години правим едно и също - глоби, борят се с тези, които пият, а всъщност това са мерки, които не дават резултат", каза Диана Русинова.

Тя призова политиците да се успокоят и да оставят ескпертите да си вършат работата.

"Мерки само на думи. Всички знаем, че не трябва да караме пили, но явно мерките, които прилагаме не работят и тези хора продължават да го правят. Трябва да има превенции. Ние имаме криза в цялата система", допълни още тя пред Bulgaria ON AIR.

По думите ѝ има наркотици, които остават дори 10 години в кръвта. "Ти може да си чист, но тестът да покаже, че си карал в нетрезво състояние", отбеляза Русинова.

И добави, че от Института за пътна безопасност са призовали тази година да бъде годината на пътната маркировка, което ще засегне 100% от шофьорите.

"За да даде нещо резултат - това е пътят", категорична бе тя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сега в България се правят над 200 милиона нарушения средно на ден, а КАТ санкционира за едно на 100 хиляди нарушения, т.е. КАТ не работи. Това третото също не може да стане, защото изисква КАТ да заработи, а това никога няма да стане.
25
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
То нещата са пределно ясни, но няма да станат. Първо трябват хубави пътища, но това означава ГЕРБ да спрат да крадат, а това никога няма да стане. След хубавите пътища трябва и нормална организация на движението и паркирането, но и това не може да стане, защото за това трябват кадърни хора, а не некадърните Калинки на ГЕРБ.Чак след това трябва контрол да спазването на правилата, което означава, че всяко нарушение трябва да бъде санкционирано. Сега в България се правят над 200 милиона нарушения
24
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Как ще намаляват, като започнеме от контрола по раздаването на книжките и се стигне до контрола по пътищата и пунктовете за прегледи, хич ги няма. Вижте как е в държавите в който намаляват жертвите на пътя. В Германия изхвърлиш един фас на магистралата и са те глобили, тук хвърчиш със 160 или минаваш на червено и нищо.
23
1
 
3
 
! Отговори
Тошо преди 4 години
Така е, но при равни условия, а то МПС са се увеличили в пъти, неподготвените шофьори също в пъти, пътищата са се влошили в пъти и т.н., така че номинално пострадалите са същия брой, но реално са намалели ....иначе основната причина е скоростта, там трябва да се акцентира!
22
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Спомням си как селяните гърмяха камерите с ловни пушки ...
21
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 8За неплатени глоби, ако те спрат, вече ти взимат книжката и освен ако не плаши по банков път на място, ще трябва да ходиш пеша до близкия град.
20
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До 15Ааа мойм ти са! Ся ши ти кажини, чиии видиш ли сяяя, тот ам рядко населену! Затуй имало един умрял. Ак бели гачу и у Българийтъ, щели да има по 5000 убити на гуднит, разбра ли уе ей!Или нещо от тоя род.
19
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Моля?!?!! 2006-2007 имаше по 1100 души загинали на пътя! Айде моля ти се!Реваха едни *** ит едни селУ Оо ми чи тяе (да - тЯе вместо те) глобтиии нищу нинпумага. Аз га карам със сто и дидиседе, се тая, ама като им набучиха глобите по 200, 500 и 800 лева, инциденти не е имало от година и половина, с изключение на един пиян ***, но спрямо по 4 катастрофи на месец И 3 жертви, в последните 5 години, мога да кажа, че определени има положителна промяна!!!!Това са селски популистки методи!
18
1
 
3
 
! Отговори
така де преди 4 години
Иначе ония "специалисти" инструкторите протестират че часовете били МНОГО!
17
1
 
2
 
! Отговори
Реалист преди 4 години
Не са мерки, а "мерки". Затова не работят.
16
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
И в резултат на тази Безогледна Сатанизация на Всичко Българско има Нашенци,радващи се ,че България умира-като така надминават и Потурнаците по време на Турското робство,Гъркоманите и Сърбоманите от Възраждането,Комунистите от края на Първата Световна до днес и всички чужди Народи,с които някога сме Воювали и имаме отношения!Дори Македонистите не ни мразят толкова!
15
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Но въпреки това в никоя държава по света,с повече жертви по Пътищата от Нашата Родина медиите дори не мислят да използват изрази от типа на "Войната по Пътищата",за да внушават,че Народите им уж безрасъдно се самоизтребвали без причина!?Самоуважението на Българският народ системно се Тъпче,като през последните 30 години това става с откровен садомазохизъм,на който,уви,почти никой не се противопоставя,понеже наивно мислехме че отправящите тези нападки щели да се "свестят"-но имаме Противонарод!
14
2
 
8
 
! Отговори
Шофьор преди 4 години
Решението е: ЗДРАВ КОНТРОЛ! Контрол над тези, които строят пътищата, над тези, които ги поддържат, над тези, които не спазват Правилника, над тези, които ги контролират, над НС, над Правителството... И строги наказания, независимо какъв си!
13
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Напротив загиналите са намалели в пъти - поредната манипулация. И това което става на пътя зависи от нас, не от политиците, ние сме тези които шофираме, не те! Стига вече с тази демагогия - не може да карате пияни и/или да си гледате в телефоните и после някой друг да ви е виновен.
12
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В Русия и по брой,и на 100 хиляди жители има най-много жертви на Автомобилни Касатрофи в Европа-18 на 100 хиляди жители,но въпреки това в Русия никой не счита Катастрофите по Пътищата за Първостепенен общонационален проблем!Нито пък в Армения-17.1 жертви на 100 хиляди,Грузия-15.3 на 100 хиляди,Босна и Херцеговина-15.7 на 100 хиляди,Украйна-13.7 на 100 хиляди,Албания-13.1 на 100 хиляди,Турция-12.3 на 100 хиляди,Черна Гора-10.7 на 100 хиляди и Румъния-10.3 на 100 хиляди-България е с 10.2 жертви!
11
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен )4Не само в Осло, а в цяла Норвегия има един загинал. ТПодобно е положението и в Швейцария и другаде...
10
1
 
3
 
! Отговори
Хей,Еничар преди 4 години
До АнонименЗащо искаш целият Български Народ да изчезне заради Няколкохиляди шофьори-убийци и един опикан подлез-защо тези,опикали подлеза непременно да са етнически Българи-не е ли по-вероятно да са ***!?Защо никога постиженията на народа ни не са колективни,а носим Колективна Отговорност само за Провалите !?Защо ти се считаш за ни лук ял,ни лук мирисал!?Ти съжаляваш ли,че си се Родил!?Откога в България има толкова ЕНичари!?
9
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мерките се наричат адекватен контрол. Не кибичене в храстите след знак 60 където ефектът е, че местните научават тези хранилки и оттам дори и джигитите минават като пиленца, а хващат някой по-заблеян "чужденец" с 15-20 км/ч отгоре. Трябва активен контрол с неозначени полицейски във всяка точка на пътя, така че при опасна маневра да те снимат, да те настигнат и да ти свалят номера, и след това в съда без пет-шест.
8
3
 
6
 
! Отговори
ongobongo преди 4 години
Докато не почнат да се събират глобите , няма да има промяна.Със сигурност знам , че не се събират умишлено и така се трепем по пътищата , ама и манталитета ни е такъв , не е само държавата виновна.
7
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не намаляват щото са запуснати пътищата и няма превенция опасните участъци да се обезопасяват.Като стане нещо всички отговорни се юрват да обясняват колко опасен бил пътя а всъщност същите отговорни не са предприели нищо.