Нужна е кардинална смяна на Закона за движение по пътищата

Илия Тодоров: Години наред е наслагвано чувството за безнаказаност
28 сеп 2022 14:04, Анисия Иванова
27

Войната по пътищата продължава, въпреки полицейските акции, които бяха засилени след катастрофата на бул. "Черни връх", в която Георги Семерджиев връхлетя и уби две млади жени. И в последния фрапиращ случай от Околовръстното на София виновният водач се оказа пиян и дрогиран.

"Въпросът е защо този човек е на пътя след 35 фиша, защо има автомобил и е на свобода. Не е въпрос, когато убие човек, тогава да го вкарваме в затвора, това няма да върне тези хора. Когато имаме някой, който 30 пъти е хващан с такова поведение, е въпрос на време да отнеме човешки живот. Трябвало е да му се отнеме автомобила, да му свалят номерата и ако продължава - да бъде вкаран и в затвора, за да не може физически да отнеме живот", коментира Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи Илия Тодоров в студиото на "България сутрин".

По официални данни всеки месец при проверки на пътя се установяват по 500 пияни и дрогирани шофьори. Но експертите са убедени - пътната безопасност не е въпрос само на глоби или да се строят по-безопасни пътища.

"Годините наслагване на чувството за безнаказаност са си казали своето. Хората не осъзнават колко е опасно това. Трябва да управляваме, така че да не ни е страх от проверките, а за собствената ни безопасност. Трябва да минат няколко поколения, трябва да се научат законите на физиката, за да знаеш, че не е правилно да возиш детето си право в автомобила по магистралата. Да не говорим за употребата на наркотици. И най-суровото наказание, ако има шанс да ти се размине, няма как да има превантивен или възпитаващ ефект", добави Тодоров пред Bulgaria ON AIR.

И е категоричен, че стремежът не трябва да е към по-строги наказани, а към събираемостта на глобите и изпълнение на санкциите. Тодоров посочи, че наказанията за превишена скорост в градски условия не са ниски, но събираемостта им е около 50%, което води до чувство за безнаказаност.

"Не размерът на санкцията, а нейната неизбежност възпира. Трябва кардинална смяна на Закона за движение по пътищата. От избори в избори това сякаш отпада като приоритет, всеки ден умират хора и този закон има нужда не от ремонт, а от тоталната му подмяна", каза още Тодоров.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
1
 
! Отговори
Шарлатанин преди 1 година
След "кардиналната смяна на ЗДП" отново ще го отнесат читавите шофьори, имали лошия късмет да преминат с 80км/ч на някоя хранилка, ограничаваща скоростта до 60км/ч. А джигитите и дрогите, убиващи хора на пътя ще продължат да вилнеят по пътищата, щото МВР, прокуратурата и съда ги пазят.
23
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
"Не размерът на санкцията, а нейната неизбежност възпира. ..." За пръв път този от асоциацията на пострадалите от катастрофи, да каже нещо смислено.
22
1
 
0
 
! Отговори
K0rNELA преди 1 година
До Анонимен 21На околовръсното има множество включвания и изходи от главното шосе и е нормално да е 80 км/ч ограничението. Нищо, че в средна лента се движат с 60, в дясната бетоновози и камиони с 90, а в лявата поршета с поне 100-110. В понеделник се придвижвах по въпросния СОП и беше страшно.
21
1
 
0
 
! Отговори
Аха аха преди 1 година
Проблемът не е в закона, а в корумпетата, които го прилагат. Разни списъци с "дарители" на МВР, които не бива да се закачат, някои с любовница в КАТ, която ги пази, депутат прави катастрофа и убива дете и нищо, гербаво Ко пиле мачка с Q7 чакаш на червен светофар и нищо .....
20
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Трябва цялостно да се преосмисли организацията на движението на пътя. Примерно - защо по дяволите има ограничени 80км/ч на околовръстното, което е по-широко и побре направено от Тракия? Защо на Тракия, при всичките коловози, дупки, ремонти и неравности е 140км/ч вместо 90-100 на места? Защо в кресна ограничението е 70км/ч вместо 50? Защо има камери на магистрала Струма преди Благоевград на равното, а не преди тунелите на Витиня?
19
0
 
2
 
! Отговори
КАТър преди 1 година
Проблема не е в закона (който е написан с краката си и например не прави разлика между шофьор, автомобил и собственик), а в липсата на какъвто и да е смислен контрол. Полицаите трябва да са в трафика, а не в храстите, и да санкционират агресивното поведение на пътя, което не е само това да мине някой покрай теб над ограничението.
18
2
 
2
 
! Отговори
Тези преди 1 година
наказания в момента са крайно меки и недостатъчни. В Гърция сварят номерата за едно неправилно паркиране. 700 евро е вече глобата за преминаване на червен сигнал. За антирадар конфискуват автомобила. За превишение над 50 км - книжката ще си я върнеш след 5 години, евентуално. В Сърбия, за шофиране след употреба на алкохол се влиза в затвора. Ефективно. В Италия при причинена смърт при ПТП след употреба на алкохол или наркотици отпада споразумение с прокуратурата. И още много примери по света.
17
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И сега си има закони, но кой да ги спазва? Като млад шофьор гледам табела с ограничение 40 км в час и спазвам, а един батка почва да ме засича. Засилва до 100 пред мен и изведнъж спира и така през целия тунел. Амиии, ако човек не внимава, то е на ръба на катастрофа. А правила има, не е да няма.
16
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Сата НАТО Ти на какъв се направи?
15
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За да може тиквата да си краде, трябва да няма никакъв контрол никъде. Както се казва: "рибата се вмирисва откъм главата".
14
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Закона си е наред, аз съм го чел, контрол няма. Това е проблема на цялата държава. Продължава ме ли така и Алжир ще ни минат.
13
2
 
1
 
! Отговори
Този закон преди 1 година
за последните 20 години го сменихте поне 30 пъти и ефект никакъв. Какво ви кара да мислите, че с нова актуализация нещо се подобри? Плампате само глупости ...
12
5
 
2
 
! Отговори
Петров преди 1 година
Камери, камери, камери и нищо друго!
11
3
 
2
 
! Отговори
Сата НАТО преди 1 година
И какво като има 50 фиша. И аз имам 50 фиша и не карам пиян, не карам порше с 200 в 4 часа сутринта.
10
1
 
4
 
! Отговори
ники преди 1 година
От 20 години - бла-бла, да вдигнем наказанията, бла-бла и основно бла-бла. Е вдигнаха ги вече колко пъти, какъв ефект имат? Някой умник може ли да каже?
9
2
 
4
 
! Отговори
Кардинален преди 1 година
Кардинална смяна на хранилките на КАТ! Няма как да има селце на 5 километра вдясно от пътя и ти точно там да сложиш в шубраците табела за населено място и камера! Минаваш с 90 км/ч и след една година ти пристига акт за 600 лева. Е, няма да ви ги платя! Кое ще ми вземете? Инвалидната пенсия ли?
8
0
 
1
 
! Отговори
Име преди 1 година
...и закона за застраховането.
7
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тиквите са заети да правят схеми за крадене, а не да пишат смислени закони. За това сме на това положение.
6
1
 
0
 
! Отговори
Мхмм... преди 1 година
Не ни трябва нов, трябва ни работещ...
5
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Трябва да се забрани на полицаите да спират хората по улиците за "проверка"! Щом не си извършил нарушение нямат право да те спират.