Ще има ли пари за пътна безопасност в Бюджет 2021 г.?

Коментар на Диана Русинова и Илия Тодоров
Обновена: 21 ное 2020 21:52 | 20 ное 2020 22:25, Анисия Иванова
5
Ще има ли пари за пътна безопасност в Бюджет 2021 г.?
Снимка: Bulgaria ON AIR

В бюджета за 2021г. няма заложени средства за пътна безопасност. В България за 2019 г. на пътя са загинали 628, а към 31 октомври 2020 г. са загинали 381.

"Уви, не само че няма пари за пътна безопасност, но и в предходните 40 години също нямаше пари. Ние имаме голямото желание да намалим вредните емисии, които получаваме от пътната безопасност, многото пострадали и загинали, но това не виждам как ще се случи с 0 лв. бюджет", каза Диана Русинова, председател на Европейския център за транспортни политики в студиото на "Денят ON AIR.

Тя сподели, че по оценка на АПИ 3,5 милиарда лв. е недостигът.

"Преди един месец поискахме символичният 1%, което е 35 млн., които през 2021 г. да бъдат предоставени за пътна безопасност, така че да се опитаме да спасим няколко човешки живота, както и предотвратим катастрофи. Отказаха с много мотиви. Най-вече, че тази година е тежка и коронавирусът измести всичко", допълни Русинова пред Bulgaria ON AIR.

Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите в катастрофи подчерта, че пътната безопасност също струва пари.

"Струва пари, когато стават катастрофи. По пряк или непряк начин това ощетява бюджета. Преди няколко години беше пресметнато, че на година около 2 млрд. лв. се губят в преки и косвени вреди заради катастрофи - загиналите хора, инвалидизираните хора, лечението в болниците. Губим приблизително по 2 млрд. на година, защото не се влага дори 1/10 част от бюджета. За да се вземат адекватни мерки, трябва да се харчат пари", категоричен е Тодоров.

Русинова смята, че в епидемиологичната обстановка е безотговорно да се говори за протести и някой да дава насила пари.

"Ако като обществено не сме разбрали, че за да имаме пътна безопасност, трябва да направим нещо, тогава нашите разговори са безсмислени. Значи, че и политиците не са си свършили работата. Най-шокиращото е, че в момента няма политици, които да разбират колко е важно да намерим пари за пътна безопасност. Колко още хора трябва да загинат, за да направим нещо?", каза тя. Илия Тодоров припомни, че парите от санкциите трябва да се събират във фонд и той да се харчи за подобряване на пътната безопасност.

"Този фонд е поверен на МВР и доколкото сме успели да открием той се изразходва за закупуване на камери и други нужди на МВР, като нови патрулки и други", добави той.


5
Още от Общество
Сбъднатата мечта на Иван и Стефания - София, сватба и нов живот в с. Воден
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
2
 
2
 
! Отговори
Ха-ха-ха... преди 1 седмица
Ей така, правиш си институт с жената, тъщата и балдъзата и искаш 73 милиона субсидия за да развиваш дейност, като имаш спокойствието, че накрая ще излъжеш обществото с фалшиви отчети. Ако няма такива НПО-та, България ще е едно добро място за живеене, ще бъде една богата държава. Време е за Народен съд за всички НПО-та!
4
0
 
2
 
! Отговори
Т.Шак преди 1 седмица
Toва НПО пък за 'кви пари се бори?!

Ето - имаме спад почти наполовина на смъртните случаи от ПТП спрямо миналата година. Тая от какво е недоволна?
3
0
 
5
 
! Отговори
гражданска партия преди 1 седмица
А парите които събирате от всяко МПС всяка година ????????????????????? 5 милиона МПС по около 500 лв всяка година къде отиват ??????????????????????? 500 лв = 300 лв ГО + 100 лв данък + 100 лв винетка + 30 лв ГТП . Не се ли наядохте ??????????????????????? 2 милиарда и 500 милиона лева всяка година ??????????????????????? Не се ли наядохте ??????????
2
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Няма да има.
1
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Държавата не е длъжна да финансира частни неправителствени организации, като този измислен "Институт за пътна безопасност".