Пробив в парламента: Винетка за ден, за 3 месеца…

АПИ несъгласни: Подобни стикери няма никъде в ЕС!
25 май 2016 12:44,
71
Пробив в парламента: Винетка за ден, за 3 месеца…
Архив: Булфото

Еднодневната винетка направи пробив в парламента. Предложението за въвеждането й е било одобрено от депутатите в регионалната комисия на Народното събрание в един от последните дни преди празниците. Това става ясно от доклад на комисията, публикуван в интернет.

Освен еднодневната винетка, депутатите приеха и въвеждането на тримесечна. Комисията реши още и срока на валидност на стикерите да е календарният период от датата на издаването им.

Още по темата

Предложението за въвеждане на еднодневна и тримесечна винетка е на депутати от РБ и ПФ - Петър Славов, Димитър Байрактаров, Мартин Димитров, Христиан Митев и Вили Лилков.

Те внесоха предложенията си през април. Мотивите им за въвеждане на еднодневна винетка са, че липсата й е дискриминационна спрямо шофьорите на леки автомобили по отношение на тези на товарни, за които има винетка за един ден. Спрямо тях това винетката за един ден ще улесни и преминаващите транзитно коли през страната.

За тридневната винетка реформаторите и патриотите смятат, че е нужна, за да запълни празнината между едномесечната и годишната винетка.

Според вносителите тримесечната винетка ще е полезна за хората, които пътуват по републиканската пътна мрежа с колите си само през летния сезон.

Такъв тип винетен стикер ще е оправдан да се въведе и за българите, които живеят в чужбина и се връщат в страната само за няколко месеца, смятат още депутатите.

От Агенция "Пътна инфраструктура" обаче не са съгласни с въвеждането на новите винетки. Според тях подобни стикери няма никъде в ЕС, а и някои от предложенията на депутатите щели да влязат в сила с въвеждането на електронната винетна система, по която се работи.

В крайна сметка регионалната комисия е приела въвеждането на еднодневни и тримесечни винетки с 8 гласа "за", 0 "против" и 6 "въздържал се". Предстои предложението да се разгледа и в пленарната зала, а после и на второ четене отново в комисия и от всички депутати, за да влезе в сила.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
1
 
31
 
! Отговори
ДС преди 7 години
То и заплати няма такива в ЕС. Ама това не е на дневен ред нали ? Последните години се доказа, че не всичко което се случва в ЕС трябва да е меродавно. Има и по-добри практики.
31
2
 
29
 
! Отговори
Блокиран в Дневник преди 7 години
С риск да изглеждам като хейтър, ще кажа че винетките в Бг са голямо недоразумение.Навсякъде по света винетката важи само за магистрали, а първокласните пътища не изискват винетка. Иначе то става винетка с М отпред.И съответно това е причината за всички проблеми и това трябва да се оправи - пуснете бедните хора по селата да си движат колите по селските пътища без винетка.
30
2
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Само цената на винетката е като в ЕС, всичко останало си е жалка балканска приказка - като започнем от заплатите и стигнем до пътищата!
29
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
27, каква икономически логига ви гони? Пътищата не се изграждат, ремонтират почистват само от винетния стикер, а има и отпуснат бюджет, при това не никак малък. Проблема е в контрола над отпуснатите средствата, или по скоро липсата на такъв. Още повече, че със закупуването на стикера, би следвало да се предлага услуга, но при нас е нищо. Пътищата ни са еднакви всяка година, 2016г и още нямаме една свястна магистрала, за тунелите да не говорим и за проблемите, които имат новоизградените пътища.
28
1
 
11
 
! Отговори
muncho преди 7 години
До oneИмаш право в изложеното от теб, но забравяш за колите, които се използват само в града и пътуват извън него 2-3 пъти в рамките на годината. За такъв собственик не е обосновано да заплаща седмична, месечна или годишна винетка. Относно икономическата логика за пътищата е че трябва да бъдат не за красота, а да подпомагат развитието на икономиката ;) В цяла европа се поставя достъпа до транспортната инфраструктура на първо място, а качеството си върви паралелно с него, но това е друга тема.
27
1
 
13
 
! Отговори
чичо Гошо преди 7 години
Проблема не е за срока на винетката,а нейната цена.Така,че да одобрят винетка за 1 час нищо няма да се промени.
26
2
 
38
 
! Отговори
Инженер преди 7 години
То много неща няма никъде в ЕС. Такива тесни и опасни пътища, такива дупки, такива ниски заплати...
25
2
 
47
 
! Отговори
SA преди 7 години
Ами те никъде в ЕС нямат и такива заплати,ама...!!!
24
18
 
6
 
! Отговори
one преди 7 години
добре де няма как да има икономическа логика за еднодневна винетка. Само разходите за отпечагтването, дистирубията и прочие . Цената би била доста по-неизгодна от месечна или годишна- среднодневна цена.и второ- хем искаш да караш по хубави пътища, хем да не плащаш. един пример Решавам че ще си купувам еднодневни винетки от по 3-5 лева примерно, НО искам като реша да имам изграден път , поддържан , почистен от сняг през зимата. нищо че ще заплатя няколко пъти по 3-5 лева. няма икономическа логик
23
2
 
49
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Нямало никъде такива винетки в ЕС... ами ще ги пуснем първи , какъв е проблема? Да им имам и аргументите.
22
13
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
не бе, не е луд тоя дет яде баницата ...! аз ако бех на байко на местото, че да ви сложа бариери и тол такси на всеко влизане и слизане по магистралата, тогава който си плаща ше жули с 160 на спокойствие, а на другите ще им падат пломбите по комунистическите пътища!
21
3
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В по-голямата част от Западна Европа винетки въобще няма. Или плащаш ТОЛ-такси за частни магистрали или се движиш безплатно по останалата пътна мрежа, защото си плащаш данък. Това да плащаш хем данък, хем винетка си е българско изобретение. При това парите не отиват във фонд за поддръжка на пътища, а влизат в общата каца с държавен мед, на разположение на негодниците, наречени политици - да гребат на воля.
20
1
 
23
 
! Отговори
Волен преди 7 години
Хайде не мрънкайте за заплати. Аз ви обещах 500 кинта пенсия и 1000 заплата и накрая какво, едвам влезнах у парламента.
19
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Подобен рекет в здравеопазването също няма в целия ЕС. АБВ що не се заеме с него преди винетките? Нито има подобно беззаконие и търговия с оправдателни присъди.
18
1
 
11
 
! Отговори
Балтона преди 7 години
Най-полезно ще бъде да има 10 дневни винетки - вземаш една седмица отпуск - тръгваш събота и се връщаш неделя - тоя номер със седмична винетка не става.
17
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А подобни партийни субсидии има ли в целия ЕС - нашите са 50 пъти по-големи от германските. Тук политиците бъркат в хазната и вземат колкото си поискат, покривайки всичките си непрекъснато растящи нужди. Що АБВ не възроптае...
16
1
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
И подобни заплати, като българските няма, ама АБВ си траят.
15
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
То няма никъде в ес такова правителство, барабар с всички партии, но тава не му пречи да съществува при нас. И лепене на стикери няма в някои страни, а при нас има. Една камара документи носиш, а на други места няма. Като цяло - смешно оправдание. Какво се гледа европа, като тя е толкова далеч? Първо трябва да се погледне в нашата ***, после в другата.
14
1
 
27
 
! Отговори
до 6 преди 7 години
най добре би било чрез толтакси като в Европа Използваш магистрала плащашНе използваш карайки по останалата пътна национална мрежа Не плащашЩо за глупост е тази винетна системаДа ама така не ги устроива защото състоянието на пътната обстановка в страната е трагично колкото до Електроните винетки е невъзможно защото са необходими твърде много средства за модернизация на настоящата система и устройства за проверки
13
1
 
28
 
! Отговори
Жоро преди 7 години
Със сигурност ако ги въведат еднодневната ще е 10 лв, а тримесечната 70 лв., така че пак да го умуваш и да ти е неизгодно. Когато нещо е нормално, веднага го прецакай...