Китайско спасение за Българските държавни железници – 500 млн.

Част от парите отиват по дълговете, с останалите се строи завод
86
Китайско спасение за Българските държавни железници – 500 млн.
Снимка: Булфото, архив

Китайски инвеститор иска да изгради в България завод за производство на локомотиви и вагони, като инвестицията ще бъде за над 500 милиона лева, съобщи служебният премиер Огнян Гержиков.

Още по темата

По думите му в изграждането на завода ще бъдат вложени 300-400 милиона, а останалата част от сумата родните железници ще могат да използват за погасяване на част от задълженията си.

Транспортният министър Христо Алексиев детайлизира инвестиционния пакет на китайската компания. Първата част е рефинансиране на заема на БДЖ, което да осигури глътка въздух. То е към 260 млн. лева. Вторият елемент е финансиране на нови влакове. Третата част е изграждането на завод за локомотиви и заводи.

Алексиев очаква до две седмици уведомително писмо за намеренията на корпорацията. Става въпрос за китайската компания "CRRC", с чиито представители преди две седмици се срещнаха Герджиков и с транспортния министър Христо Алексиев.

"Смятам да не ходя по света, докато съм премиер, но съм готов да пътувам до Китай за тази инвестиция", каза министър-председателят и заяви, че България има нужда от силни инвестиции и е много вероятно тези преговори да приключат в рамките на мандата.

Премиерът смята, че се изостава с привличането на инвестиции от тази голяма страна.

Една от пречките, която той посочи е тромавата процедура по визовия режим, което пречи и на китайски туристи.

Герджиков е обяви, че е говорил с външния министър Ради Найденов за съкращаване на сроковете за издаване на визи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


86
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
1
 
18
 
! Отговори
Старият машинист преди 7 години
ТАЗИ РАБОТА само с пари не става. Трябват хора, железничари, истински железничари. А тях вече ги няма.Преди години железничарите бяха потомствени- дядото, после бащата, после синът. Всичките израснали край ЖП линията, денонощно край влаковете.Днес трудно ще намерят качествени хора за новата модерна железница. Към тази професия трябва една особена любов и всеотдайност.
41
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Какво искат срещу тези 500 милиона? Да приватизират товарни превози ли, които след 10 години ще са една от най-печелившите отрасли с оглед на местоположението ни?
40
2
 
11
 
! Отговори
смЕх преди 7 години
До 44 анонимен Ама не така,че на един Методи Андреев ще му стане лошо преди време щеше да забранява всичко комунистическо . Сега искам да го видя пред китайското посолство да протестира,че не иска пари от такива.
39
0
 
10
 
! Отговори
кина преди 7 години
Стане ли дума за китайци , остават само големите приказки, то не бяха магистрали, тунели, летища, автобуси...а стига вече.
38
20
 
4
 
! Отговори
ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ преди 7 години
китаците че дойдат само ако БОЙКО БОРИСОВ е на влас!
37
2
 
14
 
! Отговори
Кратун преди 7 години
Защо в статията не пише какво гарантираме ние на китайците? Като чете човек остава с впечатление, че са дошли с торба с подаръци. Да не е пак кон за кокошка + комисионна?
36
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Sorry, елавотбусите били планирани за Брезник, но само били....
35
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Колкото китайците построиха завод за електрически автобуси в Трън, не вярвам, че ще построят нещо у нас....
34
1
 
10
 
! Отговори
ГАДОРЯН преди 7 години
Да пратят половин милион бачкери и ще имаме заводи за всичко и скоростни железници и без тунели убийци. Но май някой иска да си останем бантустан
33
3
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Комунистически Китай ще спаси България.
32
6
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Китайците имат нужда от България, защото през нас минава най-краткият път към Европа. Но благодарение на Герб, жп пътищата станаха като от времето на Барон Хиршовата железница. Няма да рискуват свръхбързите им влакове да пъплят с 40 километра в час.
31
1
 
9
 
! Отговори
до 37 преди 7 години
Това уики си го сложи някъде. Не само има руски влакове, но и още се движат, въпреки че са на повече от 40 години. Електромотрисен влак серия 32. Отделно дизели серия 07 серия както и маневрени локомотиви ТЕМ.
30
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Kитай да купят цяла България заедно с парламента политиците и партийте.Капитулирали сме.Не може 27 години само да се краде.
29
5
 
7
 
! Отговори
Вуйчо преди 7 години
Да бе да, колкото Лупи направи море до Елин Пелин...
28
10
 
5
 
! Отговори
Гюнтер преди 7 години
И къде е Герджиков, че тези намерения са поне от година назад... Зад всичко китайско стоят американски корпорации, фирми и пари, патенти...Китай за 30 години премести 300 милиона селяни към крайбрежието си да обслужват потребителските нужди на запада.
27
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Да ама в Ново село, трябва да има китайци и тогава,пък и ориза ни е малко!
26
18
 
6
 
! Отговори
Уикито каза преди 7 години
В БДЖ няма нито един руски влак.Имаше един ,който дойде от СССР ,но той е бил немски трофей,
25
1
 
22
 
! Отговори
Дарвин философ преди 7 години
Или накратко БДЖ се продава на Китайците.Щом ще посрещат дълга им ,но не се казва открито изборно време е ...
24
11
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
накрая ще излезе наистина, че тия 'служебните' за 3 месеца ще направят повече, отколкото за 30 години предните.
23
2
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
завод за заводи..., ако и произведените заводи произвеждат заводи, тогава ще настане една индустриална революция...