Катастрофите у нас най-много, колите ни най-старите в целия ЕС

Спад с 40% на инцидентите по пътищата по време на пандемията
120

Страната ни отново е на челно място по загинали в автомобилни катастрофи в ЕС. България заема второто място с 87 смъртни случая на един милион души. Преди нас е Румъния, която отчита 96 жертви на един милион население.
Още по темата
"Безопасността на движение е изключително сложна ситуация, защото тя е комплексен механизъм. Не може да предприемеш една мярка и да кажеш, че с това нещо да кажеш "подобрихме безопасността и намалихме жертвите". Това е неправилно, защото е комплекс от много мерки и механизми, които се правят. В последните години тръгнахме в правилна посока и се развиваме. Бавни са темповете, но всичко зависи от ситуацията и финансовото отношение", каза бившият шеф на "Пътна полиция" и експерт в Държавна агенция за пътна безопасност Росен Рапчев за "България сутрин".

Той коментира, че държави, които са с много по-добър бюджет, могат да си позволят по-бързо изменение на инфраструктурни проблеми.

"Обществото има средства да си купува по-модерни и по-сигурни автомобили. Ние караме най-стария автопарк в ЕС, който също е част от тази безопасност. Наблягаме върху тази тема, както и преди няколко дни отчетохме втория ден за безопасност на движението по пътищата - 29 юни. Този ден е, за да се говори изключително много по тази тема, за да може да променим поведението на хората", допълни Рапчев пред Bulgaria ON AIR.

Експертът посочи, че тази година са наблегнали на 4 теми - телефон, колани, скорост, за която е доказано, че е най-опасното нещо, и безопасна градска среда.

"Телефонът и разсейването - виждате, че не само водачите са проблемни, дори и самите пешеходци, комуникирайки по телефона, те губят представа къде се намират. Един водач, който само за 2-3 секунди си отнеме вниманието, автомобилът продължава да се движи, той няма никаква представа какво се случва около него и ако се случи нещо извънредно няма време да реагира", категоричен е експертът.

Рапчев подчерта, че по време на мерките, които бяха взети, свързани с епидемията, трафикът е намалял.

"Спадна с 30-40%, а по същия начин спадна и броят на произшествията, броят на загиналите. Това показва, че интензивността на движението е пряко свързана с травматизма. Но когато намаля трафикът водачите решиха, че могат да се движат с по-висока скорост. Това доведе до много нелепи инциденти, които бяха с трагичен завършек. В последните 10 години юли е най-аварийният месец в България. Това зависи от много фактори. През този месец пътуват не само българи, но и много чужденци. Това затруднява трафика", добави Росен Рапчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


120
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
71
2
 
7
 
! Отговори
НЕКОЙ преди 3 години
Възрастта на автопарка няма никакво значение. Най-"виртуозните" катастрофи са ставали с чисто нови мощни автомобили. Причината е в манталитета на задкормилните "устройства".
70
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Голяма грешка е да се мисли, че шофьорските курсове влияят на броя на загиналите и катастрофите. Това може да е вярно само в първите 2-3 дни след взимането на книжката и началото на шофирането. Същото е навсякъде по света.
69
2
 
8
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 3 години
А оня, който ми препоръчва да работя за да карам БМВ, възпитанието ме спира, да кажа, какво мисля за него. Млади момко, когато аз съм работил, и със знания опит и работа съм изкарвал пари, возил съм се и в БМВ, ти си бил под масата още, да си играеш с камиончето, което ти подариха за рождения ти ден... Бъди жив и здрав, ние нашето сме си го изработили, твой ред е.
68
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
100-150лв струва да си купиш книжка, за какво повече да говорим. На моите изпити двама абсолютно некадърни шофьорчета си платиха и ги пуснаха от първия път. След две години единия за малко да ме блъсне в една пресечка. Има хора, които и стажа не ми помага поне малко да развият някакви способности.
67
2
 
5
 
! Отговори
КАТ да се закрие преди 3 години
Поредното прехвърляне на вината от болната глава на здравата. Основният проблем при безопасността на движението в България е КАТ. Останалите проблеми взети заедно са в пъти по-малки от проблема КАТ. Възрастта на автопарка няма значимо отражение на броя на катастрофите и броя на загиналите.
66
2
 
9
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 3 години
До Анонимен"Старите коли не са проблем ,ако се поддържат добре , основните проблеми са слабите шофьори и лошите пътища.."---Много точно казано. Аз бих добавил-системата на обучение е направила шофьорите слаби. Едно време за любител се минаваше психо, после-задължителен полигон, да свикне с автомобила, и тогава -извънградско, после-градско. Сега за 45 дни , съкратено, и документ със същата тежест, например.Като добавим и построеното от Бойковите пътни строители-картинката е ясна.
65
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
В София малък процент са хората с много високи доходи, останалите са далавераджии и измамници. Масовия българин не взима хубава заплата, която да му осигури средна класа за да има възможност за придобивки, като нов автомобил. Пък и да си купиш нов малък автомобил никак не става за семейна кола, съгласете се.
64
5
 
6
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 3 години
Аз празни приказки, не говоря.Говоря това, което съм виждал с очите си. А вас, Софиянците, с голямите заплати, сме ви виждали.Всички тук сте IT специалисти, с поне 5К заплата.Всички карате минимум Инфинити, някои и Тесла. Интересно, защо тогава, в задръстванията в пикови часове в София виждам друго? Да, има и нови, но лизингови.А за легендите за голямите заплати-погледнете само обявите за работа, с обявена заплата там.
63
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ако някой от Евросъюза ми обясни, как с 1000лв на месец да живееш и да имаш възможност за нов автомобил еваларка ще му кажа. И аз искам да карам нов автомобил, ама няма, как с тези доходи.
62
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Старите коли не са проблем ,ако се поддържат добре , основните проблеми са слабите шофьори и лошите пътища..
61
3
 
10
 
! Отговори
ааа преди 3 години
Преди няколко дни карам по магистрала Тракия през нощта от Пловдив към София. Има супер много насрещен трафик, карам на къси с ограничението 140км/ч. В един завой маркировката просто изчезва за около километър. И проблема не е, че маркировката е изтрита, просто няма такава. И това не е нов асфалт, защто беше на бабуни.И това е масово по пътищата на България.
60
8
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 75Аз имам три коли , жена ми -две. Не се шегувам! Ти??
59
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Старите автомобили не са виновни, а онези които ги карат! Българите сме разлигавен и недисциплинирана народ! Май, трябва и КАТ да приватизират!
58
2
 
6
 
! Отговори
SS преди 3 години
Никога не съм имал кола,, не мисля и да имам! Нито съм умрял, нито ми е изтребвала!
57
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 71Виждал си Испания само на карта. Живея е Западна Европа и прекрасно знам какви са заплатите.
56
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Един от СеверозападаНамери си свястна работа Адрианчо. С тролене БМВ няма да си купиш никога:)
55
2
 
4
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 3 години
До Анонимен66За испанския работник-не бъди сигурен. За същата работа, там взимат това, което писах, тук-половината число, но в лева.Знам от опит.Дачия не е фалирала все още, нали? А да си виждал младо семейство с дете да купува мова дачия?
54
7
 
4
 
! Отговори
до Един от Северозап преди 3 години
При вас средната заплата може да е 1000 лв, но тук в София е доста по-различно. 1000 лв взимат само най-големите т.ъпаци, всичко е със супер къщи, апартаменти и коли, а заплатите са далеч над 1000 лв, да не говорим колко хора взимат по 10-20 бона на месец
53
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Един от СеверозападаИспанския работник взима 1400-1500 евро. И Лада няма как да си купи щото всичките дилъри на тези таратайки фалираха безславно.
52
3
 
12
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 3 години
Преди време, ми попадна информация, че една Дачия, базов модел, е около 17000 лева.Лада някаква-14000.Нова новеничка, от магазина.И се замислих. Заплатата на испански работник, не много квалифициран, е 2000-2500 ЕВРО на месец.За колко време може да си позволи нова кола той, и за колко време нашенеца, със средна заплата 1000 ЛЕВА, при положение, че гледа и семейство, деца, поддържа и къща, а и нещо трябва да задели за черни дни или бяла почивка? И спрях да мисля, ясно е.