Пътуване в миналото с Родопската теснолинейка

Атракционното пътуване е по повод празника на Съединението
4 сеп 2021 16:41,
15

Парен локомотив тегли единствената теснолинейка у нас. Атракционното пътуване е организирано от БДЖ по повод годишнината от Съединението на България.

Локомотивът събра на гарата в Септември много хора от различни краища на страната.

Сред пътниците на атракционното пътуване е и Павел. Той е проектант на железопътни линии. Не за първи път пътува с Родопската теснолинейка, но за първи път с парен локомотив.

"Всеки трябва да го види, защото гледките са невероятни. Влакчето се движи много бавно, близо да пътя минава", каза той пред Bulgaria ON AIR.

Още по темата
Управлението на произведения през 1949 година парен локомотив също е предизвикателство, но за машиниста Алберт Иванов.

"От Септември до Велинград, отиване и връщане, изгаря 3 тона въглища и около 20 кубика вода", посочи машинистът Алберт Иванов.

Теглен от парният локомотив влакчето се движи със скорост от 30 до 45 км. в час. От БДЖ организират атракционни пътувания и през трите почивни дни. Влакът заминава от гара Септември в 10.55 ч. и ще отпътува обратно в 16.10 ч.

Вижте повече в репортажа на кореспондентите на Bulgaria ON AIR.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
1
 
! Отговори
ПроСоТо преди 2 години
парния локомотив е едно от гениалните човешки изобретения от зората на "техническия прогрес"..За мен той е като живо същество-има душа..Мога да го гледам с часове..Що се отнася до теснолинейния железен път,то много пъти сме пътували по него като безгрижни младежи..Наистина е много живописно..."Опознай Родината за да я обикнеш!"..
11
1
 
2
 
! Отговори
оф ... преди 2 години
Едно време по линията Червен бр(Е)г-Кнежа-Б(Е)ла Слатина-Букьовци-Сараево-Ор(Е)хово се движеше теснолинейка, но през ноември 2003 г. благодарение на управлението на НДСВ тя бе закрита, както и други жп линии, а през лятото на 2004 г бе демонтирана. Сега тези населени места, там където минаваше теснолинейката са вече забравени и от нашият спасител ИИсус Христа, независимо, че в близост до г. Мизия е ... АЕЦ Козлодуй. Жп линията променя и ценностната система на някои хора ....
10
1
 
3
 
! Отговори
Мен преди 2 години
Много приятно преживяване е да се пътува с нея! Пролет и есен е красиво. Веднъж пътувах и зимата, беше много добре отоплено :) колко гори и цапа въздуха, моето старо Рено едва ли е по-щадящо.
9
0
 
2
 
! Отговори
Жо преди 2 години
До тъжен пенсионер----Три тона въглища и 20 кубика ВОДА, а не дърва! Локомотив на дърва няма.
8
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Да не си отварят прозорците на купетата че ще заприличат на Ч.ерен Петър. Спомням си като дете през 60-те години пътувах с родителите си по маршрута София Видин. Стоях на прозореца стъпил на масичката и гледах навън. Когато слезнах от масичката майка извади едно шише вода и ми изми лицето че бях заприличал на въглищар
7
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това е най-красивият маршрут по който съм пътуал. Траябва да се внимава да не се надвесваш много през прозореца, че клоните са близо.
6
3
 
8
 
! Отговори
Паметлив преди 2 години
А Иван Костов искаше да закрие теснолинейката, защото не била печеливша... Нека гори вечно в Ада!
5
6
 
3
 
! Отговори
точката преди 2 години
Само мърсят въздуха ,по добре влак стрела на ток.
4
2
 
7
 
! Отговори
Браво преди 2 години
Браво на хората-работещи по теснолинейката.За малко престъпния гении на чукундурте щеше да я затрие, а вижте Сърбия, Гърция, Швейцария...!
3
1
 
7
 
! Отговори
Пустиняк преди 2 години
Железницата е голяма история.
2
8
 
6
 
! Отговори
тъжен пенсионер преди 2 години
С 3 тона въглища и 20 куб.дърва за едно пътуване изкарвам 3 зими на село!
1
4
 
5
 
! Отговори
Асан преди 2 години
Много пуши коминя на *** ли е :)))