Проблемът с превозвачите още в задънена улица

Турската и българската страна имат среща утре, информира Бобева
Обновена: 12 фев 2014 15:50 | 12 фев 2014 12:50, Камелия Цветанова
26
Проблемът с превозвачите още в задънена улица
Вицепремиерът Даниела Бобева Снимка: архив, Булфото

Проблемът с българските превозвачи още не е намерил решение, стана ясно от думите на вицепремиера Даниела Бобева, която представи пред депутатите информация във връзка със ситуацията.

Бобева посочи, че в областта на автомобилния транспорт двустранните отношения са регламентирани от спогодба между България и Турция, подписана през 1977 г. Говорим за доста остаряла правна рамка на взаимоотношенията между двете страни в тази област, коментира тя.

Съгласно спогодбата компетентните органи определят годишен контингент от разрешителни. За последен път контингентът е договорен е през 2012 г.

В случай, че и двете страни са съгласни с този контингент, той се смята за предварителен контингент, валиден и за следващата календарна година. По настояване на българската страна по време на двете заседания на смесената българо-турска комисия по международен автомобилен транспорт през септември 2013 г. в дневния ред беше включен въпросът за определяне на контингента от разрешителни за 2014 г. Тоест ние не се съгласихме с предвидения контингент през предходната година, поради което пожелахме да има среща на двустранна основа, посочи вицепремиерът.

За съжаление, и двете срещи приключиха, без да бъдат подписани протоколи, без да бъде определен контингентът за разрешителни за 2014 г. , каза Даниела Бобева.

Тя посочи, че през ноември 2013 г. българската страна отново е поставила въпроса за провеждане на среща във възможно най-кратък срок, на която да бъде определен броят на разрешителните за 2014 г.

По своя инициатива през ноември 2013 г. турската страна е изпратила част от разрешителните, договорени през 2012 г. Спазвайки принципа на реципрочност, българската страна е предоставила същото количество разрешителни. В знак на добронамереност на 20 януари 2014 г. българската страна е предоставила още 10 000 броя транзитни за нуждите на турските превозвачи. Турската страна информира, че при непредоставяне на половината от договореното през 2012 г. транзитни разрешителни до 30 януари едностранно ще обяви за невалидни предоставените разрешителни за българските превозвачи и че среща може да се проведе само ако българската страна й предостави тази бройка, половината от предвидените за 2012 г. разрешителни. На 30 януари турската страна обяви за невалидни предоставените разрешителни за българските превозвачи, като ответна мярка българската страна обяви за невалидни разрешителните за турските превозвачи, припомни Бобева.

Тя обяви, че се е срещнала с организациите на превозвачите, които настояват българската страна да не предоставя целия размер на разрешителните, докато турската не седне на масата на преговорите, за да се договорят квотите за 2014 г.

Двете организации на превозвачите – на турските и българските имат среща утре, на която се надяваме да бъдат постигнати някакви договорености, заключи тя.

Коментар по темата от председателя на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България Огнян Донев, може да видите във видеото!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
0
 
! Отговори
Pimk преди 10 години
Pimk pomiari
20
0
 
1
 
! Отговори
Pimk преди 10 години
A kakvo stana s peshterskata firma probila blokadata
19
0
 
1
 
! Отговори
Pimk преди 10 години
Ne dosegaemite v transporta pimk i petko angelov.razigraxa ciala darjava .
18
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ne na BG tirove v TR...kategori4no...Gadni Tatari mrasni...
17
0
 
1
 
! Отговори
смях преди 10 години
Отворвте я тая улица ,де-ортаците ви от Дпс хайде сега юруш да ви помагат-защо се покрихте всички,а?Тежка е царската корона и още ще ви дотежи,защото главите ви са празни...
16
1
 
2
 
! Отговори
до умниците преди 10 години
Тук чета призиви за възмездие, за затваряне изцяло на границата с Турция и т.н. Умници, първо не четете Станболов, ако неговите трудове бяха задължителни предмети в България сега нямаше да сме на това дередже. Дами и господа умници, превозвочите сами признават,че % 50 от работата която вършат я вършат от Турция и за Турция, което значи,че си вадят хляба от там а вие им казвате затворете дюкана от който си вадите хляба...Аз националистите ги мислех поне за малко умни, те са били хептен ЛУДИ, хехе
15
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Като всичко, с което сте се захванали. Какво още остана за разсипване. Само крадете и лъжете. Манипулациите ви са безкрайни. Тройката ви е отвратителна. Резервите - многобройни. Бареков чака да *** и води цяла кохорта от нереализирани злобари, жадни да се докопат до държавната хазна. Безсрамници. Омърсявате всеки честен човек, който се опитва да направи нещо полезно за народа си. Медии и социолози ви пригласят. Блато. Мръсотия. Арогантност. Безнаказаност. Скоро иде Видовден и за вас.
14
1
 
4
 
! Отговори
ПОВТОРЕНИЕ преди 10 години
Пътят към София. Долу ПАШИТЕ
13
0
 
2
 
! Отговори
а преди 10 години
турция ще надUпи бобева, както дпс , станишеф и мазолова
12
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Експертите търсят нови опорни точки с навеждане.
11
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Правителството на "експертите" е действие.
10
1
 
15
 
! Отговори
бобо преди 10 години
Не се учудвам,задръстени политици водят до задръстена улица!! С едни тирове немогат да се оправят,а щели да съживяват умрялата българска икономика!!! Освен задръстеняците от БСП и ДПС има ли някой да им вярва!!!
9
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Турция си пази интересите, време е и нашите тикви в правителство и парламент да защитят българските интереси.
8
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
и аз смятам, че за пръв път реагираем адекватно - турците ни натисакт да се отказваме от разрешителин, но пък исакт ние да им даваме на тях....къде го има това. Ние също трябва да ги натискаме. Ако трябав нека месеци да стоят по границата - правитлествот да обезвъзмезди фирмите, но да не се огъват пред Турция
7
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
До Kocek Banana GarantyТурче, не сте в позиция да поставяте условия, разчитате да предизвикате недоволство от наша страна, ама няма да стане, хората които са наясно с бизнеса знаят че вината е изцяло в турската страна и тоя път ще го......
6
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Фалитът на тираджиите е добре за БДЖ.
5
8
 
4
 
! Отговори
Kocek Banana Garanty преди 10 години
hahahaha....:-))))))za kakav ikonomicheski rast bila mechtala prez mesetz mai 2013 godina na kadin efendi Bobeva!:-))))))kato prez 2012 godina!?!i oste tzeli 24 chasa po 60 minuti po 60 sekundi tesi smeli bg transportiori, firmi, chauffeuri, prodavachi, kupuvachi ste chakat tesi bezumni Bobeva & Companiata!bravo na Turkiye premiera Erdogan! negovia rabotliv narod ne e prinuden da jivee s 55 evro na mesetz ot negovata centralna administracia! zatova tam zaplatite na horata mu sa nad 1000 evro!
4
11
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
С риска да бъда оплют, ще кажа че за първи път България реагира адекватно на турския натиск по отношение на транспортния бизнес, турците и по конкретно един казионен на Ердоган синдикат искат да изхвърлят нашите и грузински фирми, а споразомението което ББ подписа 2012 е изцяло в полза на турските фирми и те затова праят тези мизерии, надяайки се чрез недоолството на нашите фирми да го остаят да действа максимално дълго време, а иначе не са в позиция да поставят условия
3
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ха от 1977г. а сега Бобева, кажи кой е виновен за хала на държавицата ни??? Само задръстена тъпачка като теб може да свърши в задънена улица!!!! ОСТАВКА ама незабавно бе некадърници!!!!!
2
2
 
7
 
! Отговори
PR преди 10 години
KOISA TEZI 2 FIRMI KOITO DIKTUVAT PRAVILATA