Румен Йовчев: Трябва да се провери дали няма излишни знаци на АМ „Струма“

"За мен е необяснимо желанието на доста хора да се опитат да обяснят случката с проблеми в пътя", коментира той
Обновена: 26 ное 2021 22:16 | 26 ное 2021 21:54,
60

Трябва да се провери дали няма излишни пътни знаци на места по магистрала „Струма“, заяви в ефира на Bulgaria ON AIR бившият председател на УС на Българската браншова камара „Пътища“ Румен Йовчев.

"За мен е необяснимо желанието на доста хора да се опитат да обяснят случката с проблеми в пътя. Той е проектиран, съгласно нормите, които сме работили тези години. Проектът е от 1998 година, няма такова нещо, че сме строили по съветски норми. 20 години работим с еврокодове, а преди това сме работили с правилници, които са базирани на немските правилници", коментира той

Йончев подчерта, че пътят е проектиран като магистрала с тази скорост.

"Това е скоростен път, защото не е приет с акт 16. А той не е приет, не защото не е качествен, а защото не е завършила отчуждителната процедура. А тези процедури винаги са били с проблеми. И с новите правила това нещо вече е решено, така че може да се съобщава строителство, без да са завършили отчуждителни процедури. Този участък е направен с доста добро качество от македонската фирма "Гранит" и контролът е бил от Луи Берже", допълни експертът.

Още по темата
По думите му всичко е изпълнено така, както трябва.

"Има важна подробност - там няма коловози, както има масово по повечето пътища. Защото основата е много добра. Не може да обвиним само строителя на Лот 1, в Лот 2 започнаха същите проблеми. Лот 3, където гръцка фирма строи", подчерта експертът.

Попитан дали ако мантинелата е отговаряла на европейските изисквания, хората са щели да останат живи, той отговори: "Не съм убеден, въпреки че не съм следовател. Представете си че върху тази шина на еластичната ограда се сложи още една шина. Височината щеше да стане с още 40,50 см. по-висока и автобусът щеше да се разреже на две. Този силен пламък не може да се получи от нафта. Безспорно пожарът е възникнал от искрите, след като е бил върху еластичната ограда".

Той припомни, че от догодина ще имаме 1,5 млрд. лв. за пътища. А това според него е сериозна сума.

"През последните години в Русенско бяха ремонтирани около 140-150 км. при 500 км. пътна мрежа в тази област. Това означава около 15% на година - прекрасно. Има пари - пътищата се оправят. Ако продължим с този темп, след 3 години в Русенска област пътищата ще бъдат прекрасни, така че парите са много важни", категоричен е Румен Йовчев.

"Винаги сме работили с банкова гаранция, за да може да бъде спокоен инвеститорът, че има откъде да си прибере парите, ако се случи нещо неприятно. Всичко, което се прави, трябва да се прави с проект и да се контролира. Преди няколко години стана едно масово асфалтиране на АМ "Тракия". Само че това се извърши без проект. За да ремонтираш автомагистрала, трябва да става с проект. Но обяснението е, че е трябвало да стане много бързо", заключи Йовчев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


60
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пирамиди, фараони и фатмациЗа милиони! Куче пали рейс, диря няма няма глей, куче пали рейс, диря няма няма глей.ФатмакаВзе парите, каза чакай малко, хвана самолета, дръжте му петите..
10
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Алоу-у-у-у,кибиците...Ако бехте толкова големи експерти,щяха да ви възложат експертизите,а не да ходите и да се бутате в телевизиите,та белким някой ви запомни! ОСтавете хората да си вършат работата!
9
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Значи македонска фирма е строила участъка и те такава мантенела са поставили понеже една фирма като поеме участък строи от и до с очертанията разметките за сигнализациите по пътното платно съответстващи по норми на поставяне и на технологично-технически изисквания от вида на използваните материали,както също за огражденията по проекта от нейните подизпълнители също от тяхната страна за предаване обекта участък в съответствие с проекта.
8
3
 
4
 
! Отговори
toti преди 2 години
Заради скапаната чешма да направиш там след завой отбивка ,да няма знак ограничение поне 90км. си е пълна лудост ! Аман от НЕГРАМОТНИ в скапаните министерства ,агенции и рани измислени не правителствени клатиурци !!!
7
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Цяло лято точно в този участък имаше знаци, които противоречаха един на друг. Който е пътувал от там знае.
6
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До USA-Добре ли сте?
5
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Всеки който е карал автомобил с ниво на автономност поне трето и е активирал функцията за движение със скорост съобразно пътните знаци,знае за какво става въпрос.В нормалните държави движението е плавно и предвидимо,с висока скорост по магистралите, и безопасно намаляваща при навлизане в населено място.Тук в България може човек да се побърка, барабар с колата,140,100,120,90,100,140,60 малка лудница.А на влизане в София,на всеки тридесет метра има знак,140,120,100,80,60,70,50,70,40,60,50, лудница
4
3
 
9
 
! Отговори
Мнение преди 2 години
Не знам има ли излишни знаци по Струма но по всички пътища по които съм минавал е осеяно с 8злишни знаци на ненужни места и то знаци тип-Катажийска хранилка збутани в клонаците и бъзаците които нормален човек няма как да знае че са там..и обратното..има пътища без никакви знаци и маркировки все едно че са на луната!Тикварска работа!
3
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
За да я докараме до тук все такива експерти сме слушали.
2
0
 
8
 
! Отговори
ники преди 2 години
"Експертите" започнаха да мътят бъклиците, само да са по тАлАвизора.
1
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Излишното е на Дундуков 2