МиГ-29 - изправни самолети, пилотите обаче не летели достатъчно

Изтребителите се проверявали и поддържали непрекъснато
Обновена: 13 юни 2021 14:06 | 13 юни 2021 11:45, Камелия Цветанова
181
МиГ-29  - изправни самолети, пилотите обаче не летели достатъчно

"Пилот с ювелирна техника на пилотиране беше загиналият по време на учение майор Валентин Терзиев", каза пред bTV бригаден генерал Николай Русев, който е командир на авиобаза "Граф Игнатиево".

Той сподели, че е трябвало да съобщи тъжната новина на семейството и че изпитва вина за това, което се е случило. Но беше категоричен – МиГ-29 са изправни самолети.

Още по темата

„Дори капачката на винтила на гумата на самолета ако липсва, самолетът не излита – той трябва да е в пълна изправност, за да може да полети. Той се проверява постоянно. Процесът на поддръжка на самолета не е целеви еднократен, той се проверява и поддържа постоянно. Всички части са нови и пристигат от Русия, те имат гаранция и ресурс. Всичко е спекулация. Всяко говорене, че са остарели - също, защото те се поддържат в перфектно състояние. Има ги и всички системи, за да се спаси пилотът“, обясни ген. Русев.

Той сподели, че до последно са чакали Терзиев да се върне, а преди да изгубят връзка пилотът е бил уверен и всичко е вървяло по план.

Русев обясни, че след всеки опит за спекулация с теми, свързани с авиацията, ще се действа законосъобразно. Той добави, че докато има авиация и самолети, управлявани от хора, няма как да се избегнат подобни инциденти.
„Всеки опит да се спекулира с теми, свързани с бойната ни авиация, опити да се въвличат пилотите ни, инженерно-техническият състав в интриги и в политически реваншизъм, ще срещнат категоричен законосъобразен отпор. Нашата толерантност е изчерпана към тези хора. Летим и ще носим нощното дежурство, но повече компромиси няма да правим и ще говорим. Българският пилот повече няма да търпи унижението от група хора, които периодично излизат и говорят от наше име и заблуждават обществото. Те се опитват да формират общественото мнение. Ние ще продължим да служим на родината си, а не на чужди каузи. Малка група периодично обикаля медиите и говори за неща, които са некомпетентни и целят да спрат от експлоатация МиГ-29 и да докажат, че са негодни самолети. Искат да докажат, че пилотите, летели на руска техника, трябва да са освободени едва ли не от служба, тъй като са идеологически нечисти. Това нещо приключи“, каза ген. Русев.

Той коментира и че летателните часове на пилотите наистина са малко, като майор Терзиев от началото на годината е има 12 ч. и 50 минути нальот, както и всички в авиобазата.

Веднъж в годината се изпълняват пускови полети над море, няма как да има повече, каза още Русев.

Трябва да има последователни решения и действия в тази посока, добави той.

Относно семейството на загиналия пилот Русев изрази възхищението си към силата, с която са го посрещнали:

„Няма как да не се чувствам виновен за това, че не успях да върна у дома майор Терзиев. Не усетих никакъв укор. Напротив, казаха ми: Благодаря. Съпругата му даже ми сподели, че тя е знаела рисковете и че ще се справят“, сподели командирът на авиобаза "Граф Игнатиево", който съобщава тъжната вест на роднините на загиналия пилот.
Той не пожела да развива хипотези за причините за случилото се, но коментира, че е важно да се намери “черната кутия“ на време. В солена среда в морето тя може да оцелее 10 дни, добави Русев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


181
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
96
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тенекията на *** на Путин и Русия вече е сложена. Самолетите Миг-29 са изправни точка по въпроса. Версията дефектен руски самолет в България е невъзможна.
95
6
 
4
 
! Отговори
до 108 преди 2 години
само че уважаеми разбирачо, приборите които определят положението на самолета спрямо хоризонта и земята не са електронни. Личи си колко си неук, поредния дървен философ авиоразбирач. То щото великата анериканска електроника не свали няколко граждански Боинг 737-8 . И спряха цялат серия от полети и производство
94
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Не зная какво търсят, защото май търсят нещо, което го е нямало. Как да намериш шарена кутия, когатя я няма ? Мой съученик от Узунджово преди време твърдеше, че т.нар. черни кутии отдавна са свалени от съветските таралясници по нареждане от Масква. Сещате се защо. ;)
93
3
 
3
 
! Отговори
Самальотчик преди 2 години
https://youtube/watch?v=mW8X7VK-Kdk --- аудио запис и пресъздаване на реално събитие, или как две F14 опукаха с кеф два съветски бойни самальота. Има защо Путин и нашиьо пРезидент да настояват за Грипен-ите, които са поне с 5 класи под Еф-ките. Френските миражи са далеч, далеч по-добри в реална бойна обстановка от каквито и да е евро-файтъри. За невярващата съветска маладьош, размотаваща се ошашавена из форумите да напомня за Gulf of Sidra incident - за домашно.
92
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Радев пилотите защо не летят достатъчно
91
5
 
3
 
! Отговори
Калюмет преди 2 години
Няма да намерят черната кутия.Америка няма да разреши!
90
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 109 ***** Проблемът на войната беше, че американците се страхуваха да покажат тоталните разрушения, а иракчаните - резилът. Имаше градове сринати до основи и изравнени със земята, но това липсваше от данните на съвременната тогава журналистика, по понятни причини. След 6000 бойни полети на бомбардировачи и разрушители, които НИКОГА не са пропускали целите, е достатъчно да си представим какво е останало от сгради и съоръжения.
89
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Най-слабото звено на руските самолети е в ЕЛЕКТРОНИКАТА. Дори и най-модерните им самолети са слепи нощно време, а ориентацията им е малко над нулата. Правилно беше казал тук един колега, че като не могат да летят нощем - да летят само през деня, за да им е светло и пилотите могат да виждат, а не да катастрофират.
88
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Светът ще се поправи, само когато една нация унищожи всички друиги ... тогава няма да има война, а мир и просепритет :)
87
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Да, и затова иракчани ПАБЕДИХА САЩ и Коалиция"Правиш ли разлика, между тотална войан на унищожение и асимитрична такава. Ако САЩ и "Колаиция" иксаха да изринат Ирак, днес нямаше да има нищо живо там.
86
4
 
4
 
! Отговори
Dart Sider/off преди 2 години
До Секретчик в чужбина **** Много ценна информация, укривана през годините на соца. Жалко за загиналите български пилоти. Като чета статистиките, излиза така, че около 35% от бойните съветски самолети са катастрофирали в небойни условия. Дано бригадния дженералисимос прочете сводката, въпреки че той я знае и дори може да допълни, но така е с червените глави - лъжат, мажат и се опитват да манипулират сякаш се намирама в 60-те и 70-те години на миналия век.
85
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До да ха-ха-хчо -Остави го това. Не единтвеният ***, ама и неговия адрес ще цъфне един ден.
84
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До ХА-ХА-ХА-ХАААААААААА - Да, повечето са 40-45 годишен необновяван дизайн с много лоша подръжка и тотално необучени пилоти, без разузнаване. Ако имах самолетите на Русия от последните 3-4 години, наблюдение чрез дрони и сателите и информация, щеше да е значително по-трудно.
83
1
 
1
 
! Отговори
да ха-ха-мигото преди 2 години
""""""" Турците през Последните 2 години - Свалиха много на брой - Руско Производство Самолети и Вертолети в Сирия, Либия , Армения """""" Я ги изброй, както го направих аз!!!
82
3
 
5
 
! Отговори
да ха-ха-хчо преди 2 години
Момче, ти си пълен дилетант !!!! Първо: турците свалиха само ЕДИН руски самолет - Су-24 (фронтови бомбардировач, а не истребител)!!! Нарушавайки сключеното воено споразумение между РФ и Тр. След което, Ердоган ходи в Русия да се извинява! Второ: Има Един свален Су-25(щурмовик, а не истребител) от ПЗРК, защото пилота Наруши Правилото и се снижи под 5,000 метра и попадна в обсега на ПЗРК-то!!!!
81
3
 
7
 
! Отговори
мнение преди 2 години
Пари за нормален брой летателни часове няма,но да платим милиарди за нещо ,което ще дойде след години-имаше.Колко ли е комисионната ,за която ни дума,ни вопъл,ни стон?
80
0
 
11
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 2 години
Пилотите ни не летят достатъчно поради силно орязан бюджет за моторесурси и горива за отбраната.За сметка на това,депутати и управляващи от всички...спектри се разхождат на воля из цяла България,ЕС и целия свят без никакви...ограничения,на държавна сметка.Някои се хвалеха на времето,че бяха обиколили земното кълбо с командировки и то по няколко пъти.Сидеров от там му излезе прякора Варадерото,от воаяжа в...братска Куба с цялата си парламентарна група и снимките по плажовете.(безплатно...съобщени
79
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Като мислят.че 1 летателен час струва 22000? с подготовката на самолета и горивото за този час то сега като го няма пилота и самолета да не би да е по-добре от където и как да го смятат по пера,параграфи.точки за калкулации да си правят,но при това положение за което казват всяко едно учение излиза,че е извънредно положение и при подобно развитие на нещата щом самолетите в изправност са само 8 както отчитат то при тези условия всяко учение си е извънредно положение заради цената на час летене.
78
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
кво им е на грипените?освен, че са по евтини, ас полет е двойно по-евтин от ф и че не са отвъдокеански?
77
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пак ще повторя за всички дилетанти във форума - Миг-29 е добър самолет, има си "плюсовете и минусите", както и всеки друг самолет! Проблема е, че държавата ни е грабена и ограбвана! Просто Няма Пари! А, експлоатацията на ВВС е скъпо удоволствие!От 4 учебни Пилатуса (супер машинка) за ВВС, експлоатираме... Един!!! Няма Пари за ремонт и обслужване на останалите три!