Окончателно: Тол системата тръгва в 5.00 ч. на 1 март

Автомобилите над 3,5 т ще плащат за ползване на 3115 км пътища
29 фев 2020 14:30, Елка Василева
30
Окончателно: Тол системата тръгва в 5.00 ч. на 1 март
Снимка: БГНЕС

От 05.00 ч. на 1 март пътните превозни средства над 3,5 т ще плащат тол такса за ползване на 3115 км пътища. От тях 803 км са автомагистрали и 2 312 км - първокласни пътища . Това съобщиха от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура".

Близо 17 000 км второкласни и третокласни пътища от около 20 000 км републиканска пътна мрежа ще са безплатни за тежкотоварните автомобили. На територията на област Смолян например няма пътища, за които да се дължи тол такса.

До 1 март превозните средства над 3,5 тона плащаха електронна винетка за цялата републиканска пътна мрежа.

От полунощ до 05. 00 ч на 1 март ще се извършва пренастройване на системите, но това няма да възпрепятства пътуването на тежкотоварните превозни средства и те ще могат да се движат безпроблемно по участъците с тол.

На 1 март, около 8. 30 часа заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков и проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", ще бъдат на ГКПП "Калотина", за да проверят функционирането на тол системата в първите часове след старта й. В 11.00 ч. двамата ще обобщят пред медиите резултатите.

Още по темата

Тол таксите за изминаване на 1 км са определени в съответствие с масата на пътното превозно средство, екологичния му клас, както и категорията на пътя. За масовия тежкотоварен превоз - камионите от 3,5 т до 12 т, тарифите са между 3 ст. и 7 ст. на километър, а за автобусите - от 1 ст. до 4 ст. на километър. За превозните средства над 3,5 т, използващи като единствен източник алтернативни горива, тол таксата ще е в размер на 50 на сто от стойността, определена за съответния вид автомобили с екокатегория ЕВРО VI, EEV.

За потребителите на пътната мрежа са осигурени три възможности за таксуване - с маршрутна карта, с бордово устройство или с GPS тракер. Първоначално се очаква камионите и автобусите да използват маршрутна карта и поетапно, до 27 март да се оборудват с бордово устройство или с тракер. А тези, които вече са се снабдили, могат да ги използват още от 1 март.

Маршрутната карта може да се купи по канали, по които се продават и електронни винетки: от сайта на Националното тол управление www.bgtoll.bg, от мобилното приложение BGTOLL, на гише на граничните пунктове, в областните пътни управления, от 500 терминала за самообслужване в цялата страна, както и в търговската мрежа на партньорите на АПИ.

При използването на маршрутна карта шофьорът или собственикът на товарния автомобил или автобус предварително въвежда в системата желания маршрут за движение като отбелязва начална и крайна точка, и до четири междинни точки, по желание. Той декларира категория, емисионен клас и брой оси на превозното средство, и избира да генерира най-кратък или най-бърз маршрут. В резултат на тези данни се изчислява цената за преминаване. Валидността на маршрутната карта е 24 часа от избрания момент за активиране.

Заявеният маршрут трябва да се следва стриктно. В случай на инцидент или друго препятствие по пътя, поради което е обявен обходен маршрут, водачът няма да бъде санкциониран, ако премине през него. За всяко друго отклонение от предварително избрания път, трябва да се купи допълнителна маршрутна карта.

Ако шофьорът или собственикът на превозното средство се регистрира в системата с електронния си адрес, той може да купи една или няколко маршрутни карти до седем дни предварително. При последващо заявяване на услугата, системата автоматично, за негово улеснение, ще предлага отново вече въведените данни. За нерегистрирани потребители маршрутна карта може да се купи до два дни предварително т.е. тя трябва да бъде активирана не по-късно от 23.59 ч. на деня, следващ покупката.

За улеснение на транзитно преминаващите през територията на България шофьори са осигурени 34 допълнителни места за продажба на маршрутни карти и 58 терминала за самообслужване на граничните контролно-пропускателни пунктове. Това дава възможност за едновременно обслужване на 92 тежкотоварни автомобила.

На основните пунктове са пренасочени служители на Националното тол управление, които владеят езика на съседната държава. Те ще информират шофьорите за новия начин на таксуване, ще им помагат в купуването на маршрутни карти и ще представят информация за текущите ограничения на пътя, за да могат шофьорите да изберат най-подходящия маршрут. За улеснение, на видно място са поставени пътни карти, които показват постоянните ограничения за движение на превозни средства над 3,5 т и над 12 т. Когато трафикът е интензивен, има готовност да се включи и мобилен пункт за продажба с две работни места, който да се пренасочва при необходимост.

В първите дни от старта на системата контролът за платени тол такси ще се осъществява на терен чрез 105-те мобилни екипа на Националното тол управление. Инспекторите ще помагат на шофьорите като ги насочват към най-близкото място, от което да се снабдят с маршрутна карта - на пътя това са големите бензиностанции.
 

/БТА/
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още по темата: тол система
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
2
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На северната тангента ако докарам един англичанин да покара с тия безумни острови ще стои цял ден там без изход
5
0
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Единствения проблем е, че парите от тол-таксите влизат в бюджета, а дали ще бъдат похарчени за поддръжка на пътищата или за други цели, е под въпрос. Тия във властта упорито отказват да се създаде фонд за поддръжка на пътищата и парите от тол-такси да влизат само там и да не могат да бъдат харчени за други цели. Сигурен съм, че за пътна поддръжка пак ще бъдат харчени минимални средства, както досега. Останалите събрани пари ще отиват за друго - за партийни субсидии, например...
4
4
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като я гледам чисто новата северната тангента с разбити огради, дупки и неравности , изходи без изход, острови/коя "умна" глава ги е измислила по-голямо безумие ото това не съм виждал това важи за цялото беге/, които са едно безумие в България и т.н. и т.н. ми се плаче.
3
4
 
51
 
! Отговори
До 1 преди 4 години
Магистрала Тракия е разбита от Тирове и тежки автобуси. Те досега плащаха твърде малко. Ние с автомобилите издържаме пътната мрежа. Това трябва да се промени - 1/3 от издръжката от автомобилите 2/3 От тирове и автобуси
2
1
 
46
 
! Отговори
морски преди 4 години
Охоо , ама ние и пътища ли сме имали .защото си мисля ,че тук има само селски сокаци !!Такова магистрали каквито са тук е пълно в африканските държави!!
1
5
 
48
 
! Отговори
ЦИКЛОПА преди 4 години
НА ТРАКИЯ ИМА "НОВ" УЧАСТЪК (построен от фирма на Васил Божков и вероятно Бойко), който е ТОТАЛ ЩЕТА. Участъка се намира между Пловдив и Стара Загора.Там тежкотоварните автомобили криволичат от дясна в аварийна лента, защото се усеща като РАЛИ СТРАНДЖА.Това са 30 км по 0.07лв = 2.10лв такса за удоволствието да минеш по участъка. 2000 тира * 2.10 = 4200 лв на ден директно в хазната на Бойко.Ха наздраве! Палци горе!