Хранене след тренировка - на какво да наблегнете?

Протеините имат важна роля за някои процеси в тялото
4
Хранене след тренировка - на какво да наблегнете?
Снимка: IStockphoto

Постигането на стегнато тяло се превърна в основна цел на много дами по света. Особено с наближаването на всяко лято и мисълта за плажовете, желанието за перфектно тяло още повече се засилва. В момента обаче не можем да мислим за почивка, тъй като сме затворени у дома заради коронавируса.

Все още не знаем колко дълго ще продължи тази социална изолация, но това не означава, че не трябва да се грижим за себе си. Упражненията са изключително важни в момента, защото заседналият начин на живот и невъзможността да излизаме често могат да повлияят зле на здравето ни.
 
Затова е добре да продължите с ежедневните си тренировки, които сте практикували преди пандемията. Това ще раздвижи тялото ви и ще ви помогне да поддържате добра форма. Освен упражненията обаче трябва да се грижите добре и за хранителния си режим. Стоенето вкъщи може да предизвика появата на депресия, която да ви подтикне да посегнете към нещо сладко или твърде калорично.
 
Експерти съветват да не прекалявате с храната, тъй като тялото ви не я изгаря толкова бързо, колкото преди. Липсата на движение тук оказва голяма роля върху процесите в организма.
 
Ако смятате да започвате сега с тренировъчния режим, важно е да знаете какво трябва да консумирате след упражненията. Похапването след фитнес има огромна роля за фигурата ви и ако не приемате правилните храни, то няма да забележите ефект върху себе си, независимо колко време прекарвате в залата.
 
Защо храната след тренировка е важна?
 
За да разберете как правилните храни могат да ви помогнат след упражнения, е важно да знаете как физическата активност влияе на тялото ви.
 
Когато тренирате, мускулите ви изразходват запасите си от гликоген, за да ви дадат повече енергия. Това води до изчерпване на този въглехидрат и след тренировка тялото ви се опитва да възстанови тези запаси.
 
Приемането на правилните хранителни вещества може да забърза този процес. Особено важно е да похапвате въглехидрати и протеини след тренировка. Това помага на тялото ви да намали липсите на протеин, да възстанови запасите от гликоген и да забърза възстановяването.
 
Протеини
 
Както беше обяснено по-горе, упражненията задействат разграждането на мускулния протеин. Скоростта, с която това се случва, зависи от интензивността на тренировката. Затова е добре да консумирате достатъчно количество протеин след като приключите с фитнеса.
 
Това дава на тялото ви аминокиселините, от които се нуждае, за да се възстанови по-бързо. С правилното хранене организмът се снабдява и с градивни елементи, които са необходими за изграждането на нова мускулна тъкан.
 
Препоръчително е да консумирате около 0,3 – 0,5 грама протеин на килограм телесно тегло скоро след тренировка. Според проучвания, приемането на 20-40 грама протеин увеличава способността на организма да се възстанови по-бързо след упражнения.
 
Още по темата четете в Tialoto.bg 

4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Е, не можахте да пропуснете коронавируса в статия за хранене след тренировка, нали?
3
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Шоколадка е много сладка
2
1
 
1
 
! Отговори
Джендю преди 1 месец
Най-добре си е мъжко млеко.....!
1
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Хранене след тренировка.......С тази кафява кака от снимката съм готов да се храня по всяко едно време!