Цените на горивата тръгнаха нагоре от началото на годината. Очакванията са поскъпването сериозно да засегне както шофьорите, така и превозвачите.
"Освен високите цени на горивата, ние сме един от най-засегнатите сектори от пандемията заради намаления пътникопоток, който неминуемо е налице. Трябва да разделим транспорта на 3-те сектора, в които работим - обществен превоз на пътници по редовни автобусни линии, случаен превоз и специализиран превоз, който обхваща ученически и работни пътувания", посочи председателят на Конфедерацията на автобусните превози Магдалена Милтенова в ефира на Bulgaria ON AIR.
Ситуацията е много сериозна, в туристическия сектор спадът в оборота е над 70%, алармира тя.
"По редовните автобусни линии спадът е около 40-50%, в градските превози е по-малък от гледна точка, че все пак пътникопотокът е малко по-висок. За ученическите пътувания няма какво да коментирам", изтъкна Милтенова.
"Увеличението е минимално, но това не решава проблема с липсата на пътници или този с огромното увеличение на цената на горивата", категорична бе тя.
За градските линии Милтенова подчерта, че превозите се извършват основно с автобуси на метаново гориво.
"Метанът е над 200% увеличен. Миналата година по това време цената е била 1,20 лв., а сега е 3,20 лв.. Ние работим на цена 1 лев на билет", подчерта събеседникът.
Относно договорените 15 млн. със служебния кабинет, тя информира, че средствата не са разпределени навсякъде.
"Фактът, че населено място остава без транспорт, не може да бъде решен по друг начин, освен с някакво финансиране. Който и да е, няма как да издържи само да генерира разходи. Трябва да се търси баланс между това да бъде увеличена цената на билета и компенсации от страна на държавата", уточни тя.
Гледайте целия разговор във видеото.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Планъв книгата на Швааб си работи.Частнициъе почнха да фалират,ресторанти ,хотели,превозвачи,фабрики.Бедниъе се увеличават.Корпорацийте правят яко кеш,Даже и населението малко по малко намалява.вие си мислиъе ,че Радев или Бойко или Киро въръят планетата
Направили си икономика от чистачи, миячи на чинии и туризъм, после при първата криза реват и искат да увиснат на социал... продънена държава със затихващи функции. И тия искат да наливат милиарди заеми, за да закрепят секторите, които при следващата криза... пак ще затънат и пак ще искат да увиснат на социал... Не, така не се прави икономика. Не знам на какво ги учат в Кравард.
Да подкрепяш на инат това правителство и Радев, значи да живееш с поговорката, не сакъм да съм добре, ама на Нане да му е зле. Злобата и зависта докараха тези беди на повечето хора.
Напоследък се налага да ходим по болници от Варна до София.С кола-общо 950км х 6,2лтр х 2,4лв=140лв бензин, още 4 до 6лв за 1000км масло и да сложим амортизация 10%-15лв. Грубо са 160лв или за 3ма са по 53-4лв на човек от в къщи пак до в къщи и спираш, хапваш.. На Биомет ед билет-32лв/ двупосочен-54лв/ с намаление-48лв. БДЖ ок 22лв билет и ако запазиш спално още 10лв. С кола може да е и по-евтино на газ или по-малко горяща дизелова. Електричките още нямат обхват 1000км. Изводи си правете сами.
Е другари с харвардски отенък нещо да наплюете управлението на Бойко Борисов. Явно сте неграмотни и ***, за да харесвате управлението на Радев, Кирчо и Кокорчо. Само за няма и година вкараха Държавата и хората в калта на мизерията . Честито.
Кога едно евро ще стане 3000 лв. ? Хайде , време е , че да станем народ от милионери! Или Просто Киро ни е приготвил рубли вместо левове ? Защото работата с рублите натам върви.
Не се косете, Просто Киро така ще ви промени , че няма да се сетите за бизнес никога повече ! Скоро бензина ще го сипвате от шишенца по 100 гр. , защото няма да имате пари дори за 1 литър бензин ! Спретнаха ви "промяна" ! А сега дерзайте !
ами всяка *** става превозвач (голем бизнесмен) не е нужно да си топ счетоводител и да сметнеш графата приходи разходи данъци застраховки и так дале господа бизнесмени освен бугати продават и едни такива малки неща по 5 лв калкулатори им викат пп от моята опит с инженери над 80% не могат да смятат на инг калкулатори
Поредните ревящи за помощи също като ж.п. превозвачите които наскоро ревнаха, че ще спрат работа защото тока им бил много скъп но продължават да си превозват най-изгодните товари докато за БДЖ останаха само нископлатените превози.
Това е дереджето до което ни докара един злобен шапкар и неадекватните му ортаци от правителството.Комунистите този път се справиха с фалирането на държавата още по-бързо и от преди.