Катастрофите у нас най-много, колите ни най-старите в целия ЕС

Спад с 40% на инцидентите по пътищата по време на пандемията
120

Страната ни отново е на челно място по загинали в автомобилни катастрофи в ЕС. България заема второто място с 87 смъртни случая на един милион души. Преди нас е Румъния, която отчита 96 жертви на един милион население.
Още по темата
"Безопасността на движение е изключително сложна ситуация, защото тя е комплексен механизъм. Не може да предприемеш една мярка и да кажеш, че с това нещо да кажеш "подобрихме безопасността и намалихме жертвите". Това е неправилно, защото е комплекс от много мерки и механизми, които се правят. В последните години тръгнахме в правилна посока и се развиваме. Бавни са темповете, но всичко зависи от ситуацията и финансовото отношение", каза бившият шеф на "Пътна полиция" и експерт в Държавна агенция за пътна безопасност Росен Рапчев за "България сутрин".

Той коментира, че държави, които са с много по-добър бюджет, могат да си позволят по-бързо изменение на инфраструктурни проблеми.

"Обществото има средства да си купува по-модерни и по-сигурни автомобили. Ние караме най-стария автопарк в ЕС, който също е част от тази безопасност. Наблягаме върху тази тема, както и преди няколко дни отчетохме втория ден за безопасност на движението по пътищата - 29 юни. Този ден е, за да се говори изключително много по тази тема, за да може да променим поведението на хората", допълни Рапчев пред Bulgaria ON AIR.

Експертът посочи, че тази година са наблегнали на 4 теми - телефон, колани, скорост, за която е доказано, че е най-опасното нещо, и безопасна градска среда.

"Телефонът и разсейването - виждате, че не само водачите са проблемни, дори и самите пешеходци, комуникирайки по телефона, те губят представа къде се намират. Един водач, който само за 2-3 секунди си отнеме вниманието, автомобилът продължава да се движи, той няма никаква представа какво се случва около него и ако се случи нещо извънредно няма време да реагира", категоричен е експертът.

Рапчев подчерта, че по време на мерките, които бяха взети, свързани с епидемията, трафикът е намалял.

"Спадна с 30-40%, а по същия начин спадна и броят на произшествията, броят на загиналите. Това показва, че интензивността на движението е пряко свързана с травматизма. Но когато намаля трафикът водачите решиха, че могат да се движат с по-висока скорост. Това доведе до много нелепи инциденти, които бяха с трагичен завършек. В последните 10 години юли е най-аварийният месец в България. Това зависи от много фактори. През този месец пътуват не само българи, но и много чужденци. Това затруднява трафика", добави Росен Рапчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


120
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
91
1
 
14
 
! Отговори
Anonimen преди 3 години
Стари ама здрави аз карам мерцедес 124 бетон кола кажете коя нова кола ще издържи повече от старата
90
1
 
15
 
! Отговори
Уууу преди 3 години
Айде пак-стари били колите. Стари, ама здрави! Ние сме с три. Пежо дизел-като стане нещо-200лв/мин, но постоянно нещо и има. Едни тъ.пи ремъци са 200-400лв. Астра-по-стара и почти не дава дефекти, освен реждата и е спартанска за мъже. Вектра-най-старата, най-яката, най-малко гори. На нея и се е чупило само делкото и даже не купих ново, а сложих от друга 2ра ръка. Понякога и сменям свещите и гуми-това е! И с другите марки е така и вносителите се побъркват от яд. Ако могат ще вкарат закон-до 10г
89
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До д-р Иванов"Абсолютен фейк е , че в България е пълно със стари автомобили."Къде? В центъра на помазаните софиянчета?
88
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
еми значи сме много добре, повечето хора карат ретро автомобили:))
87
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нямаше да съм тука да давам коментар ако бяхте поне проверили коя е държавата с най-много жертви. Значи хората са образовани да си намират сами информацията която търсят и тя е тука. <a href="https://etsc.eu/wp-content/uploads/14-PIN-annual-report-FINAL.pdf">https://etsc.eu/wp-content/uploads/14-PIN-annual-report-FINAL.pdf</a>и за финал да кажа че Румъния е пред нас а за нивата за 2019-2020 там са още Дания,Полша и Румъния отново, Като лъжите така ли си пробутвате новните? Срам и позор сте.
86
2
 
8
 
! Отговори
анонимен преди 3 години
Проблемът не е в колите, а в задволанните у-ва. Единствения начин пък да се контролират те е чрез закони и съответно следенето за тяхното спазване. И то такова следене да има, че нарушиш ли веднъж правилника изобщо да ни си и помисляш да го правиш втори път. В България има чувство за безнаказаност, затова сме и на този хал като държава. И това не важи само за пътищата.
85
3
 
5
 
! Отговори
д-р Иванов преди 3 години
Абсолютен фейк е , че в България е пълно със стари автомобили. Огледайте се журналистите и вижте , че повечето коли са чисто нови модели. Вярно е, че са фирмени повечето . Явно народа има високи доходи.
84
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
То това няма общо със старите коли, а с купените книжки. Я проверете дали не сме на първо място в ЕС и по купени книжки.
83
7
 
6
 
! Отговори
до Balkann преди 3 години
Добре, не гледам само София, гледам и Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Търново, Ст. Гъзора, Хасково, Кърджали. Там е същото. Преобладават луксозните коли. Дори в едно Кърджали всяка втора кула е нова или лимузина
82
2
 
10
 
! Отговори
Наблюдател преди 3 години
Дължи се на липсата на смислена политика на правителството. Както и във всяка друга област. Единствения приоритет е усвояване, т.е. крадене.
81
3
 
9
 
! Отговори
Краси преди 3 години
В РБ се продават дипломи и шофьорски книжки.Това е една от главните причини за ПТП-та.За "интегрираните" важи на 100% !!
80
4
 
4
 
! Отговори
Balkann преди 3 години
До До 95село СФ не е за пример... не гледай един град.. гледай целия народ...
79
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ако се плаща както трябва хората му знаят реда, ще си купят нови коли. Да не мислите че хората са толкова глупави.
78
2
 
10
 
! Отговори
Гуру преди 3 години
Няма как в друга държава за 1 година да мина 40000 км, от които 20000 с превишена скорост и да имам един фиш за неправилно паркиране. По тази причина има много жертви.
77
3
 
5
 
! Отговори
До 95 преди 3 години
Ти се бъзикаш, ама нали се сещаш, че в България наистина бая народ кара майбахове, ламборджинита и т.н, да не говорим за Джипове, Мерцедеси, БМВ и други страхотни коли. Само метни едно око на автопарка в София и ще видиш за какво иде реч. Без да ходиш в Бояна, Драгалевци, Лозенец или други баровски квартали....
76
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Затова пък сме най богатите и караме само майбаси бмв мерцедеси а заплатите и пенсиите ни са три пъти по високи от германските. Всичко това е благодарение на пачките от 500 евро и кюлчетата злато на другарят министър председател и първи секретар на БКП другаря Бойко Борисов. Благодарете му за достойният живот който ви осигури през пооследните 10 години. Изберете го за още 10 години за да ви осигури и пътуване до оня свят в райската градина откъдето Бог изгони Адам и ***.
75
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това че колите ни са най-стари не е причина, а следствие. Причината е че българина е най-тъпичък сред европата, затова най-много се трепе по пътищата. Това е и причината да е най-беден, а от там и колите да са най-старите.
74
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Принципно дали колата е стара или нова, няма никакво значение за катастрофите.Никакво значение няма и качеството на шофьорските курсове. В тази връзка има все пак нещо - появиха се много шофьори, които не познават и не спазват основни правила за движение, не могат да четат и пишат, на шофьорски курсове не са ходилии и т.н.
73
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Катастрофи има, когато не се спазват правилата за движение и правилата за изграждане на инфраструктурата, вкл. знаци и маркировки. Лошата инфраструктура често предизвиква и нарушаване на правилата за движение, съответно води до катастрофи. Правилата за движение, ако може да се спазват, се спазват само ако има контрол по начин убеждаващ шофьорите, че извършат ли нарушение, то неизбежно ще бъдат наказани за него. За България важни са и чужденците шофиращи в България, които са най-опасните шофьори
72
1
 
7
 
! Отговори
Куку преди 3 години
Профаването на книжки на "хора" не завършили 8 клас и не можеще да четат с BMW и подобни измислени бегачки = жертви по пътищата. Това сами си го направихме.