Една трета от работещите бригади във влаковете са пенсионери

И в гимназия в Русе ще обучават помощник-машинисти
18
Една трета от работещите бригади във влаковете са пенсионери
Снимка: БГНЕС

Остър недостиг на кадри изпитват железопътните превозвачи. Близо една трета от работещите бригади във влаковете са в пенсионна възраст.

Според хора от бранша причината за липсата на кадри се корени и в малкия капацитет на единственото средно училище в Горна Оряховица, където се обучават помощник-машинисти.

В опит да променят ситуацията, училище и бизнес в Русе постигнаха споразумение и се планира откриването на паралелка за помощник-машинисти в Гимназията по транспорт, съобщи Нова тв.

Ще се приемат ученици от цялата страна, а обучението ще бъде не само в класната стая, но и в реални условия.

Затова голяма частна жп компания се включва в помощ на училището. Тя ще дава стипендии на отличните ученици. Предвижда и социални ангажименти като заплащане на общежитието за децата, които не са от Русе. След завършване пък осигурява договор за работа на помощник-машинистите и обещава добри заплати.

В гимназията по транспорт са оптимисти и очакват голям интерес към новата специалност. Обещават отлични материална база и високи стандарти при обучението, съчетаващо теория и практика. А от жп компанията са убедени, че железниците са бъдещето в транспортните и пътнически превози.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
2
 
! Отговори
До #3 преди 3 години
До анонимен#3: Ще се върнат след пет-десет години с право на пенсия - ЕВРОПЕЙСКА! И ще я получават даже!
16
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Fake news. Nema video. Zasto?
15
1
 
0
 
! Отговори
Fax from Kazan преди 3 години
Извинете че закъснях!Нает сте!
14
1
 
7
 
! Отговори
чичи Ганчо преди 3 години
При заплатите които дава БДЖ е цяло чудо,че и пенсионери имат за персонал.Дано СМАРТРОН-ите да привлечат някой и друг млад кадър.А дано,*** надали...
13
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Машините няма да се движат без машинисти. Както и самолетите, и каквото и да е. Техниката може да улеснява, но условията винаги могат да се изменят, например да излезе джип зад завоя. Даже по-реалистично: да спрат сателитната навигация. САЩ блокираха цялото въздухоплаване и корабоплаване в света, когато бомбардираха Сърбия, БЕЗ да предупредят партньорите си от НАТО....
12
3
 
7
 
! Отговори
ЕДИ КОЙСИ преди 3 години
ИДВА ВРЕМЕТО КОГАТО ЩЕ ПЪТУВАМЕ С КАРУЦИ ПО МАГИСТРАЛИТЕ. АКО ИМАМА ХОРА ВСЕ ОЩЕ В БГ
11
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен"С тази нова паралелка за помощник-машинисти рискувате помощник-машинистите да станат повече от машинистите."А защо смяташ, че трябва да са по-малко?
10
8
 
4
 
! Отговори
Инж преди 3 години
Машините са на по 40-50 години. Искате децата да учат това ли?! Скоро колите ще се движат по улиците сами, вие за кога ще обучавате машинисти? Асансьорите имат ли шофьор? Да, по света в скъпите хотели имат. Не че трябват обаче. Или понеже сме 100г назад от модерния свят - тези деца ще имат време да си минат живота като машинисти. Трудно решение - за нова техника няма пари, за старата техника хората се пенсионираха. Ми обучавайте и коминочистачи, още доста време ще сме и на дърва, нали?
9
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
МОН трябва задължително да въведе кавалификационнен изшит с ранг на матура във всички професионални гимназии, за да бъде обучението сериозно. Не по избор. Пълнят средните училища с каквото може, няма достатъчна връзка с производството, след това - защо нямало кадри.
8
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Те като ги гледам, и влаковете са пенсионирани
7
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
4, закъснял си с Нобеловите награди. По татово време огромен % от ромите си изкарваха хляба с труд. Употребяваш неподходящ глагол. Защо трябва някой да ги принуждава? Достатъчно е да се осигури правото на труд на всички български граждани и да се премахнат помощите за мързеливите търтеи.
6
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Под нормални заплати следва да се разбира над 2000лв. нето при сегашните цени. Така, че работодателите е добре да си направят добре сметката и да не подвеждат хората. Може да се постигне при добра ефективност.
5
5
 
13
 
! Отговори
анонимен преди 3 години
Който иска, да емигрира и да бъде така добър да си стои там на метеното, а не да идва когато това му е изгодно. Доскоро емигрантите ми бяха безразлични, но постепенно ги намразих заради наглите им изявления от сорта да сме оправяли държавата, та да се върнели?! Та отново на подреденото място да се изсипят?
4
2
 
7
 
! Отговори
анонимен преди 3 години
Който принуди ромите да работят, е за пет Нобелови награди. Защо не ги сложат в тези влакове, на по-обикновени длъжности, и да ги наблюдават как се справят, просто го казвам не на шега, не трябва ли отнякъде да се почне?
3
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
С тази нова паралелка за помощник-машинисти рискувате помощник-машинистите да станат повече от машинистите.
2
10
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И АКО НЕ ЕМИГРИРАТЕ ЩЕ ТРЯБВА ДА ХРАНИТЕ ЧЕРВЕНИ ПЕНСИОНЕРИ
1
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ами то в цяла България икономиката се крепи главно на хора на над 60 годишна възраст.