Проверки на автошколите показали злоупотреби

Бойко Рановски: Искаме водачите да са по-подготвени
20
Проверки на автошколите показали злоупотреби
Снимка: БГНЕС

Проверки на автошколите са показали злоупотреби, съобщи Бойко Рановски, изпълнителен директор на ИА "Автомобилна администрация", пред Нова тв.

Още по темата
Проверките са били съвместни с МВР, НАП и "Икономическа полиция".

По думите му често школите прикриват обороти. "Искаме ясни правила за всички. Имаме случай, при който учебен център е обучил за миналата година 1000 кандидати и има отчетени приходи 35 000 лв. Това значи 35 лв. обучение на курсист. Нереално е. Това са парите, които са отчели инструкторите на центъра, а останалите са ги прибрали. Курс под 500 лв. не трябва да има", каза още Рановски.

Директорът на ИА "Автомобилна администрация" коментира и недоволството на автоинструкторите. Днес те обявиха, че ще излязат на национален протест заради предложените промени в обучението на кандидат-шофьорите.

"По сега действащата наредба обучението се извършва от учебни центрове. Това не се променя и в проекта, който е качен за обсъждане. Промяната е свързана с това, че ръководителят на учебната дейност, техническият сътрудник и преподавателите трябва да бъдат на трудов договор, а не на граждански. Техническият сътрудник отговаря за дейността на учебния център, тоест въвежда данни в системите и записва хората. Такъв в момента няма, тоест не се спазва законодателството. Друго, което се коментира, е, че наредбата е написана тайно. Тя беше изпратена на организаторите на протеста", каза още Рановски.

По думите му учебните коли не бива да бъдат частни. "Автомобилите, с които се извършва учебната дейност, имат специални приспособления. Те трябва да са на юридическо лице", поясни Бойко Рановски.

Той допълни, че произшествията с млади водачи са чести. "Искаме шофьорите да са по-подготвени, когато вземат книжка", посочи директорът на ИА "Автомобилна администрация".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не знам дали злоупотребите са в автошколите, но познавам доста хора, които не могат да четат и пишат, но имат книжки. Въпросът е, как са взели изпитите.
17
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А къде в България няма злоупотреби? Питам като турист!
16
1
 
5
 
! Отговори
без проверка преди 3 години
само вижте колко шофьори не могат да паркират , не могат и да шофират , и си направете извод как са взели книжка за правоуправление на автомобил !
15
1
 
1
 
! Отговори
У ефски преди 3 години
Книжките се издават от КАТ, не от учебните центрове, освен това задължение на МВР е да гони конкуренцията с фалшивите книжки.Там да проверят първо.
14
1
 
6
 
! Отговори
Истината преди 3 години
Продават книжки на неграмотните чингапуци дето не знаят български,камо ли да четат и пишат...пък за правилник да не говорим!На разни кифли и мутри също!Тия кожодери от автошколите пък плащат на големите началници!Всичко се знае но по веригата всеки се прави на ударен!
13
0
 
2
 
! Отговори
Такава преди 3 години
Така.. взех книжка преди месец. Нещата са спорни, според зависи. Отговорност носят и двете страни - школа, обучаващ се. Лично аз съм доволна, че всичко при мен беше супер стриктно откъм теория и практика. В същото време видях курсисти, които са с абсурдно отношение към курса и като цяло - шофирането. Когато човек желае научава се, когато не - каквито и Закони да направят, каквито и неща да измислят за школите - това няма да реши нещата. В крайна сметка, всичко опира до това какъв Човек си.
12
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ужастни глупости и бюрокрация, колкото повече бюрокрация, мерки и рестрикции толкова повече корупция и мъчение на българските граждани!! вместо да има реални наказания, и мвр да си гледа работата, с един поглед разбираш че катаджиите са тотално НЕПРОФЕСИОНАЛНИ. ТОТАЛЕН КРАХ!!!
11
2
 
3
 
! Отговори
Мозък в болничен преди 3 години
В момента карам курса и НЕ не ни учат само да тръгваме и завиваме, поне моя инструктор иска да овладея всичко до съвършенство. А тоя Раковски е пълна П***А! Много ми е интересно защо си затварят очите за всички лошо паркирали коли в завоя на кръстовище, на и пред пешеходна пътека и тн.Според мен има няколко причини българина да е лош шофьор и те са:- скапаните ни стари коли- скапаните ни пътища- простотията на населението- лош контрол и никаква наказуемост за нарушения
10
1
 
7
 
! Отговори
проф. шофьор преди 3 години
Учат децата да тръгват, спират и завиват. Това са курсовете. Тез неща са за първите 2-3 часа. А излизат от курса на това ниво. И ако няма някой наблизо да продължи да ги учи се трепят по пътищата. Това са все около 20 годишни момчета и момичета.На никакво чувство на отговорност към здравето и живота си, а това и на другите не са възпитани. Автомобилът, неуправляван адекватно се превръща в оръжие.
9
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Какво искат тия ръбове? Навремето изкарах книжка във автошколатс директно на ЗИЛ. Не ни пускаха на изпит пред КАТ, докато не решим на вътрешен изпит на 30 листовки със нула наказателни точки, градско кормуване и военен полигон. Тия изкарват убийци на пътя имат и претенции даже. Ромбовете дето карат със купени книжки да отделен въпрос.
8
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ох, горките онеправдани те.Въртят само в квартала, където живеят. Нощно - тц. На магистрала - тц. Минаваш само маршрут, където после ще ти е изпита, за да му свикнеш и да знаеш какво минаваш и това е. После защо се избиваме по пътищата. Защото и тия вместо да работят, за да научат как шофьорите да карат праилно, са на принципа "Работим, колкото да не заспим"
7
0
 
6
 
! Отговори
АКО.....бързаш..... преди 3 години
Ей инструкторите, учете ги тези курсисти на нещо, че са гола вода и кал по вратЪ.Не само пари да муфтите!
6
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"Автомобилите, с които се извършва учебната дейност, имат специални приспособления. Те трябва да са на юридическо лице", поясни Бойко Рановски. Егати и изказването, нещо на малоумщина ми прилича това. Всеки инвалид може да направи приспособление в колата за да я управлява по-лесно съгласно Наредба 45 - трябва ли тази кола да е на юридическо лице?
5
1
 
4
 
! Отговори
Пипи преди 3 години
Курс под 500 лв. не трябва да има", каза още Рановски. Народът е казал: Кога стана калайджия, кога ди поцърне ***. Бойко, не ставаш за шеф и това е. Вместо да правите курсовете по-демократични вие ги направихте на ***. Отиди някъде командировка, виж как е по чужбината. В Унгария например можеш спокойно сам да обучаваш, имат си специални места.
4
0
 
7
 
! Отговори
www преди 3 години
Закриване! Да се обучава новия водач от друг човек от семейството, с минимум 5 г. стаж и без нарушения. Когато е готов, се записва за изпит и точка!
3
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
За 30 часа "каране" по пътищата как могат да са добре подготвени, бе... защо затрихте полигоните, защо се опитвате да налагате един задокеански модел на обучение, който е крайно малоумеH... Национализация и държавнорегламентирани курсове и такси!!!
2
2
 
6
 
! Отговори
ss-wafen преди 3 години
И като станат автомобилите на фирмата и всички минат на трудови договори вече няма да има слаби шофьори ли? Вместо да се мисли как да свалят още кожи да бяха повишили броя на часовете, но ....
1
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Много слабо ги учат, кой каквото и да разправя. Много ниска квалификация произвеждат днешните школи. То и манталитета на нашенаца на пътя е олеле, ама и обучението за нищо не става. Елементарни неща не ги учат. Елементарни! Няма да ги споменавам, защото няма смисъл.От месечен курс нищо не става, не се става водач, абсурд.