Скок на катастрофите с пияни и дрогирани шофьори

ИПБ: Има обаче спад на издадените наказателни постановления
22 май 2020 18:28, Красимир Ангелов
19
Скок на катастрофите с пияни и дрогирани шофьори
Снимка: БГНЕС

Увеличават се случаите на катастрофи у нас с участието на пияни или дрогирани водачи, показва статистика на Института за пътна безопасност у нас. На фона на това се забелязва намаляване на издадените Наказателни постановления на водачи, управлявали МПС с концентрация на алкохол в кръвта над 0,5 на хиляда или под въздействието на опиати.

Още по темата
От ИПБ отчитат, че има спад със 7% на издадените наказателни постановления на водачи, употребили алкохол или наркотици за периода 01 януари – 18 май 2020 г. спрямо същия период за 2019 г.

В същото време обаче броят на участвали водачи в леки ПТП с концентрация на алкохол над 0,5 % се увеличил с 16% , а след употреба на наркотици- с 25%. От тези данни може да направим изводът, че контролът е занижен и констатираните случаи основно са след извършването на леко ПТП, смятат от Института.

Същевременно според статистиката загиналите при ПТП с водач, употребил алкохол или наркотици за изследвания период, са 5% от всички загинали за същия период (130).

По данни на ИПБ през 2019 г. са загинали 142 души поради това, че са напуснали пътното платно или това прави 22% от всички загинали през годината. Основна причина за напускане на пътното платно в статистиката на МВР е посочена несъобразената с пътните условия скорост. Според експертите от ИПБ това е признание за наличието на дефицити в пътната обстановка.

“Многократно от ИПБ сме посочвали, че една от основните причини да загиват около 140 души всяка година е липсата на маркировка, която да отговаря на минималните нормативни изисквания. Липсата на маркировка дезориентира шофьорите и е причина шофьорите в България да допускат по-често грешки, отколкото в другите европейски страни. Недостатъчната светлоотразителност на пътната маркировка създава предпоставки шофьорите да се уморяват по-бързо и по този начин да допускат по-често грешки”, смятат експертите.

Според тях подценяването на този елемент от пътнотранспортната инфраструктура е една от основните причини всяка година стотици български граждани да губят живота си.

По данни на Института за пътна безопасност повече от 90% от маркировката у нас не отговаря на изискванията за светлоотразителност. Фиксацията на политици и „експерти“ само върху законодателни промени, касаещи водачите употребили алкохол или наркотици, и то само след тежък случай на ПТП, няма да доведе до необходимата промяна на пътната среда и до предотвратяване на тежки ПТП, смятат от ИПБ.
 


19
Още от Страната
Без коли по Крайбрежната алея на Варна, възможно ли е?
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
1
 
! Отговори
teo преди 2 дни
Пияни и дрогирани шофьори, това са мамини синчета и дъщери на политици и депутати. Затова са толкова малки санкциите на такива ПРЕСТЪПНИЦИ !!! БЪЛГАРИНО ????
14
0
 
0
 
! Отговори
гай Баньо Дзурлата преди 2 дни
Това не е новина в долината на вечно нацоцаните и надрусани, накадените и нашмъркани криводзурлати буллгаропитеци, а е ежедневие!
13
1
 
5
 
! Отговори
ХХ преди 2 дни
Докато КАТ не се реформира напълно и докато прилича на организация от социалистически времена , нищо няма да се промени ...
12
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
До Доктор

защото са социалисти!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
11
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Нищо ново не ни казвате, те половината и повече карат пияни или дрогирани. Тъпото е, че никой не ги закача, защото от КАТ за заети да рекетират до някой безумен знак "40 км/ч".
10
1
 
12
 
! Отговори
Тръба преди 3 дни
Когато е за събиране на рекета ушев е много работлив. С кръв и пот завалийката пише ли пише... Виж, да си оправи "пътищата" не му е в юрисдикцията. Някакви там дребни кусури (маркировки разни, лееекички неравности, тъмно като в негърски гз, липса на табели, малоумнu знаци и т.н...) него не го засягат. Ама и раята послушна снася ли снася... сумти, гледа лошо, мън-мън-мън, но снася...
9
4
 
4
 
! Отговори
Вчера преди 3 дни
даннинот новините дрогирани шофьори са причинил едва 0.15% процента от катастрофите!!!! Така, че с тези смешни заглавия изтъркахте плочата!!!!!!
8
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
от 5G-то e
7
2
 
19
 
! Отговори
Доктор преди 3 дни
А има държави като Филипините , където като хванат с дрога или продавач на дрога , има публична екзекуция !!!! Защо в България властта толерира , дори закриля наркодилъри и заведения , в които всички знаят , че се употребява дрога ? Кога ще имаме държава ???
6
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Те и пешеходците ако тестват ще се види масовото опиянение на нацията ни.
5
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Напълно нормално. По-голямата част от населението е ежедневно на наркотици или алкохол, то иначе не се издържа у нас.
4
1
 
12
 
! Отговори
айде пак--- преди 3 дни
вдигаме глобите---търсят претекс да ни натоварят , това се прави от 30години караме строшени коли от безпаричие --по пародия на пътища --презастроени градове -- изнервени хора който не си харесват живота и пиещи лапетии за който колата е средство с което се надхвърлят и самодоказват....както е казано--,,битието определя съзнанието,, тоест колкото повече те поддтиска началника толкова повече трупаш и нейзпълнявяш ,а милинцифайките никога няма да ги слушат...
3
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Дори без алкохол и наркотици, вече след карантината наблюдавам различно поведение на каране по пътищата. Около 80% може би карат по-внимателно, по-бавно и по-малко като разстояния за да пестят от гориво, за сметка на тях пък са се появили тотално изперкали и психясали индивиди, които правят много по-опасни неща отпреди.
2
5
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Пиян или дрогиран шофьор- 3 години в панделата и доживот отнемане на книжката!
Кога най- после ще се въведе закона?
Кога?!!!!
1
4
 
14
 
! Отговори
сигурно преди 3 дни
И още на са приели по високите наказания за отрепките !!