Катастрофите у нас най-много, колите ни най-старите в целия ЕС

Спад с 40% на инцидентите по пътищата по време на пандемията
120

Страната ни отново е на челно място по загинали в автомобилни катастрофи в ЕС. България заема второто място с 87 смъртни случая на един милион души. Преди нас е Румъния, която отчита 96 жертви на един милион население.
Още по темата
"Безопасността на движение е изключително сложна ситуация, защото тя е комплексен механизъм. Не може да предприемеш една мярка и да кажеш, че с това нещо да кажеш "подобрихме безопасността и намалихме жертвите". Това е неправилно, защото е комплекс от много мерки и механизми, които се правят. В последните години тръгнахме в правилна посока и се развиваме. Бавни са темповете, но всичко зависи от ситуацията и финансовото отношение", каза бившият шеф на "Пътна полиция" и експерт в Държавна агенция за пътна безопасност Росен Рапчев за "България сутрин".

Той коментира, че държави, които са с много по-добър бюджет, могат да си позволят по-бързо изменение на инфраструктурни проблеми.

"Обществото има средства да си купува по-модерни и по-сигурни автомобили. Ние караме най-стария автопарк в ЕС, който също е част от тази безопасност. Наблягаме върху тази тема, както и преди няколко дни отчетохме втория ден за безопасност на движението по пътищата - 29 юни. Този ден е, за да се говори изключително много по тази тема, за да може да променим поведението на хората", допълни Рапчев пред Bulgaria ON AIR.

Експертът посочи, че тази година са наблегнали на 4 теми - телефон, колани, скорост, за която е доказано, че е най-опасното нещо, и безопасна градска среда.

"Телефонът и разсейването - виждате, че не само водачите са проблемни, дори и самите пешеходци, комуникирайки по телефона, те губят представа къде се намират. Един водач, който само за 2-3 секунди си отнеме вниманието, автомобилът продължава да се движи, той няма никаква представа какво се случва около него и ако се случи нещо извънредно няма време да реагира", категоричен е експертът.

Рапчев подчерта, че по време на мерките, които бяха взети, свързани с епидемията, трафикът е намалял.

"Спадна с 30-40%, а по същия начин спадна и броят на произшествията, броят на загиналите. Това показва, че интензивността на движението е пряко свързана с травматизма. Но когато намаля трафикът водачите решиха, че могат да се движат с по-висока скорост. Това доведе до много нелепи инциденти, които бяха с трагичен завършек. В последните 10 години юли е най-аварийният месец в България. Това зависи от много фактори. През този месец пътуват не само българи, но и много чужденци. Това затруднява трафика", добави Росен Рапчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


120
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
51
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Неточна информация- подпомагани на държавно равнище ресторантьори и хотелиери карат само нови коли ..за му..т..ри и мут..тре..си да не говорим ,ама никой не им търси сметка от къде имат пари ..важно е да обновяват автопарка , а нас обикновените не ни гледайте ,че караме таратайки- ще ви издам тайната ,нарочно ходим на море и курорт с тези брички ,че така да накараме БГ "бизнесмените" да ни съжалят и да ни намалят сметките по хотели и ресторанти..ко да прайш ..секи се бори за оцеляване
50
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 57Карам 13 годишен Лексус. Със сигурност е има пет пъти по висока пасивна и активна безопасност от една нова дачийка. За Лада да не говорим.
49
2
 
13
 
! Отговори
Данчо КАТерицата преди 3 години
Важното е че сме стабилни като коч на лед и чекмедженцето прелива от евраки.
48
2
 
9
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 3 години
Интересно, защо най-проспериращата и бързо забогатяваща нация, под управлението на Баце, последните години, кара най-старите коли? Вероятно още спестяват, за догодина, в Гърция? Не ги е срам, вдигнаха пенсии и заплати, на те не си купуват нови коли? И ще изкарат виновни и пътищата на Баце, дето след гаранцията от 2 години са пак дупка до дупка? Ей бегом към магазините, Баце дава безлихвени кредити в пандемията, сега е момента! Ама после трябва да се връщат..
47
2
 
8
 
! Отговори
До 59 преди 3 години
Какво е туй ноФ Фнос!?Няма да ви управлява Тиква ли?Неграмотници!Ще ви управлява още 100 години!
46
9
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хората забравиха че колата е лукс.Ако приемем хипотетично че няма ноф фнос в България щеше да има 5000 коли повечето товарни Дачии.
45
5
 
9
 
! Отговори
Иванов преди 3 години
България е една от най-богатите държави в Европа, защото тук се правят най-много далавери. Вие преценете дали са ни най-стари колите, когато излезнете и погледнете булеварда пред вас. На 20 коли я се появи някоя по-стара, я не. За сметка на това преобладават джипове и какви ли не лимузини....
44
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Понятие "стари" коли няма. Има поддържани и неподдържани.
43
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ама така е като сте *** комплексари. Пак ли политиците са ви виновни
42
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 39 Защото само може да си мечтаеш за нова Лада Няма нормален човек , който да предпочита да си купи кола на 1 000 000 км , вместо такава с пробег - 0 км
41
1
 
11
 
! Отговори
минувач преди 3 години
Дисциплинарно уволнение за всички от КАТ-Пътн полиция...вкл. и чистачките!Пропиа от корупция и некомпетентност структура.
40
7
 
3
 
! Отговори
Уинстън преди 3 години
Чърчил е бил прав за картофената нива.
39
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аз карам 45 годишно рено, в сравнение с 30 годишен москвич, руския москвич е като волска каруца.
38
4
 
18
 
! Отговори
Waffen SS преди 3 години
Катастрофите у нас най-много, колите ни най-старите в целия ЕС, Нека добавим още няколко най-,като най-ниска продължителност на живота,най-ниска средна заплата,най-ниско средно ниво на образованието,най-висока корупция,най-бедни,най-малко осъдени по високите етажи на властта,най-лошо здравеопазване,най-високо доплащане в здравеопазването и още много най--,ама от тези,които не са за хвалене и за бравурни изказвания.Мда-а-а-а
37
14
 
9
 
! Отговори
Аз преди 3 години
80% от хората могат да си позволят нови коли просто нямат желание. Всичко е въпрос на приоритети. Който има 200 кинта на месец за цигари не може да ме убеди че няма пари да кара нова кола ако иска разбира се. По-скоро ми прави впечатление че масата са напълно финансово неграмотни от оклкото да нямат реални възможности.
36
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Един шофьор има на джип от НСО, който разкарва Севда из страната, а тя го снима. Няма право да кара кола със специален режим на движение и веднъж дори не си е сложил колан. Какво да очакваме от останалите
35
2
 
12
 
! Отговори
-------------- преди 3 години
Проблема е в манталитета и пътищата
34
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 40Ми аз например карам 24 годишно Пежо 406.Баща ми имаше Москвич 412.За сравнение, като седна обратно в Москвича (не е нов ама това е подробност) от Пежото, все едно се качвам в танк! Ама не истински, а такъв, детски, играчка.Ладата навремето все пак минаваше за по-луксозна от Москвича, ама голяма разлика няма.
33
2
 
5
 
! Отговори
маркиз дьо саП преди 3 години
до бай Тъпчо Евала за коментара пич! Оправи ми настроението!
32
1
 
12
 
! Отговори
G преди 3 години
С инфраструктура градена на принципа, инвестиция за 100, изпълнение за 30, остатъка в джоба за къща в Барселона; катаджията с палка дебне зад храста и пита "сега какво правим" и бърза към ресторанта на жена си; с манталитет зад волана на мутра и фолк тунингована кифла; с почерпени и надрусани шофьори с платени книжки, без основно образование или пък такава с не отнети книжки; да, старият Опел и раздрънканото бмв са проблемът.