Комитова за "Хемус": Как да спрем строителство, което не е започнало?

Тя отговори на атаките на бившия премиер Борисов
Обновена: 2 юли 2021 10:42 | 2 юли 2021 10:41, Анисия Иванова
85
Комитова за "Хемус": Как да спрем строителство, което не е започнало?

Няма как да спрем строителство на АМ "Хемус", което не е започнало. Така министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова отговори на опасенията, че поради непрозрачно раздадени пари може да спре изграждането на трасето. Вчера и лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов коментира, че му е мъчно за "Хемус", а хората така са се радвали за нея.

„Никой не спира строителството на магистрала „Хемус”. Важно е обаче кой би могъл да я спре. Първо могат да го спрат фирмите, които могат да кажат на работниците си, че нямат пари за заплати. Това ще бъде лъжа, защото те имат много пари, но е възможно този процес да се случи по други причини. Искам да кажа на работниците, че фирмите имат пари. Г-н Беличев също може да спре строителството. Той е шеф на „Автомагистрали” ЕАД и на всички подизпълнители.  Аз нямам власт над него. Въпреки че „Автомагистрали” ЕАД е собственост на МРРБ, г-н Беличев може да се уволни само ако той реши сам”, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова пред Нова тв.

Важно е да отбележим, че „Хемус” се строи от нашето търговско дружество, наречено „Автомагистрали” ЕАД. Това е основната строителна компания, която работи с много подизпълнители, на които са раздадени аванси, обясни Комитова.

Още по темата

„Държавата отделя много пари за строителството им. Фирмите, които изпълняват се оплакват от години, че парите за строителството са малко. Държавата е права, че те дават много пари и фирмите са прави, че получават малко. Гражданите пък са недоволни от ниското качество. Защо се случва така? Механизмът по който се надписва сметката е ясен. При т.нар. „инженеринг”, ако за един път трябват 100 кубика бетон за качествена работа, в сметката се записват 200. Цената остава пазарна, но количеството е завишено. Същата е схемата и със свлачищата. При всички тях няма обществени поръчки”, коментира Комитова.

Тя добавя, че магистрала „Хемус” представлява едно трасе от 250 км от Ябланица до Шумен. „Това е равно на магистрала „Тракия” от Пловдив до Бургас. „Хемус” е разделена на 9 участъка за строителство. За участъците от 1 до 6 сме одобрили 1.95 млрд. лв, а за участъците 7,8 и 9 сме осигурили 1.8 млрд. лв.”, обясни тя.

„В участъците 1,2 и 3 се извършва строителство с разрешението на за строеж, а в участъците 4,5,6,7,8 и 9 не е започнало строителството. Нека поговорим кой и как спира строителството на магистралата? В 1,2 и 3 се строи и към този момент, а в другите няма как да спрем строителство, което не е започнало”, заяви министър Комитова.

По първото постановление от участъци от 1 до 6, за които са разходени близо 2 млрд. лв се строят само 1,2 и 3, а другите не са започнати.

„От тези 2 млрд. на нашето търговско дружество ("Автомагистрали") са изплатени 1.38 млрд. – парите са там. Като строителство сме изпълнили – 9 км са готови, а още 68 км са в строителство и не са въведени с Акт 16. Около 16 процента от магистралата са изпълнени, а с парите сме много по-напред. Въпрос на месеци е километрите по участъци 1,2 и 3 да бъдат завършени”, обясни министър Комитова.

„Аз мразя незавършеното строителство, защото то е най-скъпото. Ако тя остане незавършена тя ще ни излезе 5 пъти по-скъпа. Никой няма интерес да спира строителството на магистралата”, добави тя.

„Ремонтът на тази магистрала се финансират с други средства. Когато аз дойдох в министерството на 12 май - 3 фирми вече работиха в участъка Чирпан – Стара Загора. На 12 май се работеше усилено, а туристическият сезон се открива на 15 май. Опциите пред нас бяха две – или да спрем строителството, или да го продължим. Спряното строителство са загубени пари. Грешката е допусната в по-ранното планиране на тези ремонтни дейности”, каза Комитова.

Фирмите започнаха да си искат парите. Ние казах, че ще им ги дадено, но след като извършим проверка на място. Констатирахме некачествени строителни работи и ги накарахме да си отстранят дефектите, каза още служебният министър на на регионалното развитие и благоустройството.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


85
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
17
 
29
 
! Отговори
срам преди 2 години
Комитата, много нагло лъже. Имаше създадена специална сметка за довършването на магистрала Хемус. Другарите обаче видяха заделените парички и решиха да си ги заплюят.
9
19
 
29
 
! Отговори
Кънчо преди 2 години
Боко може да е лъжец ама магистралата е изключително важна за североизтока и той щеше да я направи, апък тия умните не виждам да правят нещо освен евтин ПР на гърба на данъкоплатците.Аман от чиновници с хилядата им изисквания и бумащина и все намиране на нещо неправомерно. Затова нещата не се случват в БГ и инвеститорите бягат...
8
12
 
28
 
! Отговори
КОМИТЕТОВ преди 2 години
нали тя лично се похвали в ефир, заедно с други две ЮПИ-ТА, кокорчо и киро язовиро, че спират всички проекти, ремонти и други, защото парите били давани "ин хаус", сега видяха дебелия и приказват едно към 7/8
7
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен4Трудно им е....
6
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Посмейте, да- направите, тясна- пътеката, ...И, ще- получите, атака- от, голи- мигранти ....
5
27
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Жената го е обяснила като за умствено лимитираните избиратели на шайката Гроб!
4
7
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Като си заделихте половин милиард от сметката за строителството на магистрала Хемус. Ей така. Без пари няма строителство, а вие най-добре може да харчите заделени пари.
3
22
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много неадекватна Калинка...все едно е братовчедка на Фигуранта !
2
25
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Да четат внимателно гербавите ***! Ако могат и с разбиране!
1
25
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Напротив - тази спря започнато строителство. Просто е некадърна. Да си подава оставката.