Родни фирми щели да фалират заради пакета "Мобилност"

Димитър Димитров: Видя се, че целите са на различно място
Обновена: 9 юни 2020 22:29 | 9 юни 2020 22:28, Веселина Йорданова
37

Транспортната комисия в Европейския парламент отхвърли българските поправки по пакета "Мобилност". Така остават изискванията шофьорът да се връща в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици. Както и камионите да се прибират в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици.

Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи в България обяви пред "Денят ON AIR", че няма логика в поставените от ЕП изисквания.

"Прибирането на шофьора не в страната, където работи или е назначен, а при семейството му, има някакъв социален ефект, с който бихме могли да се съгласим. В прибирането на тежкотоварния автомобил обаче няма никакъв смисъл. Той нито жалее за България, нито му е мъчно. Започна да се вижда, че целите са съвсем на различно място", посочи той.

Според Димитров изискванията по пакета "Мобилност" ще докарат до фалит много предприятия у нас.

"Фалиралите предприятия ще бъдат заменени от немски и френски фирми. Не очакваме чудо, знаем съотношението на евродепутатите в ЕП. България има 17. Големите държави, които също са се съсредоточили в този пакет, имат в пъти повече", коментира събеседникът пред Bulgaria ON AIR.

В България има регистрирани над 65 хил. превозни средства, извършващи международни автомобилни превози.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
По повод на виждането на семействата, моряците, които са на 6-месечни рейдове нямат ли нужда да си виждат семействата или те са по-ниска категория хора?Аман от популизъм.
32
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
И до 31Шофьорите са наясно, че работата им предполага спане в кабина. Тежка е, но и не работят за 800-900 лева.И в интерес на истината, кабините са много добре оборудвани.Никой шеф няма интерес да не си прибира шофьорите когато поискат, защото знае, че при толкова много фирми, шофьорът винаги може да напусне. И няма да остане без работа.А камионите все още не могат да се управляват дистанционно.
31
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 31Не са разписани правилно тези мерки и това не е начина да се постигне ефект.А и явно не си ги чел :)
30
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 31Кое е семейството на камиона, за да се налага да се прибира на всеки 4 седмици?
29
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Този пакет иска само справедливи условия на труд и осигуровки, като на шофьора, който се осигурява в същата държава. Да спят на легло, да се приберат при семействата си, да имат по-добри условия. Кое е лошото, че работодателя трябва да отдели повече пари от печалбата си. От нашите български фирми, се чува само, че ще стане по-лоши. Обяснете ми, какво е толкова лошото.
28
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Българските превозвачи трябва да се обединят около идеята за реална калкулация на себестойност на извършваната услуга предвид законодателството на ЕС и да се конкурират не само на база цени и нови камиони, а и на качество на предлаганите услуги, оптимизация и прочие. Не може в 21-ви век все още да има фирми, които си описват фактурите в тетрадки, например.
27
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Категорично подкрепям мнението, че Мерките в пакет Мобилност нямат нищо общо със социален замисъл в полза на шофьора.Те касаят дъмпинга на източноевропейските фирми по отношение на цените.Ефектът им е същият като при 45-часовата пауза извън кабината на камиона, т.е. никакъв, защото при така разписанието правило, палатка до камиона изпълнява разписаната разпоредба, а дали е по-добър вариант?
26
1
 
5
 
! Отговори
pf преди 3 години
За 1 месец да се върнат веднъж тук едва ли е проблем. Все ще намерят един курс за България и обратно за месеца. Тъй че едва ли е чак толкова зле.
25
1
 
11
 
! Отговори
Алчност преди 3 години
Родните "бизнесмени" със своята алчност,безскрупулност,неспазване на законите и морала направиха така,че западняците да вземат мерки. Ако в България дойдат да вършат превози фирми от Афганистан...как бихме се почувствали?
24
4
 
18
 
! Отговори
Нищо фатално! преди 3 години
Щели да фалират превозвачите?????? Е какво е ненормалното и какво е фаталното. Щом в търговския закон е предвиден фалит, значи всичко е законосъобразно. В България бяха изкуствено принудени да фалират около 4000 полезни за страната фабрики и заводи и никой не се трогна, а сега за някакви си превозвачи, ползата от които е съмнителна, правят трагедия. Нито фалита на превозвачите, нито на хотелиерите и ресторантьорите ще събори България, защото след тях други ще дойдат!
23
1
 
16
 
! Отговори
DVB преди 3 години
Все представители на бизнеса, браншови организации (сиреч пак бизнеса) и евродепутати (защитаващи пак бизнеса) се ежат.. много ми е любопитно измежду самите шофьори какво е настроението и мненията. Колкото и да ни влече БГ национализмът май тази поправка си е доста насочена и защитаваща обикновения работник, ама хайде ако има межд. шофьори да споделят мнение..
22
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Логиката е Западна Европа да е богата, а Източна Европа да е бедна. Всеки ден гладни протести в Западна Европа, ще трябва да се вземе бизнес и пари от Източна Европа, за да се храни Западна Европа.
21
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Българският народ очевидно подкрепя френско-немския вариант на пакет "Мобилност" и стиска палци на българските шофьори на камиони, да намерят най-накрая свестни работодатели и достойно заплащане.
20
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Просто нашите превозвачи ще си открият фирми в държавите където им са основните курсове. Ще запазят шофьорите, но ще плащат данъци вече не в България а там където са регистрирани.
19
2
 
12
 
! Отговори
Ром'с преди 3 години
А няма... точно няма... , като не издържат на пазарната икономика... то ще станат трактористи,комбайнери, кранисти...., но Мобилност ще трябва да се приеме...
18
7
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До сега комуниста от Банкя да е изпълнил нещо?!Какво стана с Шенген, еврозоната? Никъде не ни искат с тази мафиотска държава.
17
3
 
11
 
! Отговори
Иво преди 3 години
А друг е въпроса как Петко Ангелов или Дискордия купуват по 500 нови камиона примерно, минимум
16
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До АнонименНЕ ДА ИЗЛЕЗЕМ А ДА ИЗКАРАМЕ ВСИЧКИ ТАРИКАТИ ОТ ЕС И ДА ГИ ПРАТИМ В ЕВРАЗИЙСКИЯ НАЧЕЛО С БАЛКАНСКИЯ ПАТОК.
15
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Веднага да излезем от ЕС и отидем в Евразийски,това е спасението! Там ще си джиткаме на воля ,денонощно ,безконтролно из таджикистан и туркменистан и за хиляди рубли. Да ги видим тогава западняците как ще умрат от глад!
14
3
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
БЪЛГАРСКИЯ ЧОРБАДЖИЯ РАЗБИРА САМО ОТ СИЛА, АКО НЕ ГО НАТИСНАТ ЗА ДЕБЕЛИЯ ВРАТ ДОКАТО ПОЧНЕ ДА *** НЕ СЕ СЕЩА ЧЕ И ДРУГИТЕ СА ХОРА. ТРЯБВА ПОЛИТИЦИ ОТ ЗАПАД ДА ДОЙДАТ ТУК.