"Гъливер" окончателно спря полетите до Скопие и Тирана

Идеята за възстановяване на въздушните връзки беше на премиера Петков
7 юли 2022 12:18, Анисия Иванова
32
"Гъливер" окончателно спря полетите до Скопие и Тирана
Снимка: БГНЕС

Българската авиокомпания „GullivAir” спря окончателно редовните полети до Скопие (Северна Македония) и Тирана (Албания), съобщи сайтът TravelNews, позовавайки се на информация от служители на Летище София.

Проверка на сайта на авиокомпанията установи, че билети за двете дестинации не се продават.

Според информацията "GullivAir" вече е върнала трите малки самолета ATR 72 на лизингодателя, защото не може да им плаща вноските.

Авиокомпанията е прекратила резервациите за полетите по линията София – Скопие след 21 май и билети за тази дестинация вече не могат да бъдат закупени. Авиокомпанията прекрати също така резервациите за другата си редовна международна линия до Тирана от 14 май.

Още по темата

Отново през май македонският външен министър Буяр Османи предположи, че продажбата на самолетни билети на авиокомпания „GullivAir” вероятно са спрени поради преговорите на компанията с българското правителство за субсидирането ѝ.

„Когато обсъждахме този въпрос (за откриването на въздушната линия – бел. ред.), разглеждахме две възможности. Първата беше полетите да бъдат напълно комерсиални, т.е. в зависимост от интереса от страна на пътниците. Втората включваше субсидиране от страна на правителствата, при което Република България пое върху себе си този ангажимент”, обясни Османи.

Той сподели, че според информацията, с която разполага, резервациите на билети са спрени, тъй като текат преговори между авиокомпанията и българското правителство дали ще има подкрепа от страна на България, или не.

Първият полет на въздушната линия София – Скопие – София беше открит на 26 март 2022 г. с много фанфари след дипломатически усилия, като беше съобщено, че авиопревозвачът ще извършва полети два пъти седмично – в събота и в понеделник.

Идеята за възстановяване на въздушните връзки между двете страни бе предложена от българския премиер Кирил Петков по време на посещението му в РСМ на 18 януари с мотива, че не е редно между двете столици да няма полети и да се налага да се лети през трети страни.

В миналото въздушната линия София – Скопие просъществува за кратко и беше закрита през 2010 г. поради финансова нерентабилност, прпипомня БГНЕС.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
2
 
41
 
! Отговори
Куркапански преди 1 година
В миналото въздушната линия София Скопие просъществува за кратко и беше закрита през 2010 г. поради финансова нерентабилност, прпипомня БГНЕС. Такааа ,сега Кирето по същата причина нерентабилност закрива държавата!Дипломната работа на Асенчо е как от богати държави да направим бедни!
7
2
 
54
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Приходите от един полет били средно 384 лева, а разходите 6 хиляди лева. Истински харвард гений.
6
2
 
42
 
! Отговори
Реалист преди 1 година
КАЗВАХМЕ ВИ, ама кой да слуша. Елементарни сметки показваха, че са нерентабилни. Но Киро да се хвали, нали? Всичката му работа е такава - пълен провал.
5
4
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Кирчо е истински меринджей. Открива самолетни линии за по 6 пътници и купува газ на тройни цени от съседна Сърбия.
4
2
 
27
 
! Отговори
Прокурора на Пелишат преди 1 година
До момента на борда на полет за Скопие бяхме ***,Пульо,Атанас и аз! Тва харвардците наред с другото и като авио менаджери са разбирачи...
3
3
 
33
 
! Отговори
До 1 преди 1 година
Очевидно идеята е била ние, данъкоплатците да я плащаме. Като всички "идеи" на про100 Кирето.
2
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Поредното доказателство колко са зле киретата. Кирчо толкова се гордееше , че откривал и СУБСИДИРАЛ тази линия, че средно на полет са се возили по 6 човека. Кирето си мисли, че щом може той да води ленчето на вечери със самолет в други страни, значи не е проблем да пътуват и по 6 човека със самолет до Скопие и загубите да се покриват от бюджета ни.
1
1
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Що бе Кире и Картечарката Льоня могат да си Фъркат ежедневно и до Скопие и до Тирана,въпросът е кой ще плаща тая малоумщина?