Янко Стоименов: Пилотите съзнателно поставяме себе си на ръба на човешките възможности

За девет месеца имало девет фатални авиационни катастрофи в ЕС
17 сеп 2024 22:20, Нели Христова
16

Черната кутия на разбилия се преди дни в Граф Игнатиево самолет L-39 е изпратена в поделението в Долна Митрополия, но все още не е разчетена. При авиокатастрофата загинаха двама пилоти.

"Когато една нация загуби двама от орлите си, е трудно да говориш. Може би е по-добре тогава да затворим устите си и да отворим сърцата си със състрадание, обич и почит към тези хора и техните близки", заяви пилотът Янко Стоименов в студиото на предаването "Денят ON AIR".

Черната кутия може да разкрие много факти

Той отбеляза, че е важно черната кутия на самолета да бъде разчетена, защото тя може да разкрие много факти за причината за фаталния инцидент.

Стоименов подчерта, че е трудно да се правят предположения без наличието на факти, но очаква, че записите могат да дадат ясна представа за причините за катастрофата.

Гостът посочи и подобни инциденти по света, като отбеляза, че за последните девет месеца е имало девет фатални авиационни катастрофи с осем жертви в различни страни, включително Франция, Испания, Аржентина и Малайзия. Подобни случаи не са необичайни и включват дори високо тренирани военни пилоти.

"В едни такива демонстрации, ние пилотите съзнателно поставяме и себе си на ръба на човешките възможности и тези на технологията. Това се прави с цел да извисим духа на тези, които са долу", каза Стоименов пред Bulgaria ON AIR.

Той разказа за собствения си опит с учебно-бойния самолет L-29 и как по време на маневри на ниска височина е попадал в ситуации, в които претоварванията водят до загуба на ориентация и физически контрол.

"Катапултът е нещо много хубаво, но не е панацея. Ако вие катапултирате в момент на вертикален маньовър или какъвто и да е маньовър, свързан с голямо претоварване, вие няма да го преживеете", поясни Стоименов.

Авиационната общност реагира с дълбоко съчувствие, като организира инициатива за подпомагане на семействата на загиналите пилоти.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още от Общество
Инфраструктурата на границите ни е от 80-те години на миналия век
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
1
 
0
 
! Отговори
Никой преди 3 седмици
И в България всеки може да стане пилот. А само с връзки няма да стигнеш далеч. Може да не се иска голямо зубрене, но се иска дисциплина и поддържане на нивото цял живот. Всяка година има по един или два медицински прегледа и два тренажори. И ако не минеш си губиш работата. Да не говорим за финансови кризи и *** политици, унищожаващи цялата държава. Малко уважение към хората рискуваш живота си всеки ден. И гледайте да не паднете от стола в офиса- опасно е.
4
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Стига глyпости. В развитите страни всеки може да стане пилот и тази професия не е толкова атрактивна там. В България имат малко самолети заради некадърност и защото военните си гонят кариерата вместо да милеят за родината. Хората за какво се борят масово? Да бъдат богати и да имат власт или да бъдат известни и забелязани. Така и с БГ пилотите. Блазни ги тая професия, защото са гледали Топ Гън и бащите им ги нареждат с връзки, а те след това масово отиват в гражданската за пари. Играят на мъже.
3
2
 
2
 
! Отговори
Сата НАТО преди 3 седмици
Глупости на търкалета. Искате ли утре пак да утрепете два орли, за да ми извисите духа?
2
3
 
1
 
! Отговори
Никой преди 3 седмици
Стига сте плюли без да разбирате. Янко е професионален пилот цял живот. Президента Радев частично. И двамата имат право-истината ще се разбере след разследване. А името Стоименов е македонско, за безродниците, които не са чели собствената си история. Стари учебни самолети няма. Има поддържани и неподдържани. А поддръжката на бойния опит е най-трудното нещо, като не се дават пари. Ще храним Натовската войска, като не храним своята.
1
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Аре стига с тези пилоти, военни са, знаели са рисковете!