Рискова ли е била първата помощ при Милен Цветков?

Лекар: Едва 23-24% от населението ни е обучено да оказва първа помощ
Обновена: 23 апр 2020 10:17 | 23 апр 2020 10:14, Анисия Иванова
236

Минувачи и шофьори се притекоха на помощ на Милен Цветков в минутите след фаталния сблъск с джипа, управляван от 22-годишния Кристиан Николов.

Те го извадиха от смачканата кола и опитаха да му окажат първа помощ. Защитата на Кристиан Николов изтъква това като причина за фаталния край на телевизионния водещ.

"Всяка помощ може да бъде и рискова на моменти, но си има ясни правила. Както беше видно от всички записи, хубавото е, че много хора се притекоха на помощ, но имаше и такива, които продължиха пътя си. Първото нещо, което правим, е да ограничим движението на мястото на инцидента - да вземем мерки за безопасност. Много автомобили продължиха движението си", коментира д-р Пенчо Пенчев, който е експерт в дирекция "Социално-здравна политика" в БЧК.

Пред Bulgaria ON AIR той подчерта, че първо оценяваме основните жизнени показатели, дали пострадалият е в съзнание. Проверяваме дишането и след това сърдечната дейност.

"Ако при такава тежка катастрофа човекът все още е в съзнание, но предполагаме, че може да има травма на главата или гръбначния стълб, е по-добре да изчакаме пристигането на Спешна помощ, тъй като разполагат с шийна яка и спинална дъска - могат да евакуирaт пострадалия без да увредят шийни прешлени и прешлени на гръбначния стълб", обясни д-р Пенчев в "България сутрин".

Експертът от БЧК допусна, че забавянето в позвъняването на Спешна помощ се дължи на това, че очевидците на катастрофата не са преминали обучителен курс и не знаят как точно да реагират.

"Една четвърт от населението е обучено да оказва спешна помощ. Около 23-24% от населението е обучено. Тези базови знания избледняват с времето. Хората нямат инициативата да дойдат, да се поинтересуват и да минат през такива курсове", посочи още д-р Пенчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


236
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
100
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Бубу Само като видя, че пишеш за "*** тестове" и ми е ясно, че си просто чен ге -***.
99
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Дърпали са го бърза ли са и може да му причинили травми. ------Аз честно не видях някой да го дърпа.Видях, че му помогнаха да отвори вратата и той сам излезе.
98
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Къде е сега Нинова да каже че асфалта бил виновен както при случая с автобуса?
97
5
 
3
 
! Отговори
Бубу преди 3 години
Стига сме си правили упражнения на този нещастен случай особенно колегите му журналисти .Истината е следната : Това една кола колко звезди има на *** тест няма нищо общо с чистата физика Само трябва да се сравни масата на спрялата кола с масата на движещата се кола и всичко става ясно.*** тестовете се провеждат при специални условия и самите немци казват ,че простата физика не може да надхитрим.Това е доказано също с тестове.
96
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Учебника по травматология пише, че мигновено ускорение над 8G води до вътрешни увреждания, несъвместими с живота.--------Не, не пише такова нещо.
95
0
 
7
 
! Отговори
ЕДИ КОЙСИ преди 3 години
СЕГА ГРАЖДАНИТЕ СА ВИНОВНИ ЧЕ НЯМА ДЪРЖАВА
94
2
 
2
 
! Отговори
--- преди 3 години
До АнонименА на Славчо Учиндолски какъв е джипът, в който го возят? И какво общо има това със случая с Милен Цветков? Дааа, по времето на Луканов, Виденов, Костов и Станишев нямаше пияни и дрогирани шофьори, които помитаха невинни хора на пътя!!! Мога да ти дам стотици примери за такива случаи, другарю!
93
5
 
1
 
! Отговори
Георги Г. преди 3 години
До ЧичетоУдара е бил с много повече, това е ясно. Друго - защо не са се активирали системите за автоматично спиране на Q7 - та? За ускорението при удар, да може да пише нещо в сайта на Тойота, но тук има няколко променливи - каква е масата на удрящата кола? Как са проектирани crash зоните на удрящата и удряната кола? В случая значение има и системата против камшичен удар на удряната кола. А разлики там също има. Примерно във Волво и Мерцедес системите са на светлинни години от на други коли.
92
1
 
18
 
! Отговори
мак преди 3 години
Според мен Милен беше контактен, излезе, изправил се е и пак седна в колата, затова хората предположиха, че не е тежко ранен. Освен това инстинктивно искаха да помогнат и да го отдалечат от мястото, за да не го връхлети друга кола. Но адвокатина ще използва това едва ли не като единствена причина за смъртта.
91
0
 
1
 
! Отговори
Днec.бг преди 3 години
Не, била е безрискова.
90
1
 
7
 
! Отговори
- преди 3 години
Ченалова преди два дни написа какъв ще е сценария -едно къв едно!Ганьоландия!!!
89
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
На Боко Тиквата джипа е брониран, няма проблем, тежи 5 тона. Боко е в пълна безопасност на пътя, няма проблем. Трябва да го блъсне влак, за да го помести.
88
0
 
15
 
! Отговори
сериал преди 3 години
Утре очаквам техническа експертиза на аудито, която съобщава, че ABS-а се е повредил точно в този момент.
87
0
 
3
 
! Отговори
сериал преди 3 години
Утре очаквам техническа експертиза на аудито, която съобщава, че АБС-а се е повредил точно в този момент.
86
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ксто цяло не е рисково... Ами направо в забранено. Като човек не е професионалист.. Няма мам да знае, какво да прави. Дърпали са го бърза ли са к може да му причинили травми. Реално смао лекари трябва да го правят при възможност. Ако не гори кола или нещо друго.
85
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Чичето,При този удар е било към 13g.
84
1
 
25
 
! Отговори
Чичето преди 3 години
Учебника по травматология пише, че мигновено ускорение над 8G води до вътрешни увреждания, несъвместими с живота.А ускорение 8G се получава при удар със 72 км/час.Справка в Тойота - автомобил с маса 1.7 тона при удар отзад с 80 км/час и без натисната спирачка се отмества на 14 метра. А Субаруто на Мирен е отлетяло на 22 метра!Е, експерти, хайде смятайте!
83
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ами ако колата беше гръмнала, тогава ще питаме защо не са го извадили?
82
0
 
10
 
! Отговори
Помня преди 3 години
До Анонимен 59 Прав си .По времето на социализма бяхме факири по оказване на първа помощ.Нали така ? Така е...
81
1
 
30
 
! Отговори
Само да напомня.. преди 3 години
..нещо очевидно: налице са хора, които дружно обвиняват минувачите-помагачи в убиваща некомпетентност. Ако същите тези минувачи, видими на записите, не бяха направили нищо, за да помогнат на опитващия се да слезе от колата си Милен, сега воят на обвинителите щеше да бъде "Ето гииииииии, оставиха човеко да Умре, като *** да Умреее, УУУУУУУ!". Особености на мисленето у някои видове едноклетъчни...