Нови влакове тръгват към морето догодина

БДЖ подписа договор за 10 локомотива последно поколение
22 май 2020 07:58, Елка Василева
35
Нови влакове тръгват към морето догодина
Снимка: "Монитор"

Нови електрически локомотиви „Сименс Смартрон“ ще теглят точно след година реновирани вагони в композиции до морето и обратно. Планът е заложен от БДЖ, за да върне пътниците по жп гарите.

Първата крачка вече е направена, след като ръководството на железниците подписа договор с ДЗЗД „Сименс Трон” за доставката на десет „умни“ локомотива от последното поколение, разработки на утвърдения германски доставчик, пише „Монитор“.

Договорът е за малко над 66.7 млн. лв., като изпълнителят е предложил с по-ниска цена от обявената прогнозна стойност. До избора на консорциума се стигна, след като „Сименс Трон” бяха единственият участник, подал техническа и ценова оферта въпреки първоначално обявения интерес от още трима кандидати.

Цената включва стойност на локомотивите, техническа поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години и 600 000 км, както и транспорт, застраховка и въвеждане в експлоатация. Гаранционният срок за поддръжката на локомотивите е увеличен от 24 на 36 месеца, както и ще бъде проведено обучение на ремонтния и експлоатационен персонал на БДЖ за осигуряване на тяхната поддръжка.

Така БДЖ ще си осигури доставка на нови електрически локомотиви за първи път след 1986-1987 г., когато държавата купува от Румъния 45 броя машини. Първият нов локомотив ще бъде в България до края на февруари 2021 г., като всичките десет локомотива ще бъдат в депата на националния железопътен превозвач до края на месец май 2021 г., обявиха от железниците.

„Сименс“ започна да предлага платформата „Смартрон“ през август 2019 г. Машината тежи 83 тона, може да се използва в жп мрежа с променливо-токово захранване, развива максимална скорост от 160 км/ч.

На полагането на парафите присъства и министърът на транспорта Росен Желязков. Това е и първата сериозна инвестиция в подновяване на тяговия подвижен състав на дружеството от 15 години, когато в периода 2005-2008 г. бяха доставени мотрисите „Сименс”, припомни министърът. Обявените през миналата година планове на БДЖ бяха новите локомотиви да започнат да обслужват направленията между София и Варна и Бургас, които осигуряват 40% от приходите на "БДЖ Пътнически превози". До доставката на новите локомотиви ще се разчита на  магистрални електрически локомотива под наем, обявена е поръчка на стойност над 28 млн. лева.

Отделно тече и процедура за рециклиране на осем вагона чрез „договаряне без предварителна показа за участие“. Тя е на стойност около 5 млн. лева, които ще се ползват също за тренове до морето. Но бързото придвижване зависи и от инфраструктурата, по линията София-Бургас вече дълги години тече ремонт, който трябва да осигури придвижване до четири часа в посока с няколко спирки по пътя.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
34
0
 
3
 
! Отговори
последно преди 3 години
Не бе тати ще ми купи колело ама до година.
33
0
 
11
 
! Отговори
Ф.С.В. преди 3 години
Мисля да си купя мерцедес АМГ и да сложа едно старо ремарке с ограничение за скороста на ремаркето 80 км /ч и да тръгна по селските пътища и да пробвам дали не мога да вдигна 150км/ч по дупките
32
0
 
3
 
! Отговори
vlady преди 3 години
До АнонименАко не се налага влизане в отклонение и стрелките позволяват то спокойно може да се мине през гара без намаляване на скоростта.
31
0
 
7
 
! Отговори
до Сп???нс преди 3 години
"Да направят както е на запад" - това е постижимо само ако манталитетът на българина стане като този на западняците! За момента като гледам тенденцията на развитие на младите ..... ще ми изтрият коментара ако ти кажа на къде отиваме.....
30
0
 
4
 
! Отговори
Сп???нс преди 3 години
Да направят както е на запад, за да се качиш във влак за дълга дистанция , минаваш проверка и така се качваш, да спира на 2 гари , БДЖ да са по-гъвкави и да пускат оферти за семейно патуване , да пуснат вагони с климатик и др.под , Хората като свикнат че влаковете не се палят и ще започнат да ги ползват.
29
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хахахах ами вие вярвате ли си, че нещо може да стане като хората в бг? Колко квалифициран персонал имаме за тези машини? И най-важното в бг се гонят частни интереси, никой няма изгода да направи БДЖ водещта транспортна компания както е в нормалните държави! Тук ми намирисва на комисионни и тем подобни ....
28
0
 
2
 
! Отговори
точно така преди 3 години
до Дядо 130Шкода 109е пише, че са след 2008. Аз ти говоря за 80-те. Виж модела ES 499.1
27
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ами браво. Най доброто.
26
0
 
11
 
! Отговори
Дядо130 преди 3 години
Само да спомена, че целия участък Стара Загора - Бургас е 150 км навсякъде даже в населените места и правилата в железопътния траспорт нямат нищо общо с автомобилния транспорт и скоростта на влаковете в градове и села е толкова колкото позволява железният път.
25
4
 
11
 
! Отговори
Точно така преди 3 години
Относно жп линиите - доста отсечки нямат проблем със 160 вече. Разбира се това не са планински проходи, все пак не сме Япония. Важното е, че се работи. Но не забравяйте и че БДЖ беше забравено от държавата бая време.
24
11
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Кой ще е луда да пътува 4ч до морето и после там без кола? Поне да го направят 2ч пътя да има някакъв смисъл
23
0
 
22
 
! Отговори
Тадуф-тадуф преди 3 години
До Старият машинистИ държавна политика трябва - железопътните превози да станат предпочитани. И пътническите и товарните - по екологични, по надеждни и в огромен процент по безопасни. Вместо 50 камиона и 200 автомобила по пътищата - два влака, един товарен и един пътнически.Обаче авто-лобито е много яко и държавниците яко са обвързани с него.
22
12
 
1
 
! Отговори
варненец преди 3 години
Гледах в ютубе то, tgv вдига 578 км. Час! Иначе като си возих в тях си карат със 300. Проблема е, че около градовете карат с 50 и така се обезсмисля високата им проектна скорост.
21
1
 
5
 
! Отговори
Дядо130 преди 3 години
До Анонимен На гарите е със 150 км..... скоро имаше инцидент ЛОКОМОТИВ СЕРИЯ 46 СЕРИЯ Слънчев Бряг удари каруца на прелез със 148 км в час
20
1
 
8
 
! Отговори
ЕДИ КОЙСИ преди 3 години
АБЕ НИЕ ЗА НОВИ ВЛКОВЕ ЛИ СМЕ ЕТ NO СА ЩЕ ИМ ВИДИ СМЕТКАТА
19
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
. Стара Загора - Бургас е целия участък за 150 км.-----И през гарите ли ще минава със 150 ?
18
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Софиянци си осигуриха още един комфортен начин за ходене на море.------- От всичките ми познати само аз ходя на море в България и то защото по сантиментални съображения набивам пари в Албена. Иначе за всички е по-удобно и приятно да ходят в Гърция и го правят.
17
1
 
4
 
! Отговори
Дядо130 преди 3 години
До Точно така Договора със Шкода не пада а не искат да подписват. Чехите малко се поизложиха с новите локомотиви 109е и 109 като бяха констатирани големи дефекти и бяха оставени куп влакове в Чехия и Словакия
16
0
 
13
 
! Отговори
Дядо130 преди 3 години
Преди мотрисите 1994 БДЖ вкарва 20 броя маневрени локомотиви серия 61 разпръснати из цялата страна след 2005 и огромната липса на електровози тези маневрени локомотиви обслужват пътнически и леки товарни влакове. Купуването на тези локомотиви е една стъпка напред като сайта на SIEMENS официално написа, че 10 са поръчани за БДЖ пътнически превози. По трасето София - Бургас през Пловдив участъците за 150 км не са никак малко. Стара Загора - Бургас е целия участък за 150 км.
15
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
България е страна, в която едва ли има повече от 3-4 прави отсечки с дължина, позволяваща такива скорости. Не че в момента могат да се развият, а от гледна точка на релефа и разстоянията. Абсолютно показно пилеене на пари.