ВВС още чака ремонтираните Су-25, кризата бави връщането им

С два месеца ще се забави връщането на самолетите
77
ВВС още чака ремонтираните Су-25, кризата бави връщането им
Снимка: БГНЕС

Кризата с коронавируса ще забави ремонтите на самолети от бойната ни авиация.

Су-25 са единствените средства на ВВС за изпълнение на задачите по мисия „Отбрана“, като назначеният им от производителя ресурс е изтекъл още през 2010 г. В продължение на години ВВС на свой риск и със свои средства са удължавали този ресурс, но през 2017 г. и 2018 г. ръководството на МО алармира, че този процес не може да продължава с оглед на безопасността на полетите, което излага на риск здравето и живота на пилотите. Заради това е сключен и договорът за ремонт на самолетите, припомня министърът на отбраната Красимир Каракачанов в писмен отговор на депутата от ГЕРБ Христо Гаджев.

Заради пандемията обаче с два месеца закъснение ще пристигнат от Беларус два от ремонтираните щурмовици Су-25. Срокът на модернизацията на един самолет е 11 месеца от постъпването на авансовото плащане.

Средствата са приведени от МО в края на юни 2019 г., така че се очаква първият самолет да се върне след ремонта в края на юли 2020 г.

Очаква се в края на юли първият ремонтиран Су-25 да бъде в България, а вторият  - през август.

През 2018 година България подписа договор с беларуска компания за ремонта на осем щурмови самолета за около 42 млн. евро.

В рамките на 7 месеца след връщането на първия Су-25 останалите машини също ще бъдат върнати. Е един от МиГ-овете ни стои без двигател също заради кризата с коронавируса.

Представител на "РСК Миг" още не е дошъл да уреди документите по предаването му, но министерството обмисля да удължи срока на изпълнение с три месеца, се посочва в друг отговор на военния министър.

За 14 години с руската "РСК-МиГ" са сключени договори за 275 милиона лева без ДДС за осигуряването на летателната годност на руските изтребители.

МиГ-29 остава единственият изтребител за охрана на въздушното пространство, посочват от Министерството на отбраната. От ведомството очакват, че те може да служат и след 2026 година, ако се забави придобиването на още осем самолета F-16.

България вече плати за първите осем нови машини, но с доставка 2023-24-та година.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


77
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
47
9
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тези схеми само показват колко се нуждаем от Ф-16ките: прекъсваме възмможността на блатниците да ни цоцат, е и те да решават кога да го направят и да могат да ни контролират. Така като гледам времето откога се влачи критичната ситуация, наш Грипенчо е бил баш шефче тогава. Може и да е станал пРецедент преди няколко години, но вижте откога положението се влачи като критично: 2010, а за да стигнем дотам още преди това явно е било лошо. Не сме забравили и перипетиите с ремонтирането на МиГ-овете.
46
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
ЗА ПРЪВ ПЪТ ЧУВАМ,ЧЕ КОМПАНИЯТА "СУХОЙ" ИМАТ ЗАВОД В БЕЛАРУС!!! КЪДЕ ТАМ СЕ ПРАВИ РЕМОНТА,В НЯКОЕ ТКЗС ЛИ?
45
13
 
17
 
! Отговори
Калеко Алеко преди 3 години
До Krom ... Говоря по принцип, нямам намерение да споря с авиационните експерти във форума, ако вехтите ни МИГ-ове излезнат от строя, ще се наложи да вдигаме и СУ-тата, поне докато изринем целият руски авиационен скрап и се превъоръжим с надеждни натовски самолети, какъвто е F-16 Блок 70 ... !!!
44
6
 
6
 
! Отговори
Krom преди 3 години
До Калеко Алеко - тези СУ -та нямат работа срещу изтребители. Това са самолети за поддръжка на пехотата и наземните операции. Извън това, за другото си прав.
43
14
 
17
 
! Отговори
Калеко Алеко преди 3 години
И това ако не е парадокс ? ... Щурмовите ни СУ-та ще ги ремонтира страна от Евразийския союз, където всичко става под егидата на товарищ путин, а после отремонтираните самолети ще ги вдигаме да посрещат рушките изтребители, които традиционно нарушават въздушното ни пространство, а когато един бивш военен министър сключи договор с поляците за ремонт на МИГ-овете ни, другарете и товарищи дори го дадоха на съд, че не е предпочел рушката оферта ... и това се случва в страна членка на ЕС и НАТО .....
42
15
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Никой до сега не е видял полза от руските самальоти. Хем яде бой от противника, хем не може да се наплати на руснаците от ремонти и подръжка. Това не са самолети а бирници.
41
17
 
5
 
! Отговори
червен преди 3 години
До Анонимен -за какво са ти 12 000 часа живот на колосална цена /Рафал/Миг- 3/1 /, като в съвременната война един самолет ще излети макс. 3 пъти и ще кацне само 2 пъти поради все по-съвършенните средства за ПВО !
40
2
 
5
 
! Отговори
Krom преди 3 години
До Makedon - ти гледай да не добиеш рога на сръбските си ментори. Оти да не се сдобиеш набързо с теле. На Путин по приляга на Античната Коминтернска Македония да ги прати топките - ще ги боднете до оня *** на коня в Скопие. Така поне ще добие смисъл. За нас не се грижи, ние си купихме други.
39
1
 
6
 
! Отговори
Krom преди 3 години
До Анонимен 40 - до постъпване на Ф 16 нещо трябва да носи дежурство. А и тези самолетчета са много стари, но са изпитани и здрави. Ще си изпълнят дълга, но трябва и да се обслужват. Ако не искаме да измират летците ни. За това.
38
8
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Вижте внимателно тези музейни експонати.........защо плащаме за тях на блатниците????????
37
1
 
2
 
! Отговори
the Ghost преди 3 години
Бате Бойко да се се свърже с Комисия за защита на потребители... ще му помогнат
36
23
 
14
 
! Отговори
Ами, да... преди 3 години
ПЪЛНЕТЕ ГУШИТЕ НА РУСНАЦИТЕ, КОИТО УБИХА ЛЕВСКИ И ПРЕДАДОХА ХАДЖИ ДИМИТЪР НА ТУРЦИТЕ!!!А, НАС НИ НАПРАВИХА БЕДНЯЦИТЕ И ПРОСЯЦИТЕ НА ЕВРОПА!!!
35
12
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Излагаме се пред света като кифладжии с тези съветски щайги.
34
8
 
9
 
! Отговори
Krom преди 3 години
До Нищо ново 33 - пише се СКРАП. Това другото, е СКРЪБ и по подхожда на познанията ти по правопис. И да, от гледна точка на съвременната авиация, тези самолети са музейни експонати. С изразходван ресурс и невъзможност за осъвременяване. Освен това, далеч преди "бате ми Бойко" едни други червени другари нарязаха на СКРАП едни други самолети СУ 22 които имаха доста по голям ресурс. Питай по въпроса Радев, на който съм сигурен, че си фен. Нали е пилот.
33
1
 
16
 
! Отговори
Krom преди 3 години
Само не разбрах, толкова ли нямаше поне една снимка на СУ 25?
32
7
 
5
 
! Отговори
Нищо ново преди 3 години
До Анонимен: Ами да ги хвърлим за скраб, според теб. Пиши на бат'си Бойко. Той все е до асфалта, но може и за това да се сети.
31
5
 
11
 
! Отговори
Krom преди 3 години
До Анонимен 27 - да, несъмнено. Тези самолети отиват вече в историята. Турците го демонстрираха в Либия, където направиха за смях прехваления "Панцир". Ние обаче, сме късогледи както винаги. Отдавна трябваше да се кооперираме и да правим собствени дронове. С по малко средства щяхме да имаме съвременно покритие. Някъде пишеше, че ще се кооперираме с израелците, но се съмнявам честно казано.
30
8
 
9
 
! Отговори
Нищо ново преди 3 години
До Анонимен 24: Хайде и до Лев Качински стигнахме. Откъде ги вадиш тези кьорфишеци? Поляците от години през лупа разглеждаха тази катастрофа с надежда да открият някава причина по вина на Русия, а ти направо я извади както фокусник вади заек от шапката си. Голямо постижение!Не че има връзка с рмонтите на СУ-25. Важно е русофобската пропаганда да върви.
29
16
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Руските курници са изхвърляне до един. Вместо това нашето МО харчи луди пари да ги възстановява. Колкото и да ги възстановяваш ресурса на руската кошница си остава 300 часа а на Ф-16 12000 часа. Къде е Киро на кирия? Освен всичко руснаците постоянно ни атакуват въздушното пространство за да вдигаме самолетите и да им изяждат ресурса та пак да идат на ремонт в Русия. То стана като в оня филм на Чеплин "Хлапето", което чупеше прозорци, а баща му вървеше след него и ги сменяше за пари.
28
6
 
6
 
! Отговори
Nev преди 3 години
Тия МИГ-ове заедно с Ф16-те може като ги получим да ги изложим направо в авио музеите!