Павлова сметна: Поне 700 млн. годишно за ремонт на пътища

Инцидентът на "Ечемишка" поставял пак въпроса за инвестициите
134
Павлова сметна: Поне 700 млн. годишно за ремонт на пътища
Снимка: БТА

Нещастният случай в тунел "Ечемишка" отново поставя темата за инвестициите в пътната ни инфраструктура, според бившия регионален министър Лиляна Павлова. В профила си във Facebook Павлова изразява съболезнования към близките на загиналата Елена Горанова.

Още по темата

Бившият министър напомня, че инфраструктурата е в тежко състояние и допълва, че за да бъдат ремонтирани направените преди 30-40-50 години основни пътища и съоръжения, са необходими няколко милиарда лева, а такъв ресурс е невъзможно да бъде отделен в рамките на година, две или три. 

"За съжаление годините на експлоатация без ремонт обикновено са били двуцифрено число – 20-30-40 г. Именно заради незадоволителното състояние на съоръженията още първият кабинет Борисов отдели средства за ремонт на най-належащите обекти. Тази политика беше изведена до приоритет и в работата на кабинета Борисов 2", заявява Павлова.

Ексминистърът уточнява, че тунелите по републиканската пътна мрежа са 28.
 
През 2016 г. са осигурени над 16,3 млн. лв. за ремонта на тунелите "Витиня" и "Ечемишка" на АМ "Хемус", които не бяха основно ремонтирани от въвеждането им в експлоатация. Тунел "Витиня" е най-дългият у нас - 1195 м, и е в експлоатация от 1984 г. Последният му ремонт е преди 27 г., когато е извършено единствено осушаване на облицовката в съоръжението. Тунел "Ечемишка" е с дължина 820 м. В експлоатация е от 1985 г. и от тогава досега не са правени ремонти на тунелни тръби, пише Павлова.
 
На 27 юни 2016 г. започват ремонтните дейности в тръбата посока Варна на тунел "Витиня", а на 1 септември 2016 г. на тръбата за Варна и на "Ечемишка". Ремонтните дейности са започнали от тръбите в по-тежко състояние според експерти - двете десни тръби. "Веднага след приключване на ремонта на десните тръби беше планирано да започне ремонтът и на левите. Едновременното затваряне на двата тунела би означавало пълно спиране на движението по АМ "Хемус" поне за година", уточнява ексминистърът.
 
Павлова заявява, че назад в годините е правен опит за възлагане на ремонт на тунел "Ечемишка". През 2006 г. е сключен договор с гражданско дружество, на което през 2007 г. е платен и аванс от 2 млн. лв., който и досега не е върнат. Строителство така и не е започнато. През 2011 г. е сезирана и прокуратурата, а през 2016 г. на първа инстанция съдът се произнася в полза на АПИ. В момента делото се гледа на втора инстанция.
 
В поста си министърът дава и информация за вложените средства в ремонти през последните две години - от бюджета на Пътната агенция и по европрограми.
 
"За да се решат проблемите годишно са необходими минимум 600 млн. лв. само за поддръжка на пътищата. За ремонт на тунелите, мостовете и виадуктите трябват поне още 100 млн. лв годишно. Бюджетът на АПИ е едва 300 млн. лв. и то след увеличаване на цената на винетките, която е единственият източник на средства за финансиране на пътищата. Докато този дисбаланс не намери решение, инвестициите в поддържането няма да достигат. Защото Европа ни даде пари да построим магистрали, но Европа не ни дава пари да ги поддържаме", изтъква Павлова.
 
Според нея на национално ниво трябва да се търси решение как да се осигури ресурсът за пътищата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


134
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
79
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако бяха направили проект за енергоспестяващо осветление, при положение че там в тунела свети 24/7 то щяха само от тока да си избият нови ЛЕД лампи.Да не говорим че можеше и да има различни цветове, за различните климатични условия.
78
2
 
41
 
! Отговори
Партиен член преди 7 години
Тая е по нагла от колкото е дебела.
77
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
дайте ми и на мен 2 милиона авансово, аз след 10 години и без СЪД ще Ви ги върна.
76
2
 
31
 
! Отговори
Armagedon преди 7 години
До сега строихте магистрали3-4 пъти по скъпо от другите държави и три пъти увеличавахте цените на винетките.А сега и кожа ли ще съдирате.До сега все времето беше виновно,зимата,тировете ли и каквото още не сте се сетили,но вие никога.Ами дайте отчет,къде са парите от данъците ни,за да видим кой кум,кой сват,кой на булката брат,че тогава искайте пак. Дайте да дадете.Ами дайте вие сега пък бе другарко,че да видите как боли,когато хем даваш,хем и искат да им кажеш мерси.Нека и вас да ви заболи.
75
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Някога пътищата се правеха качествено а и автомобилите преди 30 год коллко бяха и нямаше винетки . Xайде стига полемики няма база за сравнение повече автомобили, повече приходи или много крадете
74
0
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Като се започне от началника й-бандит,контрабандист ,наркотрафикант и обикновен пед-ерас и се свърши с всички политици,областни управители и кметове,стриктно изпълняващи плана на АОНСУ от преди 1989г и одобрен от специалистите Ран и Ът- това е международно одобрена, организирана,финансирана и поддържана банда финансови престъпници и терористи,изповядващи евроатлантически ценности!Ако САЩ и ЕС не бяха съгласни с деянията им,съдбата им щеше да е като на Кадафи и Садам! Не демо,а КРИМИ-крация!
73
1
 
34
 
! Отговори
Е преди 7 години
Не въпроса в тези 700 млн., а колко ще бъдат откраднати. Защото огромната част от средствата за ремонт и рехабилитация се КРАДАТ! Това личи и от качеството на ремонтите. Схемата Батко - Братко работи с пълна сила, а тя няма цвят, просто е далавера.И винаги с оправдаделни присъди, ако изобщо се стигне до съд.
72
1
 
29
 
! Отговори
Перничанин преди 7 години
Лесно е да хвалим, лесно е да плюем от компютъра!! Трябва ни миг на вдъхновение, задружност и 2-3 седмици истински протести. Ама ПРОТЕСТИ! За да махнем гнусната дружина уж разделена на партий и следващите да си имат "едно на ум"
71
1
 
35
 
! Отговори
реалист преди 7 години
Крадяха над 50% от парите за асфалта и над 70% от стиропора.Загробиха ни с 20 милиарда и пак искат да си пълнят пеликанските гуши.Гербенделите опоскаха държавата.
70
1
 
19
 
! Отговори
трудно ли е преди 7 години
Федералния резерв и Тайните служби мислите ли, че не следят доларовите транзакции към офшорките? Имат данните за нашите, ама нашите затова ги слушат. Що чували отпътуваха за Британските вирджински острови, за Лихтенщайн и тн. Мислите, че това не се знае ли?Както слушаме как комунистите си живеят по-добре от Рокфелер в чужбина, така ще чуваме и за тази и децата и. Имал съм възможност да работя с нея - по-нагло комунистическо, неграмотно същество няма. Всичките кадри на Герб-комунисти са така.
69
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ами сложете мито на европейските стоки и камиони за 1 ден ще ги съберете.
68
1
 
28
 
! Отговори
ГНЕВЕН преди 7 години
Мястото на дебелата партизанка е в Сливенския , съседка на Мейзер!!!Всичката им работа е такава:кражби ,празни приказки и рязане на ленти ,след което почваха ремонтите.
67
0
 
19
 
! Отговори
Лиляна Павлова преди 7 години
Видяхте ли сега какво стана като ревете за винетките, че ви били скъпи? Вие как си представяте със сто лева винетка да ремонтирам аз пътища? Считам, че е необходимо цената на винетките да я повишим на около 200лв за година. Заради вашето мрънкане винетката е само 100лв и ето сега...Бъдете отговорни граждани и поемете вината за инцидента!
66
0
 
27
 
! Отговори
Какви 20% преди 7 години
Отчисленията са от 30 до 80%. В санирането са 80%. Лесно се доказват кражбите в строителството, стига да иска някой главен прокурор да го направи. Правиш профил на асфалта, викаш двама-трима пътни инженери с норми и цени и правиш сметка и хоп ето ти. Магистрала Люлин - два напълно ненужни от три тунела - хоп ето ти комисионна от 10 милиона. Санирането - стереопор и смешна мазилка. Козирки - направи си сам. София- да видяхте почистен тротоар или малка улица тази зима, ама едни 100 млн. заминаха..
65
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако управниците на България не крадяха в такива колосални размери парите,щеше да има пари и за пътища и за училища и за болници,а народа нямаше да живее в такава беднотия.
64
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
убийца, в затвора трябва да си ти, не да правиш изявления.
63
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Къде са милионите за винетки ***?! 1000000 автомобили само в София по 100 лева са 100 000 000 само от винетки. А данъци, а акцизи.... крадете, крадете, крадете.
62
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Че каква е па тая да смята ?!?
61
0
 
20
 
! Отговори
дедо гоше преди 7 години
коккото и да плюе/м/те, няма да върнем жената, бог да я прости!!!тук ни трябват стабндарти, яключително и за това какво правим като обчество при една такава ситуация, а то е едно - вдигаме се 1 милион и не се прибираме от улицата докато за това конктретно деяние няма вкаран в затвора...забележете, не казвам подведен под отговорностъ, а такъв/такива с ефективна присъда...след това се прибираме и чакаме следващата грешка и пак на улицата....така се прави...румънците ни правят директна демонстраци
60
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Защо не бъде проведено журналистическо разледване, какви заплати получават за безхаберието си управата на тунела. На работниците на тунела постоянно намаляваха заплатите им, докато не ги направиха 500 лв, за да лапат все повече. Дано се задавите.