МиГ-29 - изправни самолети, пилотите обаче не летели достатъчно

Изтребителите се проверявали и поддържали непрекъснато
Обновена: 13 юни 2021 14:06 | 13 юни 2021 11:45, Камелия Цветанова
181
МиГ-29  - изправни самолети, пилотите обаче не летели достатъчно

"Пилот с ювелирна техника на пилотиране беше загиналият по време на учение майор Валентин Терзиев", каза пред bTV бригаден генерал Николай Русев, който е командир на авиобаза "Граф Игнатиево".

Той сподели, че е трябвало да съобщи тъжната новина на семейството и че изпитва вина за това, което се е случило. Но беше категоричен – МиГ-29 са изправни самолети.

Още по темата

„Дори капачката на винтила на гумата на самолета ако липсва, самолетът не излита – той трябва да е в пълна изправност, за да може да полети. Той се проверява постоянно. Процесът на поддръжка на самолета не е целеви еднократен, той се проверява и поддържа постоянно. Всички части са нови и пристигат от Русия, те имат гаранция и ресурс. Всичко е спекулация. Всяко говорене, че са остарели - също, защото те се поддържат в перфектно състояние. Има ги и всички системи, за да се спаси пилотът“, обясни ген. Русев.

Той сподели, че до последно са чакали Терзиев да се върне, а преди да изгубят връзка пилотът е бил уверен и всичко е вървяло по план.

Русев обясни, че след всеки опит за спекулация с теми, свързани с авиацията, ще се действа законосъобразно. Той добави, че докато има авиация и самолети, управлявани от хора, няма как да се избегнат подобни инциденти.
„Всеки опит да се спекулира с теми, свързани с бойната ни авиация, опити да се въвличат пилотите ни, инженерно-техническият състав в интриги и в политически реваншизъм, ще срещнат категоричен законосъобразен отпор. Нашата толерантност е изчерпана към тези хора. Летим и ще носим нощното дежурство, но повече компромиси няма да правим и ще говорим. Българският пилот повече няма да търпи унижението от група хора, които периодично излизат и говорят от наше име и заблуждават обществото. Те се опитват да формират общественото мнение. Ние ще продължим да служим на родината си, а не на чужди каузи. Малка група периодично обикаля медиите и говори за неща, които са некомпетентни и целят да спрат от експлоатация МиГ-29 и да докажат, че са негодни самолети. Искат да докажат, че пилотите, летели на руска техника, трябва да са освободени едва ли не от служба, тъй като са идеологически нечисти. Това нещо приключи“, каза ген. Русев.

Той коментира и че летателните часове на пилотите наистина са малко, като майор Терзиев от началото на годината е има 12 ч. и 50 минути нальот, както и всички в авиобазата.

Веднъж в годината се изпълняват пускови полети над море, няма как да има повече, каза още Русев.

Трябва да има последователни решения и действия в тази посока, добави той.

Относно семейството на загиналия пилот Русев изрази възхищението си към силата, с която са го посрещнали:

„Няма как да не се чувствам виновен за това, че не успях да върна у дома майор Терзиев. Не усетих никакъв укор. Напротив, казаха ми: Благодаря. Съпругата му даже ми сподели, че тя е знаела рисковете и че ще се справят“, сподели командирът на авиобаза "Граф Игнатиево", който съобщава тъжната вест на роднините на загиналия пилот.
Той не пожела да развива хипотези за причините за случилото се, но коментира, че е важно да се намери “черната кутия“ на време. В солена среда в морето тя може да оцелее 10 дни, добави Русев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


181
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
2
 
2
 
! Отговори
Enough преди 2 години
Може да си е отклонил погледа за миг, за да си смени радиото и да е станала белята. Мир на душата на човека. Кофти случка.
55
1
 
1
 
! Отговори
До Анонимен преди 2 години
Тук става дума за самолети, и за България, не за Турция, освен това C-400 са руски ракети, а не самолети.
54
4
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До До секретчика 62 --- Потърсете бройката на произведените и в летателен акшън Фантоми и ги приравнете с броя на съветските самальоти в България. Знаете как се изчисляват % и ще ви светне в главите. Боинги също падат, а тоже и "Юроавтобуси", защото май други фърчаща техника в момента няма, а и как да паднат съветски пътнически самолети, когато същите НЕ летят. Жестока дилема, isn't it? Lol
53
3
 
3
 
! Отговори
?? преди 2 години
Има милиарди за остарели F-16, но няма пари за летателни часове на пилотите?!
52
2
 
2
 
! Отговори
F-16 преди 2 години
Един час във въздуха на F-16 струва 14 хил лева. 16 самолета - 224000 на час. Тепърва трябва да се обучават българските пилоти от нулата, механици от нулата! 16 самолета - 224000 за летателен час
51
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
За тези милиарди можехме да купим 30 бройки Су-35 които са почти на нивото на F-35, независимо че не са 5то поколение, в някои отношения дори превъзхождат F-35. A освен това пилотите ни са обучени на руски самолети, и не трябва да харчим допълнителни милиарди за преустройства на летищата както за F-16. NATO не ни дава никаква сигурност, напротив, прави ни мишена на руските ракети, защо трябва да се съобразяваме с НАТО, Турция е член на НАТО и пак купи руски С-400.
50
2
 
1
 
! Отговори
Секретчик в чужбина преди 2 години
До Анонимен 63 --- разходи се из нета, намери блога на бившите военни пилоти и ЧЕТИ, защото хората са написали истината, с имената на загиналите пилоти и видовете летателна техника, за да спреш с умозаключенията си. Ако не знаеш как да търсиш, обади се - ще ти помогнем !
49
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И ф16 и тях ще ги забият. Като не могат да летят няма кой да ги кара.
48
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
,,Професионалиста ,, се е забил като пирон ;) Няма техническа неизправност ,но ако имаше щяха да я прикрият за да няма виновни. В Хърватия карат нашите Миг 21 .Много по стари от Миг 29 А ние купуваме ф16 .Как тогава хърватите карат наще стари самолети за да не се набутват с американски ?
47
0
 
6
 
! Отговори
Оберщурмбанфюрер преди 2 години
Имат пари за къщи, апартаменти, любовници, улични комплоти, мафиотски свърталища, офшорни зони, швейцарски спестявания, а нямат пари за керосин. Навремето се смееха на Петър Попангелов, наричайки го Петър Пакпадналов, защото им се досвидяха пари да изпратят този наш водещ скиор на тренировки в чужбина. Казано е, "practice, practice, practice..., practice makes perfect."
46
1
 
1
 
! Отговори
До секретчика преди 2 години
изкарай и информацията за Ф-овете и да я сравним.
45
1
 
0
 
! Отговори
Следоттърсач преди 2 години
Вярно е! Винаги има следи. Василий Митрохин явно не е бил сам. Изпратет му ги с препоръчано писмо от Канада.
44
3
 
3
 
! Отговори
РУССКИЙ ОККУПАНТ преди 2 години
До СветозарОпределено си ограничен и поради това си платен соросопитекантроп. Вече стана ясно, че МИГът е взривен от "приятелска" ракета.
43
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пилота сигурно е бил много свестен като човек. Подозирам обаче, че за цялата си кариера няма и 300 часа бойни полети, а и да ги има, то основната част ще са били преди много години. Та абсолютно съм уверен, че е бил далеч от ювелирен боен пилот. За да станеш такъв, трябва поне 15-20 ПЪТИ в повече летене във всякакви условия. Не е негова вината естествено, че не е имал възможност да натрупа опита.
42
3
 
3
 
! Отговори
До Байрактар преди 2 години
Вземи и се заинтересувай колко байрактар-а са свалени в Либия и Сирия и ще ти трябва сериозно количество мокри кърпички. Влез във военните сайтове и ще видиш много информация и снимки за тяхното "бивше" участие!
41
2
 
6
 
! Отговори
Секретчик в чужбина преди 2 години
На другаря бригаден генерал Николай Русев нима не е чувал за стотиците -- не дестеки, а СТОтици - случая с катастрофирали съветски самолети и СТОТИЦИТЕ загинали пилоти в периода 1955 - 1989, като не включвам загиналите след '89 и серията от аварии, завършили полууспешно благодарение на НЕпобедимата съветска летателна техника. ОБЕЩАВАМ пред цялото форумно войнство, че ще му изпратя копия от СЕКРЕТНАТА СЕКЦИЯ, съхранявани надлежно и унищожени своевременно, за да не се опитва да лъже арогантно.
40
1
 
7
 
! Отговори
Ф.С.В. преди 2 години
Не може боен пилот с 12 часа нальот за 5 МЕСЕЦА!!-да прави сложни бойни маньоври и то вечер!! Резултата е ясен!!--изпълни мисията "успешно" но не и за себе си!@!
39
5
 
7
 
! Отговори
ех Матросовци... преди 2 години
Значи имаме изправни руски самолети, но да стоят в хангара. Защо пилотите нямат необходимият нальот Генерале ? Изправно ли е и на колко години е въоръжението на тези самолети ? Ако се окаже че е гръмнала старата ракета ?
38
3
 
4
 
! Отговори
аа1830 преди 2 години
Хем изпитва вина, хем самолетите са технически изрядни, хем пилота е бил отличен. Обаче пилота и самолета го няма. Е коя тогава е причината.
37
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
МО и дупетатите краднат парите и бензина. Държат самолетите само за военно време. Всичко се краде в тая държава.