Катастрофите у нас най-много, колите ни най-старите в целия ЕС

Спад с 40% на инцидентите по пътищата по време на пандемията
120

Страната ни отново е на челно място по загинали в автомобилни катастрофи в ЕС. България заема второто място с 87 смъртни случая на един милион души. Преди нас е Румъния, която отчита 96 жертви на един милион население.
Още по темата
"Безопасността на движение е изключително сложна ситуация, защото тя е комплексен механизъм. Не може да предприемеш една мярка и да кажеш, че с това нещо да кажеш "подобрихме безопасността и намалихме жертвите". Това е неправилно, защото е комплекс от много мерки и механизми, които се правят. В последните години тръгнахме в правилна посока и се развиваме. Бавни са темповете, но всичко зависи от ситуацията и финансовото отношение", каза бившият шеф на "Пътна полиция" и експерт в Държавна агенция за пътна безопасност Росен Рапчев за "България сутрин".

Той коментира, че държави, които са с много по-добър бюджет, могат да си позволят по-бързо изменение на инфраструктурни проблеми.

"Обществото има средства да си купува по-модерни и по-сигурни автомобили. Ние караме най-стария автопарк в ЕС, който също е част от тази безопасност. Наблягаме върху тази тема, както и преди няколко дни отчетохме втория ден за безопасност на движението по пътищата - 29 юни. Този ден е, за да се говори изключително много по тази тема, за да може да променим поведението на хората", допълни Рапчев пред Bulgaria ON AIR.

Експертът посочи, че тази година са наблегнали на 4 теми - телефон, колани, скорост, за която е доказано, че е най-опасното нещо, и безопасна градска среда.

"Телефонът и разсейването - виждате, че не само водачите са проблемни, дори и самите пешеходци, комуникирайки по телефона, те губят представа къде се намират. Един водач, който само за 2-3 секунди си отнеме вниманието, автомобилът продължава да се движи, той няма никаква представа какво се случва около него и ако се случи нещо извънредно няма време да реагира", категоричен е експертът.

Рапчев подчерта, че по време на мерките, които бяха взети, свързани с епидемията, трафикът е намалял.

"Спадна с 30-40%, а по същия начин спадна и броят на произшествията, броят на загиналите. Това показва, че интензивността на движението е пряко свързана с травматизма. Но когато намаля трафикът водачите решиха, че могат да се движат с по-висока скорост. Това доведе до много нелепи инциденти, които бяха с трагичен завършек. В последните 10 години юли е най-аварийният месец в България. Това зависи от много фактори. През този месец пътуват не само българи, но и много чужденци. Това затруднява трафика", добави Росен Рапчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


120
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
По добре 20 годишна западна кола отколкот нова руска лада!
30
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Като не можете да карате коли, карайте дронове бе !
29
2
 
8
 
! Отговори
българин преди 3 години
Ми да, и по тези показатели сме на първо място в ЕС!Ние сме първенци, нали и Бойко Борисов така каза?
28
2
 
17
 
! Отговори
бай Тъпчо преди 3 години
Ами то и със жените е тъй бе! Остаряха и само дертове с тях бе...Навънка корона, в къщи чума, трудно са издържа, ама за сметка на туй продължително...Инак когато мойта си взе книжка-отдавна де, са радва и ми вика: Сега ти можеш да си пиеш, пък аз ща карам дето искаш, и ей тъй *** отказа от пиенето бе-не съм близвал джибра повече.Инак само виднъж са качи да премести колата малко напреде в двора и после нов нужник правих на двора, че без кола може, ама без нужник изобщо не може
27
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 29Че то и закона се прилага от матряло !Всичко е причинно обусловено, затова казвам пак: - Андрешко..о..о, неуправляем си !
26
7
 
6
 
! Отговори
До Сократис преди 3 години
Пич ами ламарините сменяш ли ги всяка година. Кат ти изгние колата върви ми обяснявай че е едно и също при удар. Другото като я вземеш 5 употреба на 120 000 км карана от баба в Германия само до аптеката с двулитров двигател 150 коня как си сигурен че конструктивно е здрава, че имаш работещи еърбеци, че не е заварено нещо някъде от бай Иван в автосалона. Материалите си стареят както и да ги поддържаш. Все едно да ми кажеш че добре поддържана 60 годишна жена е същото като 25 годишна :)
25
3
 
6
 
! Отговори
f преди 3 години
До ФактПросто жените трябва да бъдат учени от инструкторки жени от същия пол, жените имат коренно различен мозък, и те могат да карат добре, по-друг начин схващат синтетично, не аналитично
24
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Така е. Факторите са много. Да видим обаче какво може да се направи. Нови пътища от днес за утре не може да имаме. Факт. Може да се работи по осветяване на мрачни участъци, но пак отнема време. Това, което може да се направи веднага и да има ефект е забрана за трошки по на 20+ години, които обикновено са карани от селяцци и ромове. В Румъния и Турция се поощрява подмяната на автопарка с ниски данъци за нови коли и високи за стари. Тук е обратното. Е, винаги ще сме първи, докато е така.
23
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Защо не казвате нищо за културата ни напътя? Че сме и там на последно място.
22
2
 
11
 
! Отговори
Bergen преди 3 години
Дилърите на нови коли са пълен зян. Те имат интерес основно към фирми и лизингодатели. Ако отидеш със собствените си пари не могат да ти дадат добра оферта. Правят закупуването на нов автомобил бреме вместо удобство. Като се добави, че гаранционните сервизи буквално са по-лоши от гаража на Пешо няма нищо чудно, че сме на последно място по нови коли, при положение, че сме номер едно по баровци.
21
1
 
17
 
! Отговори
Обективен преди 3 години
Не са ви колите виновни, а матряло !На този дето уби Милен Цветков, колата ли му беше виновна ?На този дето сгази жената в Самоков, колата ли му беше виновна ?Андрешко..о...о, неуправляем си !=============За да има такива като горепосочените, институциите трябва да прилагат ЗАКОНА!Да, ама НЕ!
20
1
 
14
 
! Отговори
Мая преди 3 години
Не е това причината....от водачите идва проблемът, и от неспазване на правилата по принцип
19
6
 
9
 
! Отговори
КуКлус преди 3 години
На първо място най богатата държава по залежи на ценни метали в ЕС е България ....на първо място по бедност в ЕС е ...България ! Познайте къде отива златото ? В Канада и ....в на бойко шкафчето ! Тоза злато е на народа ...на България ...но уви ...вече е на бойко и той казва какво да прави с него ! БЕЕЕЕ честито офце !
18
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Само по производство на тикви бяхме на първо място 2016 г., но после се оказа, че и това е било схема за източване. Виж една гигантска тиква отглеждаме от години, тя ни е гордост
17
10
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Андрешко си мисли, че Бойко му управлява колата докато му полага асфалта !
16
2
 
11
 
! Отговори
Коко преди 3 години
Факторите са много - качество на пътищата , осветление , ЧОВЕШКИ ФАКТОР и естествено старите коли. През някои села като се минава нищо не се вижда .. пълен мрак
15
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
не знам шайка ли е, или си е народопсихология, и общество на платени злосторници по форумите.
14
4
 
14
 
! Отговори
ХХХ преди 3 години
Шайката не гледа тия работи ....гледат как някой друг милиард да плячкосат сега пак искали заем от 1 милиард заради коронавируса :) Гербаджия да си в днешно време ...не ти трябва да си мафиот бизнесмен или там куфто ще да си .....Гербаджия и си уредил до 9-то коляно без риск за сигурността и живота ти :)
13
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Във всички негативни статистики сме на чело в ЕС. Бендност, корупция, престъпност, свобода на медиите... Да сме на първо място и по това е естествено следствие от горните.
12
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не са ви колите виновни, а матряло !На този дето уби Милен Цветков, колата ли му беше виновна ?На този дето сгази жената в Самоков, колата ли му беше виновна ?Андрешко..о...о, неуправляем си !