2025 г.: Отказваме се от мобилния оператор без неустойки, ако вдигне цените

Срокът ще е 30 дни след индексацията
30
2025 г.: Отказваме се от мобилния оператор без неустойки, ако вдигне цените
Снимка: Pixabay

От догодина ще имаме право да се откажем от мобилни услуги, стига мобилният оператор да е обявил индексация спрямо инфлацията и това ще може да се направи без неустойка. Това става ясно след провели се срещи между КЗП и телекомите.

От 2025 г. в случай, че е приложена индексацията, потребителите имат 30-дневен срок в който може да се откажат от услугата без никакви условности и без да заплащат каквито и да е неустойки от договора, който е сключен с мобилния оператор. Това коментира пред БНТ Стоил Алипиев - председател на Комисията за защита на потребителите.

"В споразумението са уредени две неща - първото е правото на отказ на потребителите от договора, за което не съществуват никакви законови лостове и механизми, с които да принудим търговеца да се съгласи с това нещо по съдебен ред. А второто е постигане на абсолютна реципрочност на правата на потребителите в отношенията, когато цените се индексират вследствие на обективни причини, както е в случая - натрупана инфлация", поясни Алипиев.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още по темата: мобилни оператори
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
0
 
! Отговори
Справедливост преди 1 месец
Имам личи впечатления от КЗП. Правиш жалба от оператор и представи си кака голяма работа са свършили. Изпращат ти сигнала до оператора и обратно отговора им до потребителя. Една пощенска кутия и нищо друго. А, че в отговора почти всичко е лъжа, какво от това..
27
0
 
0
 
! Отговори
Справедливост преди 1 месец
Какво толкова са направили, едно голямо нищо. Прекратяваш договора с един оператор и отиваш в капана на един от другите два. Междувременно и те са вдигнали тарифите. Всяка година закриват изгодните, по ниски тарифни планове и въвеждат нови с почти 30 процента по скъпи. Оправданието им е, че старите планове не отговаряли на пазарните и потребителски изисквания. Интересно как и кой определя потребителските изисквания. Някой направил ли е проучване от колко минути разговори се нуждае?
26
0
 
6
 
! Отговори
gg преди 1 месец
Отказваме се, ако оператора вдигне цените и какво прави? Отиваме при другия оператор, който вече ги е вдигнал. Свободен пазар, майка.
25
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Хубуу ама що от догодина ??????
24
0
 
5
 
! Отговори
анонимен преди 1 месец
Ако това продължи, наесен минавам на ваучер!
23
3
 
5
 
! Отговори
ФАКТ! преди 1 месец
И трите ни телекома са собственост на милиардери приближени на Кремъл! И трите предлагат абсолютно еднакви цени и условия! Конкуренция няма! Пред фактите и копейките мълчат и няма какво да кажат!
22
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ми те всички вдигат цените, значи трябва да се откажем от всички
21
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пълни лъжи ,тоя договор който го дават важи само за тях ,а за нас не ,пращат смс и ти увеличават таксата ,ако стане това в германия или Белгия че ги глобят 20 000 000 евро на нашите предатели от ПП само на Украйна подарят милиони и оръжие ,нас кучетата ни яли
20
0
 
6
 
! Отговори
ьаьаьа преди 1 месец
Аз за това ползвам предплатена карта и на фирмата телефона. Може да си вземете предплатена карта от всеки оператор в ЕС и света. Комуникацията минава през интернет и е фрии. За интернет в къщи си взимам 10 гбита интернет за всички в сградата на един план. Всеки плащата по 5лв - 30 апартамента по 5 лв
19
0
 
12
 
! Отговори
kvazo преди 1 месец
"стига мобилният оператор да е обявил индексация спрямо инфлацията".Винаги могат да измислят поскъпване заради други условия!
18
0
 
15
 
! Отговори
Българ преди 1 месец
И кво от това, в България има картал на всичко и да се откажеш ше отидеш при другия, на подобни условия.
17
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Голям праз то нали всички заедно вдигат и предлагат едни цени. Това не е конкуренция, с горивото е същото така ще стане и с тока
16
0
 
17
 
! Отговори
Мен преди 1 месец
А защо просто не си спазват договора?! Сключваш 2 годишен договор на една цена и после оператора си прави каквото иска. За какво ми е тоя договор тогава? Сега виваком щели да спират достъпа до тидал. МИ алоооо то в рекламата точно това пишеше. Се пишем жалби за заблуждаваща реклама и сезираме КЗП за нелоялни практики.
15
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"...стига мобилният оператор да е обявил индексацията." Това може да се тълкува дву и трисмислено. Пак вратички в полда на МО!
14
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пак ще го измислят. Ще бъде написано някъде с малки буквички, ще обявено някъде в Ит през 9 страници в 10 та, ще пропуснеш законовия срок и пак ще си прбн.
13
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Като прекратиш договора къде ще отидеш като другият е същият? То е картел между МО!! Няма спасение!
12
0
 
6
 
! Отговори
Влади преди 1 месец
Ехеее, то като ми умре...
11
0
 
21
 
! Отговори
Наблюдател преди 1 месец
Нищо не променя това, защото всички са едни и същи - при три мобилни оператора реален избор няма...
10
0
 
16
 
! Отговори
HELL преди 1 месец
"От 2025 г. в случай, че е приложена индексацията, потребителите имат 30-дневен срок в който може да се откажат от услугата без никакви условности и без да заплащат каквито и да е неустойки от договора, който е сключен с мобилния оператор." - ТЕ ВЕЧЕ НАПРАВИХА НЕЗАКОННАТА ИНДЕКСАЦИЯ, А СЛЕДВАЩАТА МОЖЕ ДА СЛЕД 5-10 ГОДИНИ, НО ЗА ТОВА ВЪРВИ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПАКЕТ!
9
0
 
2
 
! Отговори
аььааь преди 1 месец
До АнонименАз ще го върна ама той само за рецикилиране ще става само, както ги ползвам. Аз ползвам по принцип мобилна услуга iphone 15 pro max