Само приватизацията може да стабилизира БДЖ

Това обяви министърът на транспорта Ивайло Московски
10 мар 2013 14:08, Петя Славова
277
Само приватизацията може да стабилизира БДЖ
Ивайло Московски. Снимка: БТА

Приватизацията на "БДЖ - Товарни превози" е единственият начин БДЖ да бъдат стабилизирани. Това каза пред журналисти днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията в оставка Ивайло Московски.

БДЖ има дългове от 800 млн. лв. още от първия ден, в който дойдохме на власт и е в технически фалит, посочи той.

Държавата няма право да дава пари на железниците без разрешение от Брюксел, но дори и да получим такова, не знам дали е справедливо с парите на всички данъкоплатци да се плаща този дълг, каза Московски. Запитан за твърденията на протестиращите, че държавата няма право да продава "БДЖ - Товарни превози", той посочи, че холдингът БДЖ е в списъка на фирмите, които не са разрешени за приватизация, но дъщерните му дружества не са в този списък, пише БТА.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


277
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
231
0
 
3
 
! Отговори
Чочо преди 11 години
Г-н Московски, 4 години къде бляхте ??!?!? Защо приватизацията не е била на дневен ред преди години, а чак сега се правят изказвания?
230
0
 
3
 
! Отговори
Бай Трендо преди 11 години
Аман от светнати, та чак изгаснали! Приватизацията у нас винаги е била дълг срещу собственост. Т.е. ние ще ти пуснем еди кое си държавно предприятие под масата, срещу подкуп, ти плащаш за него с щедри обещания, бодро ориентирани към светлото бъдеще /за тях естествено/, не плащаш задълженията на предприятието - и към държавата и към всички други кредитори, нарязваш всичко за скрап - и в "Стомана" АД Перник. Теренът /земята/ се продават на пазарна цена или колкото дадат, това е горница, бонус още.
229
0
 
2
 
! Отговори
търпеливко преди 11 години
Информирани хора твърдят, че "товарните превози" може да се извършват и от ново регистрирани фирми, но големия интерес към приватизацията им не е самата дейност, а собствеността на предприятието, която по тяхни сведения надхвърля един милиард лева - подвижен състав, сграден фонд, обслужващи предприятия и др. Недей бе Московски, не посягай с мръсни ръце на БДЖ, които са създадени преди третата българска държава.
228
1
 
1
 
! Отговори
пак светнат преди 11 години
Бай нам-си-кой-си (май Трендо беше), много ларж го даваш с облозите, известно ли ти е, че БДЖ товарни превози няма никакви задължения към държавата? Дори да се "разграби" както казваш, след като е платено за него собственикът може да прави каквото си иска. Пий си хапчетата и не дрънкай глупости на ангро.
227
2
 
2
 
! Отговори
торквемада преди 11 години
А само кастрацията на предател-министър ще ограничи такива престъпни за държавата действия в бъдеще.
226
1
 
2
 
! Отговори
Гост преди 11 години
"По думи на Московски, ако Товарни превози бъдат приватизирани от ЧАСТНА КОМПАНИЯ С ДОБРО УПРАВЛЕНИЕ, допълнителни инвестиции и оптимизация на дейността, би могла да печели." А защо да не бъде УПРАВЛЯВАНО ОТ ДЪРЖАВАТА ДОБРЕ? Това е все едно да кажеш, че ако управляваш държавната собственост, винаги ще крадеш или няма да я пазиш от крадци. Ами да махнат връзкарите и високите заплати в бордовете на държавните дружества и да вкарат и граждански контрол там.
225
0
 
4
 
! Отговори
лео66 преди 11 години
Да беше само БДЖ с кафе да ги почерпиш.Правителството изсмуква последните жизнени сокове на успешния бизнес,за да храни губещи държавни мастодонти.Отделно от данъците се изплащат пенсии,здравеопазване, образование и кво ли не.Трябва да се бяга....
224
2
 
3
 
! Отговори
МИЛКОВ преди 11 години
ДА БЕ , ДА БЕ , ПО ЛЕСНО СЕ КРАДЕ ДЪРЖАВНАТА СОБСТВЕНОСТ ,КАТО СЕ ПРИВАТИЗИРА-ТОВА ГО ЗНАЕМ ОТ СЕДЕСАРИТЕ И ТЕХНИТЕ УЧЕНИЦИ ОТ ГЕРБ ! ВОЕННИТЕ ЗАВОДИ ПРИВАТИЗИРАХТЕ И НИЩО НЕ ВИДЯХМЕ ОТ ТЯХ, АВИОБАЛКАН, БМФ ,КОРАБОСТРОЕНЕТО И КАКВО ЛИ НЕ ЗА МИЖАВИ ПАРИЧКИ ! НАЙ-НАПРЕД ЗАПОЧНАХТЕ С НАЙ ПЕЧАЛИВШИТЕ ФАБРИКИ И ЗАВОДИ ,КАТО НАПРИМЕР ШОКОЛАДОВАТА ФАБРИКА В СВОГЕ ,ЦИМЕНТОВИТЕ И ДРУГИ ЗАВОДИ В ДЕВНЯ И КАКВО ЛИ НЕ ! ШИ*АНАТА И *** ФРАЗА НА СДС,ЧЕ ДЪРЖАВАТА Е ЛОШ СТОПАНИН !
223
3
 
4
 
! Отговори
Бай Трендо преди 11 години
Готов да съм да се обзаложа, че евентуалното частното вече "БДЖ - Товарни превози" ще бъде разграбено и разпродадено. Задълженията към държавата няма да се платят, никога. Справка: "БГА Балкан"," Кремиковци" "Плама" Плевен, "Химко" Враца и стотици още знайни и незнайни. Яки рушвети за чиновниците и политиците със сигурност ще има, вервайте ми. "Плащане на данъци в пъти повече". По голяма глупост не бях чел. Виж, печалбите ще се оберат до стотинка и ще се изнесат в чужбина. А, и 400 лева заплати.
222
0
 
5
 
! Отговори
светнат преди 11 години
Не знам дали на повечето пишещи тук им е известно какво означава БДЖ товарни превози. Повечето май си мислят, че ще се продават релсите и гарите. На практика се продават N на брой товарни вагони и мотриси и няколко товарни терминала. Всъщност и в момента частните железопътни товарни оператори с в пъти по-активни от държавното БДЖ товарни превози. Не виждам къде е трагедията да се приватизира, да печели в пъти повече от настоящем и да плаща в пъти по-високи данъци и такси на държавата.
221
2
 
4
 
! Отговори
^$&^$%^**%*^& преди 11 години
Московски!! Такива като теб в Централния ги стабилизират отзад!
220
1
 
1
 
! Отговори
Бай Трендо преди 11 години
Тъй де, колега още информиран. То някои от пишещите като нищо не разбират от национална сигурност си мислят, че ж.п. превозите и инфраструктурата са като каруците в тяхното село, само че се движат върху някакви железа, наречени релси или са някакъв остатък от епохата на Тодор Живков. Да, ама не. Товарните превози след една петилетка ще бъдат максимално натоварени с поръчки, щото ЕС има виждане да ограничи, и то съществено товарния автотранспорт за сметка на железопътния. Та те това е, значи ...
219
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Ей, момченце, ти явно си готов и майка си да продадеш, ако някой ти предложи достатъчно пари!
218
1
 
1
 
! Отговори
leo66 преди 11 години
Да остане БДЖ държавно.Ще избягат не само инвеститорите,но и последните свестни хора ,все още работещи тук.Да останат само дивите комунисти и *** ,да се крадат и избиват.От сраб БДЖ ще ги храни 3 месеца.
217
0
 
5
 
! Отговори
още информиран преди 11 години
Ще се продава БДЖ,но се ремонтира линията до Пловдив,знаем че се строи тунел под Босфора,превозите от Азия ще се извършват с ж.п. транспорт и България е първата на трасето!Става въпрос за огромна корупция,продаване на националните интереси,агенти на чужди интереси!Да се образува следствие,най-сетне някои да отидат в затвора!Да се създаде парламентарна следствена комисия, заседанията й да се предават на живо!Ж.п.инфраструктурата и транспорт са стратегически за националната сигурност!Казваме БАСТА
216
1
 
2
 
! Отговори
гонзо преди 11 години
Уж министър, а действията и физиономията му като на *** конекрадец. Не пипай БДЖ, ***!
215
0
 
2
 
! Отговори
информиран преди 11 години
Държавата може да бъде добър стопанин, Дойче Бан, немските железници са държавна фирма, железниците в Словакия, Полша, Унгария и т.н са държавни!Каргото -товарните превози на Дойче Бан имат за миналата година 400% печалба, а словашките железници, товарните превози - 900%!Значи може!Всички държави от ЕС, подобряват инфраструктурата на ж.п.транспорта и подменят машините по европроектите, Полша ремонтира почти всички гари и ж.п.трасета по европроекти!Значи може!Само в България не може и ще се продава БДЖ -за да се даде на някои наши хора или ще се вземе огромен рушвет от някои по високите етажи
214
0
 
5
 
! Отговори
човек преди 11 години
приватизация на БДЖ Товарни превози , като дълга от 800 милиона ще остане за държавата , а фирмата приватизатор след година ще е най - добре печелещата в България . и сметката е пак за нас .
213
1
 
4
 
! Отговори
Бай Трендо преди 11 години
До някои умни глави! Непазарно ориентирана е баба ви. В България всичко, което се приватизира и се харизва на т.н. стратегически инвеститори се съсипва и унищожава. Тези приватизатори са организирани крадци. Те разпродават активите на предприятията, които са "купили", но НЕ ПОГАСЯВАТ ТЕХНИТЕ ДЪЛГОВЕ. НИКОГА. ПРОУМЯХТЕ ЛИ! Така стана и с "БГА Балкан", с "Кремиковци" и с много други. Много пари изчезнаха, липсват. Къде са? Да не мислите, че баба ви Пена от село Големо Нанагорнище ги е взела, а?
212
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Какво са 800милиона?! Топлофикация София дължи повече от 500милиона а не се поставя въпросът че пак всички плащат?