Затягат правилата за шофьорски изпити

Теорията ще се държи само в кабинети на "Автомобилна администрация"
18 май 2016 12:44, Миглена Иванова
12
Затягат правилата за шофьорски изпити
Архив: Булфото

Теоретичните изпити за шофьорски курсове вече ще се провеждат само в кабинети на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Това предвиждат предложения за промени на наредбата за условията и реда за провеждането на изпитите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство (МПС), публикувани в портала за обществени консултации strategy.bg.

Крайният срок за изпращане на становища по текстовете е 30 май.

Още по темата

В момента теоретичните изпити се провеждат в офисите на учебните центрове, които имат лиценз за обучение на водачи.

С промените се въвеждат и изисквания изпитваните да са изолирани един от друг, за да нямат физически или визуален контакт помежду си.

Забранява се изпитваните да ползват електронни устройства и да ги държат у себе си, като преди самите изпити ще бъдат проверявани за електронни устройства с цел да се избегне манипулация на изпитите.

Промените в наредбата са във връзка с арестите за корупция в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" отпреди месец. Тогава беше задържан и шефът на агенцията Цветелин Цветанов.

При проверките се разкри, че част от задържаните са участвали в схема за купуване на шофьорски изпити и книжки.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
не знам за изпитите, но стегнете първо инструктурите, че като знам моя курс как мина....
6
4
 
0
 
! Отговори
коко преди 7 години
Те не само ромите копуват свидетелство за шофьор . И други макар малко по учени имащи пари , задане си губят времето с глупости както казват . Плащат , вземат и готово . Колко му е да настъпиш *** . Едно време за много грешки на пътя се вземаше книшката и на проверовъчен .Сега незная ималиго това.
5
0
 
3
 
! Отговори
До 5 преди 7 години
Ти или в момента караш шофьорски курс или съвсем скоро си го завършил и след него може би не си шофирал. Шофьорският курс е маловажен - достатъчно е да ти даде някакви минимални познания, които ще ти позволят да се научиш да шофираш след като завършиш курса. За повечето шофьори този курс е отдавна забравено нещо. Сега нещата с тези курсове се преекспонират, за да ни отвлекат вниманието от важното в случая - защо КАТ не работи и като следствие от този факт - милионите нарушения всеки ден.
4
3
 
3
 
! Отговори
Запасен преди 7 години
До Обективен 1Не съм съвсем съгласен. За да вземеш книжка, трябва да покриеш поне минимални критерии. Като не ги покриеш - няма. Отделен е въпросът, че минималният брой часове не е достатъчне, да не говорим, че инструкторите имат най-голяма вина, защото учат грешно курсистите. Аз бих въвел точков лимит И за инструкторите - примерно, хиляда точки. Когато "възпитаниците" на даден инструктор нарушат правилника, да се отнемат тези точки от инструктора. И като свършат - чао, лиценз!
3
1
 
1
 
! Отговори
Бай Иван преди 7 години
Ние правим всичко по български. Не може да накараме полицаите да си вършат работата, и вдигаме глобите за шофиране. Никой не търси отговорност от ДАЙ за шофьорските изпити, и ще променяме закона. Веднъж издадена шофьорска книжка може да бъде отнета само ако си сгазил няколко човека. Да вкарат закон, ако се усъмнят в правоспособността на даден водач да го пращат на проверовъчен изпит.
2
2
 
11
 
! Отговори
Обективен преди 7 години
От липсата на този контрол следват почти всички нарушения, които се правят, а не от взет изпит по втория начин или заради купена книжка.
1
4
 
13
 
! Отговори
Обективен преди 7 години
Шофьорските изпити и шофьорските курсове не са такъв огромен проблем, както ни го представят. Всеки шофьор знае, че с един шофьорски курс, не се става шофьор и си трябва дълга практика след това, за да се научат да шофират нормално. В този смисъл дали книжката е купена или не е, дали изпита е взет по незаконен начин или не, не е от голямо значение. Истинският проблем е съвсем друг - държавата не осъществява контрол на движението и паркирането, както се изисква по закон. От липсата на този контро