Експерти: Законът за движение по пътищата има нужда от промяна

Ще се следят нарушения и при шофьорите, и при пешеходците
12 сеп 2020 07:38, Елка Василева
46

"Пътна полиция" с нова спецакция заради зачестилите инциденти от началото на месеца. Ще се следи за нарушения не само при шофьорите, но и при пешеходците. А пътните полицаи да налагат глоби на пътя, предвиждат промени в закона за движение по пътищата, предаде Bulgaria ON AIR.

Пътните експерти са категорични – законът за движение по пътищата е на повече от 50 години и има нужда от промени.

"Санкционната политика е един от елементите на пътната безопасност, но тя не работи, защото имаме стар закон. Имаме невръчване на наказателни постановления, оттам имаме невръчване на глоби, което създава чувство на безнаказаност", каза Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Затова от кабинета предлагат при нарушение на пътя полицаите директно да издават фишове на място, за да се увеличи събираемостта на глобите.

"Полицаят или ще налага долна граница, ако глобата е в размер между 200-300 лева, той ще налага долната граница, а след време, когато се промени законът, всички глоби ще бъдат фиксирани, т.е. полицаят няма да избира какво наказание да налага", допълни Тодоров.

По-голямата част от шофьорите на опашката в КАТ са дошли да си получат наказателното постановление. Затова водачите приемат идеята на кабинета, защото няма да им се налага да чакат.

Според Антикорупционната комисия обаче тези предложения дават твърде много власт в ръцете на полицаите, с което се увеличава и рискът за подкупност.

Вижте повече в репортажа на Даяна Георгиева.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


46
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
6
 
! Отговори
Реалист преди 3 години
Голяма част от катастрофите в България са заради значителната разлика между безопасната скорост за пътя и разрешената скорост за пътя. По цял свят се знае, че при такава разлика катастрофите се увеличават, само в България не се знае. Като видят, че на път с безопасна скорост до 120 км/ч и ограничение до 60 км/ч, стават много катастрофи, вместо да вдигнат разрешената скорост,брега я свалят на до 50 км/ч и катастрофите още повече се увеличават.
18
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До преди 30 години ограничението на скоростта в населено място беше до 60 км/ч и то при онези автомобили, които още нямаха серво на спирачки и волан. Сега е до 50, но под път и над път са наслагали до 40 и до 30 км/ч. Къде бяхме, къде сме сега...
17
0
 
6
 
! Отговори
Факт преди 3 години
В България няма експерти по пътна безопасност и това е повече от очевидно.
16
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Цитат: "Санкционната политика е един от елементите на пътната безопасност, но тя не работи, защото имаме стар закон. Имаме невръчване на наказателни постановления, оттам имаме невръчване на глоби, което създава чувство на безнаказаност", каза Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.*Този Тодоров съм го запомнил с това, че не е дал нито едно разумно предложение и внушава безмислици. Сега пак е така. Да отиде в Англия и да им види законите по на няколко века.
15
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ограниченията за скоростта трябва да се актуализират към по-високи скорости.
14
1
 
4
 
! Отговори
Аман бе! преди 3 години
Не е нормално трафикът по международен път да минава през село с ограничение на скоростта 30 км/ч, забрана за изпреварване през цялото време и три бабуни. Като ви е страх за безопасността на селяните, сложете мантинели, направете надлези, по които да пресичат или направо направете околовръстно, за да изкарате трафика от селото.*** навремето, когато са строили пътища, въобще не са съобразили, че трафикът ще расте и пътищата не трябва да минават през селата.
13
3
 
3
 
! Отговори
Дай Ми преди 3 години
Добре дошли в Народна Република Китай, а-а не в България! А бе всички Вие долнопробни, пошли и неуки законодатели не сте чели европейските закони за правата и свободата на човека - ще има ли и scoring както в Китай бе мерзавци?Аз сън за Народен Съд велик или не, но за всики били на власт - задължително! Това което се пропусна в прехода, сега да стане - всички които са били партийни членове на определени партии да им се забраняват обществени хранилки!
12
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Всичко има нужда от промяна, а закона - на последно място.Инфраструктурата е най-успешния елемент. Не може да имам два реда паркирани коли - от ляво и от дясно, изтрита почти до нула пешеходна пътека, липсващ знак, без лежащ полицай и... пешеходец се подава ненадейно измежду колите, докато карам с 50. Ами пешеходеца е аут.Ами разкарайте колите, маркирайте пешеходните, сложете лежащ да ме принуди да намаля до 20... шанса пешехода да преживее рязко скача. Ама да "оправяме" закони е по-евтино.
11
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да ви имам "експертите"!
10
3
 
7
 
! Отговори
Кир Чо преди 3 години
Участниците в движението трябва да има еднакви отговорности.Не може пешеходец да се разхожда по пешеходна пътека говорейки по телефона си .Щом глоба за това има за водача ,трябва да има и за пешеходеца.
9
0
 
6
 
! Отговори
Шофьор преди 3 години
Според мен е пълно с ограничения касички и милиционерите само там си дебнат, другото е че пътищата са тесни и има много коли. Интересно е че в БГ между 10-20км превишение глобата е 50лв. а в Германия 20евро.
8
3
 
2
 
! Отговори
Москвич преди 3 години
Сегашният закон е от 60-те години на миналия век, добре си е, няма нужда от нов.
7
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Понеже лъсна некадърността на кат, след като години наред се тупаха в гърдите като разгонени макаци, като снимали нарушения за хиляди, милиони, милиарди левове на ден и накрая какво стана, събираемост десет процента, тоест нищо. Явно толкова си могат. То не бяха връчване на актове на пътници, по спирки, гари, автобуси, граници, при това незаконно и пак нищо. Разтуряй корумпетата по примера на Грузия, от това котило шуробадженакорушветчийски лапачи на държавна хранилка нищо не става .
6
0
 
13
 
! Отговори
Щур преди 3 години
Пълни глупости. ЗДП е най-променяния закон в последните 30 години. Всеки се упражнява на него
5
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тези определено не са експерти по безопасност очевидно , по скоро са някакви икономисти които искат да подобрят финансовата събиране, все пак са икономисти хората като нямат идея как да направят пътя по безопасен защото не са специалисти в това , поне могат да си кажат мнението на икономисти, да има по добра печалба от необезопасения път.И като икономисти е валидно мнението им ,по опасен път повече доходи ,добра икономическа логика.Ако искате безопасен път ,трябват ви други специалисти.
4
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пак ли! Та то едва ли не на всеки шест месеца прибавят и поправят нещо си и ефекта е същия. Това значи, че проблема не е в закона, а в контрола и спазването му.
3
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Има просто решение за нарушенията и катастрофите на пътя. Закриваме КАТ като структура особено вредна за безопасността на движението и нарушенията и катастрофите ще намалеят драстично. Законът за движение по пътищата не е проблем, проблем е приложението му от КАТ. От години КАТ санкционират за едно на всеки 50-100 хиляди нарушения, т.е. КАТ не прилагат закона.
2
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
30 години и 2 милиона жертви по-късно... След дъжд - качулка. Е това сме ние - народ от будали....
1
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Чак сега ли разбрахте, че Закона има нужда от промяна?Защо спахте до сега та не дадохте своите предложения?При толкова много произшествия явно има нещо гнило.