Шефът на ДНСК: Спешните мерки са намаляване на скоростта по "Струма"

Трябва щателна проверка на техническото състояние на целия път
41

Отсечката от магистрала "Струма", на която в автобусна катастрофа загинаха 45 души, е пусната в експлоатация без Акт 16, стана ясно след проверка на МРРБ. От там посочиха още, че с шест месеца е закъсняло полагането на маркировката.

Още по темата
"Въвеждането в експлоатация се е случило, защото не са били приключили процедури по отчуждаване на терени, в които е било необходимо да се случи укрепване на откосите към пътя. Идеята е била да се търси максимално средата на съществуващия път с минимални отчуждавания. Не сме доволни от състоянието на маркировката. С 6-месечно забавяне е направена само осевата линия. И то с качества на долния праг. Мантинелите са отговаряли на нормите в момента на проектиране, слагани са по наредба от 1991 г.", заяви директорът на ДНСК арх. Влади Калинов пред Bulgaria ON AIR.

От думите му стана ясно още, че след обследване на завоя на инцидента е установено, че виражите позволяват скорост около 90 км/ч. Спешните мерки са намаляване на скоростта и поставяне на светлоотразители, за да се ориентират шофьорите.

"В един момент се проявява инициатива, че това ще бъде автомагистрала. Направеният доклад е бил оценка само по отношение на хоризонтална и вертикална пътна маркировка. Когато е правен този доклад, който е послужил за увеличаване на скоростта, не е имал предмет на обследване какви са техническите характеристики на пътя. Четем в нормите какви са изискванията, това заключение звучи доста неприятно", каза арх. Калинов в "България сутрин".

От ДНСК са дали предложение да бъде намалена скоростта на цялата отсечка до 90 км/ч, да се възложи щателна проверка на техническото състояние на целия път и да се прецени каква е максимално допустимата скорост.

"Паспортите са задължителни и се съставят, когато се строи нов път. Чета какво се е случило в паспортите, които са одобрявани досега. Поддръжката е съгласно указания на АПИ. Подобно отношение е брутално! Няма как състоянието на пътя да е зависимо от указания. Трябва да има ясно записани правила, за да може да се направи планиране и бюджетиране", коментира гостът в студиото.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Бойко Баш майстора ви построи магистрали, вервайте. Той ви сложи шапката навсякъде по пътищата.
32
1
 
3
 
! Отговори
Фастер преди 2 години
Аре тогава ресто на винетките със стара дата едни 6 години назад ?!Защо да плащаме винетки за тия скапани пътища?Една твърда минимална такса към данъците ,докато не направите пътищата близки поне 80% на Европейските!Аре нали ще правите ПРОМЯНА ,аре да сте честни към НАРОДА си!А дано ,ама надали.........!?!?!?!
31
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 32По коя част от Струма бе ашшлак?
30
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Участъка пуснат от Станишев без Акт 16. 3 пъти по-скъпо излезло стоителството от прогнозата. При Орешарски вдигат ограничението на скоростта на 120км/ч. Комитова спира всякаква подръжка на пътищата 7-8месеца. И.....кутевчетата риват: Чекмеджен виновен! А какво да правят, като след дъщеря му и Кутев стана безработен. Требват кинти!
29
2
 
2
 
! Отговори
До 32 преди 2 години
Мисленето не е от силните ти страни
28
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Франция има наи - добрите магистрали и скоростта е 130 ! Българските да не са по - добри?
27
2
 
6
 
! Отговори
aaa преди 2 години
Шефа на ДНСК най-добре да си подава оставката веднага и да ходи да копа нивата. Маркиворката липсва по половината пътища на България. И вместо да я поддържат на ниво тея *** искат да намаляват скоростта. Това ще е невероятен прецедент на път с 3 платна в посока да има 90км/ч ограничение, защото некадърниците в администрацията не могат да изкарат един скапан акт 16.
26
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Държавата с наи лоши пътища в ЕС , с ваи - висока разрешена скорост! Пълна лудост!
25
1
 
10
 
! Отговори
ъх преди 2 години
Това им е втория номер след кражбите - поставяне на знаци за намаляване на скоростта. Доста по-лесно и евтино от ремонт, а и така прехвърлят отговорността на шофьорите. На Тракия сигурно години отпраха с онова ограничение 90км./ч при Ст. Загора. Защо да ремонтиран неравности и пр., като просто може да сложат знак за скорост.
24
1
 
2
 
! Отговори
az преди 2 години
До Анонимен Като сме почнали - и аз да отбележа нещо: от снимките от мястото на катастрофата се вижда, че виражите нямат нищо общо с нея! Автобуса не е "излетял" първо навън по виража! Автобуса първо се е ударил от вътрешната страна на завоя! Центробежната сила не може да има нищо общо с катастрофата!
23
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В момента, това са популистки, панически мерки, които са само за отчитане на дейност. Инциденти се случват, може да е карал с 100, но не това е причината да се подпали.С това 90 са засегнати само леките коли. Автобуси, камиони, така или иначе имат ограничеие от 80-90.
22
1
 
10
 
! Отговори
нещастници преди 2 години
хахахахаха, за пореден път решението е в стил ТРИЪГЪЛЕН ЗНАК ЗА НЕРВНОСТИ ПО ПЪТЯ ИЛИ ПРЕМИНАВАНЕ ЖИВОТНИ, а не да решиш проблема с животните и дупките.... просто боядисайте тоя път, затворите входа на отбивката и сложете 3 лампи на завоя. това е работа за 5дни! светът кара влакове с 300. тук още не могат да се оправят с нелеглните пътници и гетата по прелезите. България е една кло ка, пълно отражение на населението. няма как хубави хирада живеят в смо тана държава и обратното
21
1
 
1
 
! Отговори
До новия 10 преди 2 години
А к'во ще рекнеш да се бръкнеш за разходите на едни малко над 5 км по цени откъде 20-на и повече милиона на км. Горе-долу като тия за разширението на южната дъга до Тракия. Дай парсата и пасарелки ще ти сложат. Като бонус за блек фрайдей...
20
1
 
11
 
! Отговори
КОЙ? преди 2 години
"От там посочиха още, че с шест месеца е закъсняло полагането на маркировката." 6 месеца назад от декември е .... юни 2021. Т.е. новото правителство и в частност Комитова е трябвало да положат нова маркировка. Първото нещо, което Комитова направи беше да спре всякакви дейности по инфраструктурните проекти ....
19
2
 
11
 
! Отговори
ред преди 2 години
що не го направите 40 км в час. То като сте започнали направо навсякъде направете ограничението на 40 км. С поддръжката, която имат нашите пътища това е скоростта. Скоро може и с каруци да тръгнем по "магистралите" ни с тези ограничения, които налагате. Това е най-корунпирания орган в тази държава.
18
2
 
11
 
! Отговори
чудно преди 2 години
Кога Комитова "прибра" парите бяха магистрали сега Станишев е строил горски път без пътни знаци.
17
5
 
0
 
! Отговори
До 10 преди 2 години
Когато няма навалица, в повечето случаи колите минават. Но докато изпреварваш точно там, след разклона за Боснек, и някои ти присветква изотозадзе да се бегаш вдясно, до олеле-то си само на едно неразчетено нечие излизане от отбивката за чешмата...
16
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
На никой от фигурантите в това смешно правителство не му хрумва идеята да поправи нещо за да може да се кара с 120км/ч. Тея са ги събрали с конкурс за плюене по някой друг.
15
1
 
11
 
! Отговори
До 12 преди 2 години
Там не е строено по времето на Борисов бе тpoл жалък
14
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
НекЪдЪрността на жaлкия фигурант и шaйкaта му е потресаваща!!!!!!!!!