Намаляват автобусите: До друга област - директно, ако сме от голям град

Спират 1/3 от автобусните линии след промяна на Наредба за транспортните схеми
20 яну 2021 08:08, Красимир Ангелов
12

Спират 1/3 от автобусните линии след промяна на Наредба за транспортните схеми. Ще се пътува до съседна област директно, само ако началната точка е град с население от 30 000 души.

Автобусите от София за Пловдив всеки ден са най-малко 17. Някои от тях спират на по 12-13 места преди да пристигнат до крайната си точка. От бранша смятат, че това е нелояна конкуренция, защото преминаващите през Пловдив качват пътниците преди директните линии.  

"Струпване на много автобуси на Централна автогара. В един час, в една посока тръгват по няколко автобуса, което е безсмислено вредно и пагубно, както за превозвачите, така и за пътниците, защото се понижава качеството на услугата", каза Петър Захариев от Сдружението "Автобусните превозвачи в България".

Предложението е с промени в Наредба за транспортните схеми да се прекрати дублирането на много линии до една и съща дестинация. "Наредбата има нужда от актуализация и от синхронизиране със съответните закони", посочи Магдалена Милтенова от Конфедерацията на превозвачите.

Веднага в социалните мрежи потребителите се притесниха, че например, за да стигнат от Дупница до Благоевград, ще трябва да минават през Кюстендил. Вносителите успокояват - това няма да се случи.  

Невъзможна по новите правила оказва се обаче например линия Димитровград-Хасково-Пловдив-Пазарджик-София. Притесненията, че жителите на по-малките населени места ще пътуват все по-трудно остават.  

От началото на пандемията част от линиите до Русе са спрени и вече се усеща липсата им.   

"Много фирми, които наемат работници от селата, вече имат специализират транспорт и няма пътникопоток. Лично аз съм предложил да ги намалят или да ги слеят по-точно някои линии", заяви ръководителят на транспортна фирма Азми Азмиев.

Според експерти има пропуски и в новите текстове на наредбата.

"Лесно се доказва, разбира се, измислена транспортна необходимост и се пускат автобусите", допълни Захариев.

Ако промените станат факт, според превозвачите драстично ще се намали времето за пътуване, ще се увеличи безопасността и комфортът.

Вижте повече в репортажа на Иван Кънчев и телевизия Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
1
 
0
 
! Отговори
Програмист преди 3 години
Чудесно, по-малко автобуси - по-малко мърди ще ми се мотаят из гумите по магистралите. А и по-малко провинциалисти ще идват в софия :) Ограничението на достъпа и пътуванията е добра първа стъпка. Хайде сега почвайте с минусите.
10
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Палачинката се обръща, съсипаха БДЖ и дълго време разни фирми близки до едикойси си трупаха пачки, а даже и не плащаха на шофьорите си. Сега няма нито шофьори, нито пътници.
9
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Споделеното пътуване е много опасно.Не знаеш на какъв шофьор ще попаднеш и дали ще останеш жив.------ Автобусните компании са убили десетки пъти повече хора, отколкото споделеното пътуване.
8
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ами то и в момента автобусните линии са 10% от тези презз 1989 година, а те още ги нямаляват. С влаковете е същото. Къде бяхме, къде сме сега....
7
0
 
23
 
! Отговори
NZ преди 3 години
Ако си от малко населено място и искаш да пътуваш до друг областен град, не твоя, трябва задължително да сменяш превозно средство. Пример давам с Димитровградско село (дали са Димитровград в статията затова). От Село Х тръгва студент учещ в Пловдив. Той се качва на автобус 1 до Димитровград, където слиза и изчаква автобуса до Хасково. В Хасково отново сменя автобуса си, като се прикачва на автобус до Пловдив. Удобно, нали?
6
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Това е добре. Току-виж БДЖто почнало да вози повече. Във Франция такива неща няма за да поддържат железопътната си мрежа. Макарон разхлаби нещата малко, но сега на автобусите им се налага да подбиват цената на влаковете, щото не предлагат същия комфорт и скорост. У нас обратното.
5
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Така ще печелят повече тия дето дават Боку по-тлъстия подкуп. И после си го изкарват от пътниците. Както навремето по турско са печелели чорбаджиите лихвари - плащат данъците предварително на султана, а той им дава правото да си вземат колкото могат от раята.
4
1
 
19
 
! Отговори
Елемаг преди 3 години
То, споделеното пътуване виновно...
3
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Предложението е с промени в Наредба за транспортните схеми да се прекрати дублирането на много линии до една и съща дестинация.Къде отиде конкуренцията? Какво става с едновременното предлагането на пазара и в резултат отпадането на по-некачествените услуги и стоки?
2
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Просто до определени места да се возят хора е само разход на пари и затова ги намаляват.А иначе по-добре е да се съчетаеш с други хора и да се возиш в кола вместо да се возиш в някакъв тесен автобус
1
6
 
17
 
! Отговори
бл.134 в Зап. парк преди 3 години
Направо всичките да махат.Работниците , селяните и извънземните д а се предвижват с телепортация . Методът е разработен от Бил Гейтс - безопасен и щадящ природата е !