Тротоар и велоалея при всеки ремонт? Не, реши НС

Искането бе внесено от РБ, мнозинството обаче не го хареса
18
Тротоар и велоалея при всеки ремонт? Не, реши НС
Снимка: Булфото, архив

При всеки текущ или основен ремонт на уличната мрежа да се изгражда велоаелея и тротоар. Това предложение за изменение в Закона за устройство на територията отхвърлиха депутатите. 

Искането бе внесено от депутати от РБ, сред които зам.-шефа на Народното събрание от СДС Иван Иванов, лидера на ДСБ Радан Кънев, Гроздан Караджов, Борислав Великов, Петър Славов и др. Предложението беше отхвърлено без дебати. 

В мотивите си в подкрепа на идеята сините пишат, че в големите градове все по-често се залага като приоритет изграждането на велоалеи и друга инфраструктура за велосипедно движение с цел облекчаване на трафика и проблема с паркирането в центъра. 

Депутатите припомнят и че изграждането на тротоари също е приоритет заради насърчаване ползването на градския транспорт. 

Затова според избраниците местни администрации трябва да бъдат задължени при извършване на ремонт на съществуващи пътни артерии, за които е предвидено изграждането на тротоари и велоалеи, те да бъдат строени заедно с ремонтните дейности. 

"Това, от една страна, ще стимулира местните администрации да извършват комплексни ремонти и рехабилитации на уличната мрежа, а не да се действа "на парче". Което пък, от своя страна, ще окаже положителен дългосрочен финансов ефект, тъй като няма да се налага последващ ремонт", пишат депутатите. 

Въпреки мотивите им обаче мнозинството в парламента не прие промените.


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
0
 
! Отговори
Край преди 1 година
Дали виенчаните или берлинчаните или парижаните или други европейци нямат по 1000 евра че да си вземат някоя бангия и да се возят. НЕ - скъпо им е да я имат щото нямат къде да я държат.
16
0
 
2
 
! Отговори
Край преди 1 година
Ежедневно в София се регистрират коли които няма къде вече да паркират ЗАКОННО. Паркингите в никой голям град по света не стигат и не са безплатни. Изхода е жестоки финансови рестрикции спрямо личните коли /платено повсеместно паркиране, по-високи данъци, затягане на прегледите/ и с тия пари засилване на градския транспорт.
Само човек дето не е с всичкия си може да си мисли че модела - всяко софянче с кола е добър.
15
1
 
2
 
! Отговори
Край преди 1 година
Референдум в София да има ли тротоари или не. В нормалните страни ги има и никой не паркира върху тях. В София всичко е заринато с коли и Фандъкова хич и не мисли да ги глобява. Излишно си харчим парите за плочки и после с тритонните жипки да ги трошим.
14
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не разбирам защо се копира чуждия опит, без да се съобрази с бълграските условия. Това, че някъде си имало много велосипедисти, не означава, че и в България е така или че ще бъде така. За какъв дявол ми взимат тротоара, за да правят велоалея?! То есга не остана място двама човека да се разминат заради тези велоалеи. Кметовете, които ги слагат по тротоарите, трябва да бъдат съдени.
13
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
По-добре да махнат велоалеите от София. За да е удобно на един, става неудобно за хиляди други. Има достатъчно улици, велосипедистите да си карат по тях, а не по тротоарите.
12
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Такива като номер 11 трябва да се лекуват.
Купуваш си кола, до блока ти има 50-60 паркоместа, паркинга е пълен, но паркоместа има. В следващия момент идва поредния мафиот, заплюва си паркинга, подкупва когото трябва в общината и на мястото на паркинга изниква нов блок, чиито жители също няма къде да паркират. Това е масовия вариант в София, но номер 11 сякаш живее на Луната и плямпоти ли плямпоти. Да, длъжна е общината да мисли за удобствата на хората в тази община, иначе за какво ни е?
11
0
 
0
 
! Отговори
Plost преди 1 година
Rbg ima dostatacnno mnogo izobilno miasto....shiroko, prostorno, udobno....za vsichko....

Ima i izobilie na architekti s betonni panelki v glavite...
10
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Комплексарите от плебса, с таратайки по 5 бона си мислят, че държавата е длъжна да им осигури гаражи и места за паркиране... Вадиш 10/15/20К евро и си купуваш гараж, и чак тогава поглеждаш към Горубляне...
9
3
 
7
 
! Отговори
до 7 преди 1 година
"Примерно номер 5 вместо да вие защо има коли по тротоарите, да вземе да предложи къде да се паркират тези коли, които сега няма къде да паркират, заради кмет"
===
хахаха ти нормален ли си? а не искаш ли да отърва света от глада, или пък да спра войните? трошките по тротоарите ми пречат и толкова. изобщо не ме интересува кой и как ще разреши проблема, да се махат!
8
1
 
0
 
! Отговори
Зъбльо преди 1 година
Ти не си никакъв до 5, а си най-обикновен дупет!
7
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Е, ясно е, че колите ще се увеличават, това си е съвсем нормално въпреки воплите на едни псевдозащитници на околната среда, които даже не осъзнават, че това което те искат, ще доведе до още по-голямо замърсяване. Може разбира се да не са псевдоеколози, а най-обикновени комплексари на тема: щом аз нямам кола, значи колите са нещо лошо. Примерно номер 5 вместо да вие защо има коли по тротоарите, да вземе да предложи къде да се паркират тези коли, които сега няма къде да паркират, заради кмет
6
0
 
14
 
! Отговори
До 5 преди 1 година
Има разбира се проблем с паркирането, но той нарочно не се решава, защото после кмета няма как да въведе сини зони и да ни прибира парите. Иначе не е особено сложно - правят се подземни паркинги от общината и паркираните коли изчезват под земята, както е в нормалните държави. Вместо това насъскват едни хора срещу други хора. Хората с коли срещу хората без коли, велсосипедисти срещу пешеходци и шофьори и т.н.
5
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Докато приоритет не стане премахването на милионите автотанкове от тротоарите, всичко друго е лишено от смисъл. Тротоарите са за пешеходците и селчовците с колите е крайно време да проумеят този факт.
4
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Стига вече с тия велотротоари, сетете се, че има и пешеходци.
3
18
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Реалността в големите градове на България е, че велосипедите трябва да се забранят, а не да се взимат тротоарите на пешеходците за велоалеи, както е сега. И не разбирам какво им пречи на велосипедистите да карат по улиците, спазвайки правилата?
2
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тротоари трябва да има, докато велоалеите са нещо друго и има смислъл да се правят само където има много място. Има места, където освен по улицата, няма къде другаде да ходиш, особено когато е кално или има сняг. Първата грижа трябва да са пешеходците, а не велосипедистите, както е сега.
1
6
 
22
 
! Отговори
Мирослав преди 1 година
Ама разбира се! В нашата държава се дава приоритет винаги на шофьорите с 20г коли които замърсяват ужасно много! Нали искате да стимулирате градския транспорт и придвижването с колело? Като няма тротоари и велоалея, аз от къде да мина? Нито едно нормално нещо не се гласува в тоя парламент... Виж за сливането на почивните дни покрай празници бързо бързо гласуваха да бачкаме по 100000 часа на седмица ако може, но като е за нещо което ще е в плюс за нас, кучета ни яли...