Задачата на пилота Терзиев може да е била на границите на възможностите

Ген. Спасов: Ръководилият може би е трябвало да го спре
Обновена: 15 юли 2021 09:16 | 15 юли 2021 09:00, Елка Василева
26
Задачата на пилота Терзиев може да е била на границите на възможностите
Кадър: БНТ

Задачата пред пилота Валентин Терзиев е възможно да е била на границите на възможностите и да е криела много рискове. Това заяви бившият военен пилот и председател на фондация "Български ВСС" ген. Спас Спасов пред БНТ.

Според него докладът за катастрофата с военния изтребител МиГ-29 е обективен и ясен.

Още по темата

"Докладът е изключително прецизен, точен и дава яснота", допълни ген. Спас Спасов.

Според него най-вероятната причина за инцидента е описаната като загуба на пространствената ориентация на пилота при нощния полет над море.

Ген. Спас Спасов уточни, че в така изнесената информация няма опит да бъде вменена вина само на пилота.

"Това са нормални данни за един изтребител, който в такъв момент преследва някаква цел, поставена му е задача, преследва целта и са допустими тези скорости. Височината е по-малка от нормалната, но не нормално допустимата. Възможно е и на тази височина да се проведе", поясни ген. Спас Спасов.

По думите му политиците не са дали достатъчно възможности за подготовка на българските бойни авиатори.

"Това, което виждаме в доклада, според мен е допускане на границите на възможностите на пилота и изпълнението на тази задача", каза още ген. Спас Спасов.

Според него този, който е ръководил непосредствено изпълнението на приближаване, на захват и насочване на пилота, може би е трябвало да се намеси и да попречи по-нататъшно изпълняване на задачата.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Все преследването на целта изтъкват как причина за дезориентираност на пилота по време на стрелба,като на художествени филми за ВСВ,за ПСВ по документални филми,но общо показват преследване на вражески самолети от изтребители щурмоваци пилотите на които при спуск за нападение лепнати в свредели за избягване на преследващи ги врагове стрелят въртейки се по оста на траекторията литейки и др.сложни въртеливи фигури приложими без хоризонт на равновесие за стрелба с преследване на самолети,а не багаж
17
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Летиш след предишно нощно дежурство над 550 километра после следиш светещ скъсан парашут което е мишена"и евентуално трябва после да се прибереш още 550км трябва да си свръх човек, гордеем се с такива българи патриоти
16
0
 
2
 
! Отговори
Сатир преди 2 години
Самолета на дребни парчета, от трупа установили биологичен материал, липсват последните 13 секунди от записа. Що ли ми прилича прикрит приятелски огън?
15
1
 
1
 
! Отговори
До 18 преди 2 години
Аз съм активен пилот и инструктор, не съм професор, магистър съм - толкова се изучих.
14
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До До 15Продължавай "да четеш материали" професорче. Пилота не е пътнически куфар. Полета не е продължил 20 секунди. В самолета има точно толкова защити от грешка колкото са необходими за болшинството пилоти. Това не е като да ти изключат осветлението и да се луташ в стаята.
13
2
 
4
 
! Отговори
До 15 преди 2 години
Като си загубил пространствена ориентировка и не знаеш къде е горе и долу, Наташка може да ти седне в скута и пак няма да ти помогне. Прочети малко материали, моля те.Представи си го, че през нощта в неочаквана ситуация попадаш във морето, под водата и си с главата надолу, ама май нагоре, ама май нещо свети, ама не свети. Наташка в случая казва "переведи в набор", защото "высота опасная" сработва, когато няма голям градиент на снижение. Само че ти не знаеш вече накъде е горето и долуто
12
1
 
5
 
! Отговори
Феникс преди 2 години
Пилот съм от 1974 г Най добрите ми прятели и инструктори летци загинаха в самолетни катасрофи .Аз се отказах 1978 Страхувах се ,не бях добър летец .
11
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В МИГ 29 има автоматично записан женски глас на руски език който съобщава непрекъснато "Висота опасная висота опасная" Пилотите наричат устройството "Наташка". Дори да не е виждал уредите е чувал непрекъснато това съобщение преди да се разбие
10
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Вижте за известните катастрофи на кроссеър в Цюрих, на Бирген ер в Египет, на Чавдар Джуров, дори на наследника на Кенеди и още стотици...Loss of situational awareness е основна причина за катастрофи. За съжаление човекът не е имал необходимия нальот. С 15 часа на година - нищо не се постига. Тоест постигат се ужасни резултати.
9
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До анонименЗвездите не са му светели отдолу, а не е имало звезди. Защото е бил в облаци. От претоварванията, промяната на пространственото положение и липсата на опит - тялото го е "лъгало" за положението му. Поради липса на нальот е адски вероятно да не може да "изключи" всичко освен приборите и да вярва само на тях. Проблемът е често срещан и анализиран във военната и гражданската авиация.
8
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До специалистите.Загуба на пространствена ориентация се получава именно, когато човек изпита илюзии при липса на видимост навън. Това се случва, когато тялото ти и очите ти ти казват нещо, което е различно от от това на приборите. Има доста неща изписани, стига сте говорили за уреди и кота 0, защото сте смешни.Нальотът на човека е бил толкова малък през последните години, че това нещо е повече от вероятно да се случи.За англоговорящите: loss of situational awareness, somatographic illusion
7
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Руснаци са го боднали с някоя игла отдолу.
6
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 4 Русофилско гов-нарче, съвместното учение е било със Сърбия бе.
5
0
 
5
 
! Отговори
Totenkopf преди 2 години
Естествено, че има уреди, които измерват височината, ако просто се е забил в морето са му пищели няколко аларми едновременно!
4
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Хайде измислете нещо по-правдоподобно, а за да не ви се налага да мислите, просто кажете истината.
3
3
 
7
 
! Отговори
Щерю преди 2 години
- Как пилотът до последно няма да знае и ще говори с равен глас по комуникациите, че изтребителят му се доближава до кота нула (до морето)? - Нали има уреди в самолета, които го алармират за това. Може би, има нещо, което скриват от нас в този случай...
2
7
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Загуба на пространствена ориентация на военния пилот" Глупости. Ако братушките изчетат от кутията "точна ориентация на вражеско/приятелско ПВО". Тогава какво ще говорите.
1
16
 
8
 
! Отговори
Totenkopf преди 2 години
Не се спряха с глупостите си, това е нашия най добър пилот - ледер на ескадрила няма как някакво стандартно учение да порази неква си падаща цел да е екстремно, не прави некви лумпинги, осморки и да стреля по цел , която лети на зиг-заг. Очевидно беше свален с руска ракета, за да ни накажат, че им изгонихме дипломатите, естествено нито щатите, нито НАТО за най слабия си съюзник, за един самолет и един български офицер майор биха запалили 3 световна, затова само глупотевини се говорят..