Пътища, БДЖ, тол система - няма ясна и целенасочена политика накъде вървим

Второкласните пътища не трябва да влизат в обхвата на ТОЛ системата
15 апр 2022 14:35, Анисия Иванова
17
Пътища, БДЖ, тол система - няма ясна и целенасочена политика накъде вървим
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Заемането на определен пост в държавата предполага, че имаш ясна визия, план за изпълнение, екип. Обяснението, че бордът на БДЖ е сменен два пъти, защото не изпълнява задачите означава, че и този, който им ги поставя, не знае какво иска или не може да подбере екипа си. Управлението на транспорта, свързано с инфраструктура  и цялостните процеси, не е лесно. Моделът, който се налага в България, че когато човек, имайки успешен бизнес, може да управлява всичко, води до това нещо. Това каза проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт в предаването „Бизнес старт” с водещ Живка Попатанасова.

Никой от бранша не вярва, че реформата за БДЖ е правилно построена и ще се реализира, по-скоро ще дойдат следващите реформатори. Желанието да се постигне ефект за два-три месеца е много нереалистично и показва непознаване на транспорта и транспортните процеси.

Трябва да се тръгне отдолу нагоре, от какво има нужда нашата държава. Съмнявам се, че имаме нужда от високоскоростен влак до морето. Имаме нужда от магистрала и изграждането на цялостна мрежа, която да е свързана с железниците, с гарите. „Транспортът е едно цяло”, допълни гостът

Ако няма постоянен мониторинг и отчет за състоянието на пътищата, ще имаме още по-големи трудности в цялостната дейност в сектора, подчерта събеседникът.

Националният план за възстановяване и устойчивост акцентира само върху железопътния превоз. Многократно настоявахме автомобилният транспорт да бъде включен, но това не се случи. Същото е положението и що се отнася до Оперативна програма „Транспорт”, която е към министерството на транспорта и тя също не е отворена към лицензирани автобусни и товарни превозвачи. Това каза Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи в България.

„Най-абсурдният отговор е, че изключително трудно се администрира подобна мярка и министерството на транспорта няма опит”, каза още гостът. По думите му липсата на капацитет за реализиране на мярката е абсурдно като оправдание.

Още по темата

Амбициите на министерството на транспорта са големи и определено са много напред във времето. Въпросът какво правим тук и сега няма отговор.

Няма ясна и целенасочена политика накъде вървим. След пандемията от Covid и с оглед ситуацията в Украйна автомобилният транспорт – както превозът на пътници, така и превозът на товари, е в изключително тежко състояние. Към това се прибавя и цената на горивата, които са основен разход за транспортните фирми.

"Редица европейски държави изляха стотици милиони евро в подкрепа”, подчерта Димитров.

Като пълно безумие определи Димитров намерението второкласните пътища да влязат в обхвата на ТОЛ системата от 1 юли.

„Подобно увеличение на цените три пъти и нагоре в сегашната ситуация и то в рамките на два месеца е крайно недопустимо. Ние с една крачка стигаме цените в Германия. Това ще удари изключително бедни краища в България, където се извършват изцяло вътрешни превози, там няма транзитен трафик. Логиката е, че трябва да се обхване транзитният трафик, който се плаща скъпо и вътрешният да не се товари”, обясни той.

Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
0
 
! Отговори
Anton преди 2 години
Изключително доволен съм от последното пътуване с БДЖ. Жалко че не мога да прикачя снимки. Радвам се, че новото правителство върви в добра посока.
12
0
 
4
 
! Отговори
факт преди 2 години
държавата е в тотален хаос . ква политика говорите ?!
11
1
 
3
 
! Отговори
тук и сега преди 2 години
ГАРАНТИРАНО ОТ ЕКОНТ!!!
10
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
гриндъри на всякъде има ли нещо дето Киро да не съсипа за една година
9
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ами тя реформата в БДЖ май си свърши работата, БДЖ товарни превози станаха неконкурентни на частните ж.п. превозвачи и не може да им пречи.
8
1
 
6
 
! Отговори
Иванов преди 2 години
Пълно и тотално безхаберие на всякъкво ниво. толкова некъдър.ност няма никъде. А, иначе ламтят и се натискат да управляват...ВСИЧКИ!!! Изводът: Некадърни крад.ци!
7
0
 
6
 
! Отговори
Наистина това е края преди 2 години
Дърпахте дявола за опашката и ето ви сега! Какво ли не написахте през годините за какво ли не и за кой ли не казахте нещо в България. Вземете се погледнете вие какви сте, а тогава поставяйте етикети. Вонята (миризмата) в България стана толкова голяма, че наистина повече от това няма на къде.
6
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много правилно казано. Който е решил да става управляващ или някакъв началник трябва да знае в детайли работата си, за да се разпорежда точно и ясно, а не да търси вина в подчинените си. Да управляваш фирма е лесно, но държавата е друго нещо.
5
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Путин е виновен!
4
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Харесва ли ви сега Промяната- пълна анархия и застой!
3
1
 
14
 
! Отговори
Коментар преди 2 години
Тоя с Еконта ли чакате да оправя транспорта?Той човека си гледа собствения бизнесинтерес!Милиони тонове стоки се превозват от Азия към Европа с хиляди тирове кръстосващи в България ,чупещи пътищата и убиващи ни по тях!Не може ли товарят си стоките в Турция на влака и през България с него..!Какво е туй чудо!?Преди години тука от товарни влакове не можеше да пресечеш линията а сега на денонощие я минат два три..я не!
2
0
 
10
 
! Отговори
Транспорт преди 2 години
Краде се много в България и парите се изнасят извън България.Всички знаем, че има села които нямат обществен транспорт, а трябва да се разчита на лични коли. Скоро ходих до селата около София. Направени огромни къщи или друго нещо приличащо на хотели и се вижда, че не живее никой там освен пазачът и жена му. Грандоманщината у българите наистина голяма. Отидете например в Княжево, Банкия, Бояна, Драгалевци... сами ще видите какво фалшиво нещо е.
1
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
То ако беше лесно, БДЖ нямаше да са с два века назад в развитието си. Всичко е ревнАло, а само преди година фанфари свиреха за страхотното строителство на Борисов. 12 години инфраструктурен "подем" и все така в 19ти век откъм инфраструктура.