Над 5 пъти са по-високи приходи при тол системата от издръжката ѝ

Предвижда се шофьорите еднократно да могат да поправят сгрешена винетка
15 фев 2022 21:19, Анисия Иванова
13
Над 5 пъти са по-високи приходи при тол системата от издръжката ѝ
Снимка: БГНЕС

Приходите от електронни винетки и тол за 2021 година са над 452,5 млн. лв. В същото време издръжката на Националното тол управление (НТУ) е малко над 84,4 млн. лв. Данните доказват, че НТУ не работи на загуба. Приходите постъпват в републиканския бюджет и по силата на европейското и българското законодателство се инвестират единствено за поддръжка и изграждане на републиканската пътна мрежа.

Екипът на Министерството на регионалното развитие подготвя нормативни промени, които да разрешат проблемите с грешки при въвеждане на данни в е-винетките и в тол таксуването.

Предвижда се шофьорите еднократно да могат да поправят сгрешена винетка. Корекцията ще действа от датата на купуването ѝ, тоест назад във времето. В момента корекцията действа занапред. Така, при коригиране на сгрешените данни за автомобила, ще има възможност и за заличаване на всички наложени санкции към момента. Целта е да се постигне справедливост при санкционирането на гражданите, които са купили винетка, но не са въвели правилно данните си. Агенция „Пътна инфраструктура“ ще въведе допълнително мерки за улесняване на шофьорите за правилно попълване на данните за автомобила им, включително и чрез информационна кампания.

Други нормативни промени ще адресират проблемите с тол таксите за превозвачите. Идеята е да се разграничават случаите на нарушители и тези, които неволно или неумишлено, не са подали тол данни до АПИ за част от изминатия път. Обмисля се намаляване на административните санкции за тези ползватели на пътя, като се избегне несправедливото им санкциониране с големи по размер глоби. В тези случаи ще се прецизира и стойността на компенсаторната такса.

Освен това МРРБ възложи пълна ревизия на дейността на тол системата от създаването ѝ до 31 декември 2021 г. На базата на заключенията също ще бъдат предложени промени за подобряване на работата ѝ.

Одитът е разделен в две части. Едната е проучване на техническите параметри на системата спрямо договора за изграждането ѝ. Целта е да се установи дали данъкоплатецът е получил в действителност това, за което е платил. Втората част на одита трябва да проучи дейността на НТУ, като анализира сключените договори с доставчици.

От общите приходи за миналата година 429 981 454,63 лв. са от пътни такси /е-винетка и тол/, а 22 542 492 лв. са от глоби /компенсаторни такси, наказателни постановления и актове за установяване на административни нарушения/. В сумата от малко над 84,4 млн. лв. за издръжка на НТУ през 2021 г. се включват разходите за заплати, осигурителни вноски, гориво, издръжка /ток, вода, топлоенергия, телефон и т. н./, както и възнагражденията, които тол управлението трябва да изплати на националните доставчици на услуги като комисионна за извършените от тях дейности. В посочената сума е включено всичко, обезпечаващо дейността на администрацията на НТУ.

В тол управлението категорично няма служители със заплати в размер от 47 000 лв. до 53 000 лв., каквито внушения се правят. Основните месечни възнаграждения на служителите се определят съгласно Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, като се отчита нивото на заеманата длъжност, квалификацията и професионалния опит. Средната брутна месечна заплата на служител по служебно правоотношение в НТУ за 2021 г. е 2242 лева. Средното брутно месечно възнаграждение на служител по трудово правоотношение в НТУ за 2021 г. е 1602 лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До EliА ти като си караш леката кола ТОЛ-такса ли плащаш или винетка?
9
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Фана фрезата, ше ви дам една тол система! Айде Тая вечер изкачаме и кой дет набара - да реже!
8
4
 
6
 
! Отговори
Eli преди 2 години
Значи без ТОЛ подразделението пак сме имали 400млн приходи от винетки.След това се наместват тези от ТОЛ, прибират 80лв, а приходите стават 430млн.Та къде казвате е огромната печалба?
7
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ах , това не е вярно .Нали Кокорчо каза че било на загуба и само отколонявали средства , сега знам къде са отивали в ПП от там са си финансирали предизборната кампания.
6
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Същата работа с много по-малък разход вършат камерите.
5
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Сега е момента програмистчето да се изкаже как не можело да се правят поправки. Нал така се дръвчеше преднио път. А че е поредната шуробаджанашка хранилка е ясно още от създаването и.
4
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Преди тия кърлежи да се наместят да лапат е имало 400 милиона приходи само от винетки, сега са 450 милиона, от които 80 милиона са за кърлежите, ще рече сме 30 милиона годишно назад, и като се сметнат 300 милиона дето дадоха за тол системата, тази схема е за съд и затвор
3
2
 
14
 
! Отговори
1 преди 2 години
Тази статия е подготовка,за вдигане цените на винетките.
2
0
 
16
 
! Отговори
Stoyanov преди 2 години
Приходите от електронни винетки и тол за 2021 година са над 452,5 млн. лв. Издръжката на Националното тол управление (НТУ) е малко над 84,4 млн. лв.. Каква загуба бе , та тия работят на 400% печалба - само пътищата липсват нещо.
1
5
 
17
 
! Отговори
Диоген преди 2 години
Интересно!? Имаше обвинения срещу системата,как търга бил спечелен от изпълнителя, как властта се обогатявала от приходите.. Имаше, ама преди изборите! Сега вече е с 500% отгоре! ПП - ПРИБИРАМЕ ПЕЧАЛБАТА