Снимка: БГНЕС
|
"Идеята за чатбот не е нова. Март месец започнахме работа със Столичната община по чатбот, който да помага в кризата, след това с Министерството на образованието създадохме чатбот, който да помага в дистанционното обучение. Поредицата се разширява с чатбот, който се опитва да върне доверието на туристите в българското Черноморие", заяви основателят на изкуствения интелект "ЧАТИ" Росен Живков в "България сутрин".
Той изтъкна случващото се по границата в Гърция и факта, че много се притесняваме къде ще бъде безопасно да почиваме. А "ЧАТИ" има много специална функция да събира информация от хора, които вече почиват на морето и дават оценка на хотелите и плажовете.
"Чатбот е софтуерна програма, нещо като дигитален помощник, с който се свързвате във Facebook и можете да се пишете като с реален човек. На въпрос къде да отида на море, "ЧАТИ" ще те пита къде предпочиташ - на диви плажове или в all inclusive хотел", даде пример Живков.
Пред Bulgaria ON AIR той отбеляза, че създателите на "ЧАТИ" работят също с организации и министерства, за да имат добър поглед върху регионите.
"За цените на шезлонгите използваме информация от Министерството на туризма, но даваме възможност и на туристите да ни върнат обратна връзка в "ЧАТИ" дали наистина е така", поясни Живков и подчерта, че безопасността е ключовото нещо, което търсят туристите.
"Най-същественото за безопасността е дали са спазени мерките. Винаги има риск, където и да отидеш. Искаш да знаеш, че хората правят всичко възможно твоето преживяване да бъде безопасно и да имаш добра почивка", каза още той.
А бъдещето на "ЧАТИ" е свързано с организации, които да разширят предоставената информация за заведения, плажове и културен туризъм. Предстои да започне работа на проекта и в други държави.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase