В извънредното положение: Защо ни изненадаха с такса "коронавирус"?

Димитър Маргаритов, председател на КЗП, пред Bulgaria ON AIR
Обновена: 1 юни 2020 12:15 | 1 юни 2020 12:15, Анисия Иванова
5

Актуалната такса у нас се казва "коронавирус" и е свързана със сигнали за това, че различни онлайн компании натоварват своите клиенти с неподозирана надбавка върху цената.

"Имаше такива случаи, наблюдаваха се промени в поведението на търговците, които класифицирахме като нелоялни търговски практики. Голяма куриерска компания начисляваше такса "коронавирус". Тя си го беше обявила, но хората трудно го виждаха. Това е повишение на цената на услугата", коментира председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред Bulgaria ON AIR.

Той е на мнение, че мерките в България не са повлияли чак толкова съществено върху възможността голяма част от търговците да осъществяват дейността си свободно. По тази причина не се е стигнало до спекула и продажба под рафтовете.

"Успяхме да преминем през целия период на извънредното положение в сравнително спокойна пазарна ситуация. В социалните мрежи имаше оферти за стоки от първа необходимост, които невинаги бяха съвсем истински и бяха предлагани на изключително високи цени. Имаше потребители, които са платили 20-30 лева за една маска", каза още Маргаритов в студиото на "България сутрин".

Той увери, че от КЗП са били през цялото време на терен и са контролирали пазара. Извършени са над 500 проверки относно предлагането на лекарства. Установени са два случая на нарушение на правилата.

При забавена поръчка можем да развалим сделката или да се договорим за по-ниска цена на стоката, стана ясно още от думите му.

"Контрол по морето ще има, когато има реално работещи места за наставяне и заведения за хранене и развлечение. Ще проверяваме основно за специалните условия, които хотелиерите ще предлагат на своите клиенти, за да ги спечелят отново", посочи Маргаритов


5
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
1
 
1
 
! Отговори
значи преди 1 месец
Таксата свързана с коронавируса е обявена и затова цената на услугата не е нарушение.
По същата логика могат да кажат, че увеличената примерно на джинджифила от 5 на 12 рева е нарушение на правата на потребителя.
Ами нали като се налага някой да си вдигне цената ще я вдигне, пък на който му е висока да си търси алтернатива. Все пак куриерските и другите услуги са свободни и да не ги ползвате, щом не ви излиза сметката. Аз поне така правя.
3
1
 
6
 
! Отговори
SHEFA преди 1 месец
ТАКСА КОРОНА ВИРУС?-ВЕДНАГА ВЪЗОБНОВЯВАНЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНАТА ФИРМА- ВИС-ЗНАЧИ ВСИЧКО Е ЗАКОННО.ЗАСТРАХОВКАТА Е ГОЛЕМА РАБОТА.
2
1
 
15
 
! Отговори
Фифи преди 1 месец
Не само там има увеличение и такси.
В повечето услуги има увеличения на цените!
1
8
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Има и такса суджук, или по-известна сред собствениците, данък греб. Плащал се за да спечелиш някоя поръчка и минавал 45 процента. Но мисирките мълчат, юриста завършил пуца за милиционери и той.