Драстичен ръст в продажбите на електромобили у нас, но все още са под 0,5%

Всичките основни марки са инвестирали в България, каза Мартин Заимов
16 май 2022 09:14, Анисия Иванова
28

Драстичен ръст в продажбите на електромобили у нас от началото на година. В същото време пазарът на коли на бензин и дизел в Европейския съюз се свива през последните месеци, отчитат производителите.

"Много малък ръст на фона на Норвегия. Там новите покупки над 50% са чисто електрически. В Холандия до 20%. В България ръстът е много голям, може би има удвояване, но той е от много малка база. Ако продажбите са били 500 преди 3-4 години, сега са 2000. Но имаме много по-добра пропорция от Германия на зарядни станции с електромобили. Имаме и нещо, което е малко противоречиво - имаме много по-голяма порция несубсидирани автомобили спрямо субсидирани", каза председателят на Асоциацията "Електрически превозни средства" Мартин Заимов в студиото на "България сутрин".

А в страната ни има под 0,5% електромобили спрямо Европа.

"Средното в Европа е 1%. Броят в България е напълно сравним със Сърбия, Румъния, Гърция. Тези частици от конвенционалните коли, които са много вредни за човешкото здраве, са на височината на децата. И в Германия има изследвания, които показват съвсем ясно вредата от колите, дори от новите, които имат по-малки емисии", допълни Заимов в ефира на Bulgaria ON AIR.

Попитан колко ще ни струва един такъв електромобил, той отговори: "Купих си автомобил, който е един от най-добрите като инженеринг модели. Той е втора ръка, 10-годишен, беше малко над 4 000 евро. Това не е средна цена, това е възможност за нещо много добро",

А по думите му сервизите вече не са проблем.

"Всичките основни марки са инвестирали в България. За всичките тези години съм имал три пъти проблем с гуми и счупено стъкло от градушка. Работим по проект, който ще изгради станции в Родопите. 95% от зарежданията се случват в контакт "Шуко", подчерта председателят на Българската асоциация "Електрически превозни средства".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
1
 
0
 
! Отговори
Бай Дрън преди 1 година
Те тия електромобили ги дъвчите като Украйна. Знаете, че не сте прави, ама следвате правата линия на партията.
26
0
 
1
 
! Отговори
Тази асоциация преди 1 година
би следвало да постави въпроса за държавно субсидиране и данъчни облекчения на бъдещите собственици на електромобили, съвместно с вносителите на нови такива. Само така може да се стимулира подобна покупка.Вместо това правят статистика на внесените втора ръка в България електромобили.Няма никаква логика, освен ако асоциацията няма някакъв интерес за поддръжка и ремонт на тези коли.Странна работа, нашенска!
25
3
 
5
 
! Отговори
Програмист преди 1 година
Не ги слушайте, целия хейт и всички аргументи са си ги измислили като извинение, че не могат да си го позволят. Иначе им се иска, ама им е висока топка. И така трябва да е - електромобила е луксозна стока и не се полага на всички.
24
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Драстичен ръст в продажбите на електромобили у нас . . . Като си продал 3 за миналата година, а тази успееш да продадеш 9 имаш драстичен ръст от 300%, а иначе промили от продадени коли! В България няма инфраструктура (зареждащи колони)! Колко къщи или нови блокове се строят със зареждащи колонки, къде в лидъл, кауфланд и др. в България има зареждащи колонки за е-мобили? Колко е пробега на един е-мобил с един заряд 200-300 км. При мен един резервоар е за около 1000км нормално каране! Мошен ици!
23
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ако продаваш по десет на година, като продадеш петнадесет е драстичен ръст... А иначе нищо не означава.
22
1
 
5
 
! Отговори
Коментар преди 1 година
Единственият ефект от електромобилите е за гражданите че да не дишат пушеци и отровни газове!А пушеците и отровните газове са изнесени при пръстите селяни,Китай и страните от третия свят където се вадят суровините,произвеждат се батериите и после се 6нишожават с горенето на хиляди тонове дизел и огромни кратери и унищожена природа!Това е все едно да се хванеш за косата и да се вдигнеш във въздуха!
21
1
 
2
 
! Отговори
До Анонимен 20 преди 1 година
Дабък - 0 - ОК , но Поддръжка - всяка година минаваш за обслужване (спирачки, охладителна с-***) факт, по евтино от ДВГ но го има, Помощ от държавата - само безплатно паркиране по зоните иначе в България - НЯМА, помощ от работодателя - Не съм чул за такава, но е възможно в някой малък процент IT фирми да има. За сега мои идва доста по-скъпо да инвестирам е ел. кола.
20
1
 
3
 
! Отговори
до Селяндур с Джип преди 1 година
Smart ForTwo EQ, САМО градско минава 110км с включен климатик. При 4 зареждания в месеца плащам 12лв ток. Нека багажника му е малък ;)
19
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Електромобилът разходи няма. Данък- 0. Поддръжка- 0. Помощ от държавата. Помощ от работодателя. И аз карам бензин 320 коня чисто нов и се дърпам от електромобил, но взехме на жена ми и няма такъв кеф... Зареждаш го безплатно навсякъде. На вилата направихме соларно зарядно за него. В гаража имаме бекъп вариант. За града просто е чудесен. Ся хора, каращи разни остарели бараки, няма как да разберат това нещо. Нито могат да си го позволят, нито нищо. Затова, нека да е лош. За нищо не става хахахаха
18
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В България ръстът е много голям, може би има удвояване - от 7 бр на 14 броя. Драстичен е ръстът в продажбите на електромобили :)
17
7
 
6
 
! Отговори
Мнение преди 1 година
Някой да посочи електромобил, който при -10 градуса, с постоянна скорост от 140км/ч., с включено отопление в купето да може да измине повече от 200км.Проблемът е в технологията - мъртвородена е и в никакъв случай екологична.
16
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Абе стига сте ни сравнявали с чужбина, къде са техните заплати, къде са наще. Ми много ясно, че ако имаха хората възможности щяха да карат нови и екологични автомобили. Но спрямо доходите ни, цените на тези автомобили са непосилни. То поддръжката на старата таратайка е проблем, камо ли масрафите на новите автомобили.
15
1
 
4
 
! Отговори
До 13 преди 1 година
"Нормалните" хора също се и бучат с отрови, нали така бе тpoлe. Явно в България 90% според теб са ненормални. "Новото нормално" - да врещиш като луд в Европейския парламент, а и да ти ръкопляскат, както и "скулптура" на украинска "майка", която прилича на прилълеца.
14
1
 
0
 
! Отговори
Путин преди 1 година
Няма проблеми, ще платя на разни *** да пишат навсякъде че електрическите коли не стават и че Русия е велика и ще си взимаме пари за винаги от газ и петрол, само трябва да спрем света да се развива и да стои на едно място като нас в Русия.
13
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Хахаха путинягите в хор скачат. Тавариши, вашата любима Русия е обречена, в повечето държави електричките стават все по масови благодарение на батко ви Илон Мъск дето също погреба Роскосмос. Айде цъкайте минуси и яжте пелмени
12
9
 
6
 
! Отговори
Нормално преди 1 година
Нормалните и образовани хора карат електромобили, гьнь0вците карат печки на дърва, които замърсяват природата.
11
1
 
7
 
! Отговори
абе преди 1 година
почнахме ли да произвеждаме ел.автомобили ? щото кико нали завод построи :)
10
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Това има смисъл само за града и да зареждаш безплатно, на магистралата вече зависи от самия електромобил но за там се иска Тесла Модел 3/Киа/Хюндай/БМВ i3 останалите просто като ги напънеш и след 100 км. трябва да спираш да зареждаш.
9
3
 
4
 
! Отговори
тъй тъй преди 1 година
Интересно през това "шуко" какъв ток тече!?Производителя му дава 25 ампера!Значи с тоя ток ще го зареждаш един месец!?Тука нещо не е на ред!!!
8
1
 
7
 
! Отговори
Селяндур с джип преди 1 година
За 4к евро Смарт фор ту с пробег 10 км. И за къв ч.. ми е тая кошничка като на ден правя 60км и не мога да сложа нищо в багажника?