Край на "книжката на трупчета"

Парламентът готви яки глоби за джигитите на пътя
Обновена: 8 дек 2010 20:49 | 8 дек 2010 19:58,
151
Край на "книжката на трупчета"
Снимка: Булфото

Шефът на „Пътна полиция” комисар Алекси Стратиев застана твърдо зад предлаганите промени в Закона за движение по пътищата.

Основен акцент в новите текстове е облекчаване на режима за отнемане на шофьорските книжки.

Предвижда се това да става при повторно или системно каране с бясна скорост.

Така баровците със скъпи коли, които карат бързо, вече няма за какво да се притесняват – дори да минат с 200 километра в час в центъра на София, няма да им вземат книжката. Вместо това ще плащат по-високи глоби.

Ако са превишили скоростта с 50 километра – ще се бръкнат с 350 лева, а за всеки 5 километра над 50-те – с по 50 лева върху глобата.

Книжката няма да им бъде отнета, дори да минат втори път в центъра на София, пак с 200 километра в час – ще си платят и ще си я запазят.

Също така – дори да направят нарушението трети път. Едва след това се счита, че въпросният състезател системно нарушава закона и книжката ще му бъде взета.

Комисар Стратиев обаче е категоричен, че увеличаването на глобите е достатъчно сурово наказание. Той припомни, че отнемането на шофьорска книжка за скорост беше прието още през 2007 година. Тогава загиналите по пътищата по тази причина били между 50-52%.

Още по темата

Миналата година обаче катастрофите заради скорост са стигнали 56% от останалите.

„Тоест лишаването не е повлияло за целта, за която е било прието”, посочи Алекси Стратиев.

По думите му такава е и европейската практика – по високи глоби и лишаване от право за шофиране едва след това.

Комисарят каза, че според действащия закон половината шофьори в България трябва да останат без книжки.

От опозицията обаче вече посочиха при първото четене на законопроекта, че неговата основна цел е да се съберат още пари в хазната.

Депутатите дори се пошегуваха, че явно и Законът за движение по пътищата е сътворен от финансовия министър Симеон Дянков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


151
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
148
1
 
1
 
! Отговори
Венелин преди 13 години
Просто мильовците ще си вдигнат стандарта - ще има: "Виж сега, глобата е 300 лв. ... Ама ако дадеш 100?"...
147
0
 
0
 
! Отговори
asd123 преди 13 години
taka si misli6 ot strah ... ima dosta hora, koito razvivat i nad 200 v Sofiq ;) Az ne sam ot tqh, no se pak gi ima ...
146
1
 
0
 
! Отговори
до 144 преди 13 години
С 200 км в София никой не кара. А като гледам и ти имаш мераци да нарушаваш, затова не ми е жал. Плащай или пътувай с трамвай.
145
2
 
4
 
! Отговори
комунето преди 13 години
Е това е само да щават народа и бедни и богати ще плащат. Не им пука за наказания само ПАРИ ИСКАТ герберите.
144
0
 
2
 
! Отговори
Абсурдистан преди 13 години
докато симпатягите с пагоните си бъркат в носовете и си затварят очите, полза от закони няма да има... Ако ще не книжката, а колата, жената и апартамента да му взимат по закон, като няма кой да свърши тази работа, няма да има и полза.
143
2
 
0
 
! Отговори
ККК преди 13 години
най-после една добра поправка.
142
0
 
4
 
! Отговори
анонимен преди 13 години
калпава държава с калпави закони...и двамата сме водачи..но той имал пари и щял да си плати..но пък аз нямам и ще ме одерат жив...а тоя самоубиец аджеба ще може ли да спре с 200 км в София без да нарани или убие някого? това вече си е пълна идиотщина на фуражките с пагони...
141
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
"Комисарят каза, че според действащия закон половината шофьори в България трябва да останат без книжки."Ми значи, че не прилагате законите, щом всички си карат колите. Вместо да цакате шофьорите само за тъпите фарове, вземете санкционирайте истинските престъпници !!!
140
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
А за сгазен пешеходец колко е глобата?
139
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Значи, *** с кола за Н-стотин хиляди не е джигит? И не е опасен, "щото си познава коня"?
138
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Ами да те са сигурни, имат електроника, здрави спирачки, бордови компютри и така нататък. Обаче хората с двайсетгодишни коли, които си карат по пътя, НА КОИТО мощният изстребител отнема предимство, нямат. Кой мислиш ще пострада заради неговите 200 км? Знаеш ли какво значи да те помете такъв *** в аварийната лента на магистралата, защото се е оказало, че само от там може да мине без да намали?Германия може да си позволи да няма горна граница на скоростта, само че нашите магистрали ... разбираш
137
5
 
4
 
! Отговори
неджигит преди 13 години
Не ме притесняват мене богаташите с мощни коли, които обаче не само са мощни, но и 100 пъти по-сигурни, с по-малък спирачен път, и секви екстри за безопасност както за самите шофьори, така и за околните. Джигитите с 20 годишни вектри, голфове и баварци - ей тия са опасни и тях много ше ги боли от глобата, стига да има кой да ги хване обаче...
136
0
 
11
 
! Отговори
Канавка преди 13 години
А аз питам, кой ще плати на мой приятел който се метна вчера в канавката и се обърна по таван, заради ОГРОМНА ДУПКА на средата на пътя и то в неосветена част на околовръсното на София ? И най-наглото след неколкократно обаждане на тел.112 му дават съвет да викне некои джип да го издърпа ,те не можели да помогнат.........ТЦ ,ТЦ .Оправете пътищата и ги направете Европейски ,и катастрофите ще намалеят ,или целта е изтребване на нацията ?
135
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Ало, господа и дами. повечето джигити по пътя, полубедните с 10 годишни таратайки ... Ами повечето водачи в България са полубедни и с коли между 7 и 17 години ... Естествено и сред нефелните ще са доста.Обаче това, което правят разни ламборгиньовци, мерцедеси, бмвета и прочее, само защото колата му може, с двайсетгодишен опел не може да се направи.Едните системно нарушават ВСИЧКИ правила, защото могат. Другите карат с нарушения. Едните са доста по-опасни. А ние кои гоним с тоя закон?
134
0
 
4
 
! Отговори
Нико преди 13 години
Реално никой не кара с 50, общоприето се смята, че 10 км отгоре е допустим толеранс. Неофициално, което значи, че не е законно. И половината карат (караме?) с по 70, за да сме "малко над" допустимите 60 при законни 50.Ами ...Представете си сега един прегладнял шапкаджия на изхода от квартала - здравейте, карате с 65 км/ч, това е 3х5 километра над нормата, че и нагоре.Щом се обявява тарифа, значи се разчита да се плаща ... това не е превантивна, а наказателна политика. Всъщност, фискална.
133
1
 
2
 
! Отговори
kolev преди 13 години
da napraviat kato v Shveicaria...globata saobrazena s previshenata skorost i dohodite na narushitelia - za edno i sushto narushenie za edin -350lv, za drug 3500 ili poveche...togava veche shte e spravedlivo.
132
2
 
6
 
! Отговори
qusi преди 13 години
И какво от това, като никога няма полицай когато ти трябва. Преди месец на околовръстното ме изпреватиха 2 коли (имаше състезание) - аз карах с 80 и успях само да видя проблясък от фарове и в следващия момент ми се разтресе колата от въздушната струя. Разбира се полиция никаде нямаше, гледах за да се оплача (макър знаейки, че е безсмислено). На следващия ден ме спряха за 10 км над допустимото. Няма как да стане и 1000 лв да направят глобата, докато имаме такива разхайтени и корумпирани полицаи..
131
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 13 години
Най-дивашки карат полубедните гъзарчета между 20-30 години с 10 годишни таратайки.
130
1
 
1
 
! Отговори
observer преди 13 години
Tova, koeto razbiram az v tozi sluchai e, che s tazi promqna na zakona ne gonqt veche "barovcite", za koito ne e bil problem segashniq zakon, kakto i ne bi bil problem da plashtat po-visokite globi... Nasochen e po-skoro kym masata ot naroda, obiknoveniq chovek..
129
1
 
6
 
! Отговори
оня преди 13 години
Според мен не е правино.В Сърбия за превишена скорост в града влизаш в затвора.Пък тука убиваш човек и........глоба.