Катастрофите у нас най-много, колите ни най-старите в целия ЕС

Спад с 40% на инцидентите по пътищата по време на пандемията
120

Страната ни отново е на челно място по загинали в автомобилни катастрофи в ЕС. България заема второто място с 87 смъртни случая на един милион души. Преди нас е Румъния, която отчита 96 жертви на един милион население.
Още по темата
"Безопасността на движение е изключително сложна ситуация, защото тя е комплексен механизъм. Не може да предприемеш една мярка и да кажеш, че с това нещо да кажеш "подобрихме безопасността и намалихме жертвите". Това е неправилно, защото е комплекс от много мерки и механизми, които се правят. В последните години тръгнахме в правилна посока и се развиваме. Бавни са темповете, но всичко зависи от ситуацията и финансовото отношение", каза бившият шеф на "Пътна полиция" и експерт в Държавна агенция за пътна безопасност Росен Рапчев за "България сутрин".

Той коментира, че държави, които са с много по-добър бюджет, могат да си позволят по-бързо изменение на инфраструктурни проблеми.

"Обществото има средства да си купува по-модерни и по-сигурни автомобили. Ние караме най-стария автопарк в ЕС, който също е част от тази безопасност. Наблягаме върху тази тема, както и преди няколко дни отчетохме втория ден за безопасност на движението по пътищата - 29 юни. Този ден е, за да се говори изключително много по тази тема, за да може да променим поведението на хората", допълни Рапчев пред Bulgaria ON AIR.

Експертът посочи, че тази година са наблегнали на 4 теми - телефон, колани, скорост, за която е доказано, че е най-опасното нещо, и безопасна градска среда.

"Телефонът и разсейването - виждате, че не само водачите са проблемни, дори и самите пешеходци, комуникирайки по телефона, те губят представа къде се намират. Един водач, който само за 2-3 секунди си отнеме вниманието, автомобилът продължава да се движи, той няма никаква представа какво се случва около него и ако се случи нещо извънредно няма време да реагира", категоричен е експертът.

Рапчев подчерта, че по време на мерките, които бяха взети, свързани с епидемията, трафикът е намалял.

"Спадна с 30-40%, а по същия начин спадна и броят на произшествията, броят на загиналите. Това показва, че интензивността на движението е пряко свързана с травматизма. Но когато намаля трафикът водачите решиха, че могат да се движат с по-висока скорост. Това доведе до много нелепи инциденти, които бяха с трагичен завършек. В последните 10 години юли е най-аварийният месец в България. Това зависи от много фактори. През този месец пътуват не само българи, но и много чужденци. Това затруднява трафика", добави Росен Рапчев.


120
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
112
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Най- много нарушения правят милиционерите от различните служби за обслужване и охрана на хунтата, 50 те хиляди МВР служители прокурори, съдии, паерийни другари и мутрите.
Много голям е броят и на роднините- гореизброени, които са недосегаеми за нарушенията си.
Глобите ги отнася планктона!
Така е в дива и нецивилизована мафиотска б...я!!!!
111
0
 
8
 
! Отговори
Anonimen преди 1 месец
Стари ама здрави аз карам мерцедес 124 бетон кола кажете коя нова кола ще издържи повече от старата
110
0
 
8
 
! Отговори
Уууу преди 1 месец
Айде пак-стари били колите. Стари, ама здрави! Ние сме с три. Пежо дизел-като стане нещо-200лв/мин, но постоянно нещо и има. Едни тъ.пи ремъци са 200-400лв. Астра-по-стара и почти не дава дефекти, освен реждата и е спартанска за мъже. Вектра-най-старата, най-яката, най-малко гори. На нея и се е чупило само делкото и даже не купих ново, а сложих от друга 2ра ръка. Понякога и сменям свещите и гуми-това е! И с другите марки е така и вносителите се побъркват от яд. Ако могат ще вкарат закон-до 10г
109
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До до Balkann

Балканийееее! Каква лимузина уе? 20 годишна ес класа за 5000 лева! Евъъъъъъ!
108
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До д-р Иванов

"Абсолютен фейк е , че в България е пълно със стари автомобили."

Къде? В центъра на помазаните софиянчета?
107
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
еми значи сме много добре, повечето хора карат ретро автомобили:))
106
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Нямаше да съм тука да давам коментар ако бяхте поне проверили коя е държавата с най-много жертви. Значи хората са образовани да си намират сами информацията която търсят и тя е тука. <a href="https://etsc.eu/wp-content/uploads/14-PIN-annual-report-FINAL.pdf">https://etsc.eu/wp-content/uploads/14-PIN-annual-report-FINAL.pdf</a>

и за финал да кажа че Румъния е пред нас а за нивата за 2019-2020 там са още Дания,Полша и Румъния отново, Като лъжите така ли си пробутвате новните? Срам и позор сте.
105
1
 
6
 
! Отговори
анонимен преди 1 месец
Проблемът не е в колите, а в задволанните у-ва. Единствения начин пък да се контролират те е чрез закони и съответно следенето за тяхното спазване. И то такова следене да има, че нарушиш ли веднъж правилника изобщо да ни си и помисляш да го правиш втори път. В България има чувство за безнаказаност, затова сме и на този хал като държава. И това не важи само за пътищата.
104
2
 
3
 
! Отговори
д-р Иванов преди 1 месец
Абсолютен фейк е , че в България е пълно със стари автомобили. Огледайте се журналистите и вижте , че повечето коли са чисто нови модели. Вярно е, че са фирмени повечето . Явно народа има високи доходи.
103
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
То това няма общо със старите коли, а с купените книжки. Я проверете дали не сме на първо място в ЕС и по купени книжки.
102
6
 
4
 
! Отговори
до Balkann преди 1 месец
Добре, не гледам само София, гледам и Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Търново, Ст. Гъзора, Хасково, Кърджали. Там е същото. Преобладават луксозните коли. Дори в едно Кърджали всяка втора кула е нова или лимузина
101
1
 
8
 
! Отговори
Наблюдател преди 1 месец
Дължи се на липсата на смислена политика на правителството. Както и във всяка друга област. Единствения приоритет е усвояване, т.е. крадене.
100
2
 
7
 
! Отговори
Краси преди 1 месец
В РБ се продават дипломи и шофьорски книжки.Това е една от главните причини за ПТП-та.За "интегрираните" важи на 100% !!
99
3
 
2
 
! Отговори
Balkann преди 1 месец
До До 95

село СФ не е за пример... не гледай един град.. гледай целия народ...
98
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ако се плаща както трябва хората му знаят реда, ще си купят нови коли. Да не мислите че хората са толкова глупави.
97
1
 
8
 
! Отговори
Гуру преди 1 месец
Няма как в друга държава за 1 година да мина 40000 км, от които 20000 с превишена скорост и да имам един фиш за неправилно паркиране. По тази причина има много жертви.
96
2
 
3
 
! Отговори
До 95 преди 1 месец
Ти се бъзикаш, ама нали се сещаш, че в България наистина бая народ кара майбахове, ламборджинита и т.н, да не говорим за Джипове, Мерцедеси, БМВ и други страхотни коли. Само метни едно око на автопарка в София и ще видиш за какво иде реч. Без да ходиш в Бояна, Драгалевци, Лозенец или други баровски квартали....
95
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Затова пък сме най богатите и караме само майбаси бмв мерцедеси а заплатите и пенсиите ни са три пъти по високи от германските. Всичко това е благодарение на пачките от 500 евро и кюлчетата злато на другарят министър председател и първи секретар на БКП другаря Бойко Борисов. Благодарете му за достойният живот който ви осигури през пооследните 10 години. Изберете го за още 10 години за да ви осигури и пътуване до оня свят в райската градина откъдето Бог изгони Адам и ***.
94
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Това че колите ни са най-стари не е причина, а следствие. Причината е че българина е най-тъпичък сред европата, затова най-много се трепе по пътищата. Това е и причината да е най-беден, а от там и колите да са най-старите.
93
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Принципно дали колата е стара или нова, няма никакво значение за катастрофите.Никакво значение няма и качеството на шофьорските курсове. В тази връзка има все пак нещо - появиха се много шофьори, които не познават и не спазват основни правила за движение, не могат да четат и пишат, на шофьорски курсове не са ходилии и т.н.