Увеличават се жалбите за неосъществени почивки

Облекченията са предимно за туроператорите
17 авг 2020 16:30, Ния Христова
5
Увеличават се жалбите за неосъществени почивки
Снимка: Pixabay
Редица хора се оплакват, че почивките им, за които са платили капаро, са се провалили и сега искат да получат парите си. От въвеждането на извънредното положение досега почти двойно са се повишили жалбите на потребители за почивки, които няма да се състоят, в сравнение със същия период на миналата година. Това каза за БНР Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.
 
"Извънредното законодателство предвиди по-скоро облекчения за бизнеса във връзка с това, че се удължиха сроковете, в които туроператорите са длъжни да възстановят парите на потребителите", допълни Маргаритов.
 
Извънредното законодателство е относно пакетните пътувания с туроператори - хотелско настаняване и транспорт.
 
"Когато става въпрос за индивидуални резервации за хотелско настаняване, тогава се прилагат класическите правила на закона за туризма и в зависимост от условията, при които е направена резервацията, потребителите могат да получат обратно парите си, щом такава опция е съществувала при резервирането на дадената почивка", посочи още Маргаритов.
 
Комисията за защита на потребителите съветва потребителите, които са направили резервация за почивка, да водят преговори с туроператорите, дори и да се отлага във времето съответната почивка.
 
"Това, което коронакризата показа, е нещо друго, то малко излиза извън сферата на потребителска защита, но аз го видях, провеждайки срещи още от самото начало на извънредното положение с представители на тези компании и то е, че те нямат достатъчно надеждни договори със своите партньори, имам предвид с хотелите, с авиокомпаниите. Един от големите проблеми, които се появява сега в момента и той води до това удължаване на сроковете за връщането на парите, е, че туроператорите се явяват в една доста непредвидена позиция, при която те са платили пари на хотели, на авиокомпании, но тъй като нямат достатъчно надеждни договори с тях, претенцията да си ги върнат е доста сложна и обикновено се отнасят до арбитражни съдилища, което макар и косвено се отразява и върху потребителите", подчерта Димитър Маргаритов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


5
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Капаро се заплаща в държави с функционираща съдебна система!Запомнете го от мен!
2
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 2Прав си.тези са държавна структура и са им платили.
1
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това изречение ме изкърти комисия за защита на потребителите съветва пострадалите да преговарят с измамниците това шега ли е или истина значи няма закони с които да си потърсят парите така ли да не е Африка тука