Васил Пиронков: 70% от водачите не са подготвени за тежки ситуации

Най-голямата вина е на водача, смята експертът
25 ное 2021 11:55, Красимир Ангелов
20
Васил Пиронков: 70% от водачите не са подготвени за тежки ситуации
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

В момента нивото на водачите у нас е изключително ниско. Голяма част от водачите – около 70%, не знаят в такива ситуации как да действат, обяви в интервю пред БНР Васил Пиронков, председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи в България.

Той подчерта, че преди години се е изучавала конструкцията на превозните средства, а сега няма такова нещо и това допринася за липса на адекватни реакции в подобни моменти.

Още по темата
"Според мен няма никакъв взрив. Скоростта е била по-голяма, несъобразена с пътната обстановка, има отнемане на внимание. Няма заспиване", подчерта Пиронков.

Той посочи, че при спукването на гума с 8.5-9 атмосфери се получава впечатлението за взрив.

"Нафтата е трудно запалима. Всички резервоари са в предната част на автобусите, далече от двигателния отсек", посочи експертът.

Той изрази предположение, че в автобуса е имало гориво, различно от това, с което работи превозното средство. "Което явно е допринесло за това яростно възпламеняване за много кратко време".

Неосветеността на пътния участък и недобрата маркировка също допринасят за подобни инциденти, но най-голямата грешка си е на водача, смята експертът.

Време за реакция при настъпване на такова събитие – странично плъзгане без челен удар, има, но невъзможността да се реагира е дошла от силния удар и последвалия дим“, изрази мнение председател на УС на Камарата на автобусните превозвачи в България.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
4
 
! Отговори
5ьо преди 2 години
До дддДокато някой не започне да носи персонална отговорност за конкретните пътни проблеми, все така ще бъде. Режат се лента след лента, а материалите са със съмнително качество, поддръжката куца... бил съм и в страни от Третия свят, но толкова зле поддържана инфраструктура рядко се вижда. Не съм черноглед, а обективен. Културата на шофира също не е на ниво -- липсва контрол, липсват и информационни кампании за по-колегиално и толерантно шофиране!
14
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
до ДДД ; Не обвинявай шофьора ! Неграмотно , дори престъпно небрежно направената магистрала (магистрали) е основната причина за трагичния инцидент , според мен ! Тези шофьори , които са свикнали с това недоразумение (меко казано) се ориентират и прескачат отбивката , но всеки незапознат с обстановката и стриктен шофьор при дясно движение ще се стреми към крайната дясна лента , особено при ограничена видимост , както и било в случая ! Магистрала - убиец , правена от престъпно-неграмотни !
13
0
 
9
 
! Отговори
Петър преди 2 години
Експерт Пиронков асеновградски бандит.как ще има просперитет в България като такива като Пиронков ги водят за експерти. Той е по-нагъл и от Божков. Колко бизнесмени е завлякъл.На колко превозвачи разказа играта.
12
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Шофьорските Курсове за нищо не стават , освен Бизнес друго няма
11
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
А защо няма оставка на ресорния министър?!
10
2
 
8
 
! Отговори
ддд преди 2 години
Съгласен съм, че пътищата ни в по голямата си част са с много лоша маркировка и обозначения, особено за тъмно. Но да не забравяме и че става въпрос за професионален водач вероятно със милиони навъртяни километри по всякакви пътища. Не би трябвало точно той така лесно да се обърка заради тази отбивка. Иначе е крайно време някой да се заеме сериозно с безопасността у нас
9
1
 
2
 
! Отговори
ДДРОнег преди 2 години
Съгласен съм , дори може и процентът да е по-висок ! ___А как практически да се подготвим за тежки ситуации ?!
8
1
 
6
 
! Отговори
прав е ... преди 2 години
За 32г., КОЛКО СА ПРОДАДЕНИТЕ КНИЖКИ ЗА ШОФЬОРИ .... В БЪЛГАРИЯ ???Това не влиза ли в подготовката , да не говорим за скапаните ''бараки'' по пътищата , и всичкото е за да се ИЗМАМИ КАТ !
7
0
 
0
 
! Отговори
dakotabg преди 2 години
Боже,и този,ли!!!
6
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
колко от всичките специалисти са подготвени за такива ситуации? Отделно може ли да ми дефинират какво е тежка ситуация? Мокър път? Тъмно? Стига глупости, това са нормани условия. Ако някой не може да кара тогава, значи прсото не му е мястото зад волана. Не че не може да е виновен водача, но така най-лесно се измиват ръце. Следащото дежурно е несъобразена скорост..
5
4
 
9
 
! Отговори
питане ! преди 2 години
Къде е ''тоя'' който режеше ЛЕНТА СЛЕД ЛЕНТА ?
4
5
 
8
 
! Отговори
Алекс преди 2 години
Автобусът е бързал да догони останалите три ,влязъл е с висока скорост в завоя и се е ударил в мантинелата.Вината е на шофьора.
3
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Васил Пиронков,асеновградски дерибей,завлякъл хиляди работници,който заедно с пазарджишкия *** Батаклиев,унищожиха тролейбусният танспорт на Пловдив,за да могат да вземат неговите линий с техните дърти автобуси,седнал да ми говори за контрол и подготовка!!!!!Как не ви е срам бе,как имате очи да се показвате и да поучавате хората!!***!
2
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много е занижено нивото на шофьорския курс и повечето са с купени книжки, от там тръгва проблема.
1
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Разтурянето на сто хилядната банда щатни потомствени шуробадженакорушветчийски лапачи и в частност отдел КАТеричоци,е добро начало. До седмица след разформироването им ще се забележи спад на всякакъв вид престъпления.