Вината за заседналия кораб е политическа

Експерт предупреди, че азотните торове ще унищожат всичко в морето
29 сеп 2021 10:35,
60
Вината за заседналия кораб е политическа
Снимка: БГНЕС

Вината за създалата се ситуация със заседналия кораб край Камен бряг е политическа, заяви в ефира на Нова телевизия водолазът Михаил Заимов.

„Големият гаф е, че не мислим за кого гласуваме. Вината е основно политическа и тя е кумулативна от последните 30 години. Ние сме морска държава и имаме задължения. Имаме нужда от политика за морско спасяване”, коментира той.

Заимов подчерта, че азотните торове ще унищожат всичко, ако попаднат в морето.

По думите му вината ще бъде поета от шефа на „Морска администрация“ Живко Петров, въпреки че той не е виновен. Според него виновни са всички министри, които не са обръщали внимание през последните години.

Още по темата
Експертът прогнозира, че е много възможно корабът да се разбие в скалите, да се счупи на две или да се преобърне.

„Пълна глупост е да се говори с Нидерландия. Защото един кораб от там пътува 10 дни", допълни той.

На въпрос защо корабът е заседнал точно там, той заяви следното: „Много често се случва, когато капитанът спи, корабът да се управлява от неопитен моряк. Вероятно и сега така е станало".

„Нека мислим за бъдещето. Искам заместник-министър морски човек, който да знае какво е морско спасяване.Трябва да се изгради спасителен отряд. Да има камери, хеликоптери", апелира той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


60
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много люде в тази страна мечтаят за 5минути слава и са готови да натръшкат яко глупости. Какво общо имат политиците в този случай на вероятна некъдърността, пиянска история или нещо такова. На калпавата ракета космоса и пречел. Тука на този кораб явно му е пречело морето..
39
0
 
6
 
! Отговори
коко моряка преди 2 години
баахвъ в разбирачите от морско право наблюдение на трафика, охрана на морската граница и аварийно спасителни дейности на море. До преди 3 месеца разбирахте от авиация Миг 29 черни кутии и ръководство на военни полети. Уникални дървени философи безделници Чао.
38
1
 
3
 
! Отговори
до Док преди 2 години
и като арестуваш екупажа кой ще вади кораба, ще качиш чужд екипаж. С кораба БАДР либийския нали това направиха и ни насраххаа от всякъде. Кораба като го арестуваш там в скалите кво, ще му сл8жил белезници ли. Ние да не сме Севрна Корея да си арестуваме ей така. Да не мислиш че това корито ще избяга.
37
1
 
6
 
! Отговори
Кух преди 2 години
Капитанът защо е напуснал кораба. Една лопата и да ходи да пълни чували.
36
1
 
8
 
! Отговори
Док преди 2 години
Капитана спял, а моряка не знаел как се кара кораб...ще ме скъсат от смях тия!! В една нормална държава кораба вече щеше да е конфискуван, наложена огромна глоба, всички моряци арестувани, всички плавателни съдове на въпросната компания на територията на държавата щяха да са запрени докато не се плати глобата, а и някое дело за обезщетения заведено в международен съд, ей така между другото. А у нас? Близо десет дни морето беше необичайно спокойно, а нашите бунацци изтърваха златна възможност!
35
1
 
8
 
! Отговори
Атаман Сирко преди 2 години
Вината е турска естествено!!! Имаш ли турция за съсед врагове не ти трябват.!.
34
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Има безкрайно много типове морски ситуации. Няма държава в света, която да е подготвена с обурудване за всяка една ситуация. Затова трябва да има началници с морски опит за да действат бързо и адекватно. Това водолазче да да си гледа шнорхела и да не си дава мнението по теми от които хал хабер си няма.
33
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Какви са тези глупости, дето дрънка тоз "експерт" и защо въобще ги публикуват? Не е работа на Морска администрация да разтоварва и спасява заседнали кораби. Те ще направят разследване, ще установят причините за инцидента,но спасителните операции се извършват от специализирани фирми, притежаващи техника и персонал. Спасяването (salvage) е предмет на морското право, затова си има конвенции, застрахователи ( P&I club), ангажирани са много институции. Тази тема не е за акъла на водолаз Заимов
32
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Защо мълчахте 30 години? Сега всички излизате и казвате какво не се е правило през тези години.
31
0
 
3
 
! Отговори
Пинокьо преди 2 години
...лаишки констатира,..Гранична полиция не е военизирана структура, Не отговаря за опазването на акваторията на РБ!..И Военноморски флот и той не отговаря..явно те не си говорят помежду си за бреговите заплахи.Ефекта е налице.Оня с транспондера...абе младеж..*** ти си идеален за диверсия бе.Слагаме обявен маршрут и се отклоняваме умишлено от него...Ти си гледай маршрута.Е затова сме пробита лодка.Според този сценарии по сухопът.граница ни пази само г.полиц..а при нужда пропускат всички..Евала.
30
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Какъв екип какво спасяване парите отиват за коли и бело на прах и после ги размазват по центъра или на морето.Човешкия материал е с много ниско качество и затова нещата не се оправят.
29
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До до33, да бе виждаме как са го следяли тоя, направо си се джаснал у брего, че даже и не разбрали, разбраха от любителски видеокадри на заседналия кораб чак на следващия ден, това истината човече, дремат всички на държавна хранилка, ама сега заслужават да им дадът по една лопата и чувал и да почват да разтоварат ръчно, и без това кораба е до брега опуват им един висящ мост и почват :)
28
1
 
3
 
! Отговори
до 27 преди 2 години
и какво казва въпросния Пинокио, "военните са виновни, флота да си гледа радарите' . Е да ама това е работа на Гранична полиция която не е част от военния флот. Не бъркайте България с Грузия която има едно недоносче брегова охрана само към МВР.
27
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Така и не можах да разбера що никой не пробва едно просто техническото решение със закачено под драглайн-кофата платнище. Ако някой се беше сетил и заварил няколко куки на нея, можеше да се избегне изсипването от кофата докато преминава над морето. С две думи: след всяко загребване от насипния товар, докато още е над кораба, на тия куки се окачва достатъчно голямо, здраво и плътно платнище, което се отстранява непосредствено преди изсиване на пренасяния тор на съответната баржа.
26
2
 
2
 
! Отговори
до33 преди 2 години
ще ти заседне един дебел на в гърлото. Казах ти всеки кораб на системите за наблюдение и на морска *** и на ВМС и на гранична излуза с данни от транспондера му. Курс ,дестинация, товар име на кираба imo номер. Кораба десантния със зелените чевечета не е невидим и се следи от нато още като излезе от Севастопол или Новоросийск. И не стига до Бг за 10 минути.
25
1
 
5
 
! Отговори
124578 преди 2 години
Освен тор ,какво друго е имало на кораба,че се е приближил толкова до брега?
24
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
то така може утре и некой десантен кораб да "заседне" на някой бряг и 2-3 иляди зелени човечета, да направят некоя Черноморска Народна Република, сичкото на държавна хранилка в тая държава дреме, е това е истината
23
1
 
4
 
! Отговори
до 25 и Пинокио преди 2 години
ало лаиците, това не е САЩ с бреговата охрана. Гранична полиция следи 12 милната зона за неопизнати и съмнителни кораби. Ограмотете се по международно морско право и тогава ще философствайте и двамата. В морето никой не плава където си реши има морски пътища. В случая севрт юг успоредно на брега, на 2 мили в морето. Когато се движиш с 12 мили за 10 минути може да се забиеш в брега, за колко време ще излети въртолет от Варна или ще дойде катер на гранична от Балчик . Твърдо за повече от 10 мин
22
1
 
3
 
! Отговори
Пинокьо преди 2 години
Сплесканякооо..чети бе,чети, такъв си и ти писач..Кораба има маршрут бре..и той не е в каменния бряг..Твойта Гранична полиция е СПАЛА...като тебе кога четеш..За сигурността на акваторията отговарят катерите на Гранична бе лодка издънена... Като си почнал с обидите да де подкарам..Всички са спали...тъкмо като тебе..
21
2
 
3
 
! Отговори
до Пинокио преди 2 години
абе курреееесплескан, като си толкова отворен да те светна, всеки кораб търговски има транспондер с който се обозначава на системите за наблюдение на трафика и при военни и при цивилни ,име, товар и дестинация. Кораба не е неопизната цел. А и 12 милната зона е приоритет на Гранична полиция която има собствена система за наблюдение. Хайде научи кога кой какво и до къде отговаря за сигурността на корабоплаването и прибрежната зона.